Парадокс! Ученици от Бургас показвали по-добри резултати при обучение в електронна среда
Ученици от Бургас, които са мотивирани да учат, показват много по-добри резултати при обучение в електронна среда, отколкото при присъствено обучение. Това се потвърждава от националното външно оценяване през изминалата година и особено с резултатите от матурите за зрелостниците, каза пред Нова телевизия началничката на Регионалното управление на образованието в Бургас инж. Виолета Илиева.
40% от родителите задържаха децата си у дома, но става въпрос за малчугани, които посещават ясли и детски градини, уточни репортерът Цеца Алексова.
Общинският съвет в Бургас реши родителите да плащат такса за присъствие само когато децата посещават ОДЗ.
„Ако с една дума можем да опишем атмосферата във всички училища на територията на област Бургас, това е вълнение. Нямаме информация някой от учителите да е направил отказ, да не желае да влезе в класната стая по уважителни или неуважителни причини“, заяви инж. Илиева.
„За децата сме направили проучване в последния ден на миналата година. 32 са подадените заявления в РИО – Бургас от родители, които по лични причини настояват за преминаване в обучение в електронна среда“, добави тя.
„В училищата са регистрирани 77 заявления за обучение от разстояние. Днес и утре ни предстои да направим справка в този етап на присъственото обучение за това какъв е броят на децата, които по здравословни причини или по желание на родителя са останали вкъщи“, изтъкна шефката на РИО-Бургас.
„Когато детето е у дома си, за него е предвидено обучение, като то ще е компенсаторно в зависимост от това какви са възможностите на училищата. В някои вече има назначени допълнителни учители. Има училища, които ползват нашата банка за заместващи учители“, добави тя.
В Министерството на образованието има регистър, в който студенти, които се обучават по начална педагогика, са се регистрирали с желание да бъдат включени като учители, уточни Илиева.
„Съществува и друга възможност. Тъй като от първи до четвърти клас обучението е целодневно, за всяка паралелка има по двама учители. Единият от тях може да преподава на деца, които образуват група във виртуална класна стая“, добави тя.
„Всички ученици от първи до 12 клас през изминалия месец бяха на обучение в електронна среда. Техните знания бяха оценявани. Оценките са регистрирани в електронен дневник. Сега е по-важно да не се губи време и всички методични единици по учебния план да могат да се преподадат на децата“, каза още инж. Виолета Илиева.