Желязков: На всеки пътник - пъдар и личен трамвай, няма как
Няма как на всеки пътник да сложим пъдар или да осигурим индивидуална маршрутка и трамвай за един човек. Това отсече в ефира на Би Ти Ви транспортният министър Росен Желязков по повод блъсканицата в транспорта и следенето за носене на маски в градския транспорт и БДЖ.
Няма разпоредба за междуградския транспорт за намаляване броя на пътниците и такава не може да функционира, обясни министърът в ефира на Би Ти Ви, след като Антон Хекимян обърна внимание как хората са един върху друг по маршрутките и опасността от зараза е много сериозна. Още повече, че много от пътуващите продължават да не носят маски.
Мерките срещу заразата според транспортния министър са достатъчни и навременни. Те се вземат стъпаловидно с оглед на нарастващите заболели, обясни той. "Самата гилдия предлага решения, някои от които са взаимоизключващи се. Като започнем от предложения за това на кой ден и в какво състояние трябва да постъпи пациентът в болницата. Има гласове от пълен локдаун, до това, че мерките са прекомерни и в момента", каза Желязков и добави, че не е привърженик на пълното затваряне.
В системата на транспорта работят близо 40 хил. души, а през ковид кризата всички работят нормално и дори се развиват, отбеляза транспортният министър. За следващия бюджет има увеличение със 120 млн. лв. за системата на транспорта - бюджетни средствата от концесията на летище София. "Този ресурс ще бъде разпределен за модернизация и поддръжка на железопътната инфраструктура, закупуването на нов подвижен състав, подобряването на работата на Български пощи", обясни Желязков.
Още 1 млрд. лв. се очакват от ресурсите за възстановяване в периода 2021-2024 г. По оперативна програма "Транспортна свързаност" заедно с механизма за свързване на Европа ресурсът ще бъде 2 млрд. лв. "Тези пари са за следващите години и се планират за модернизацията на инфраструктурата и то особено за Северна България", каза Желязков.
Компенсирането на таксиметровия бранш ще е на база разликата между минималния размер на алтернативния данък до размера, който всяка една община е получила за 2020 г. Това е записано в държавния бюджет, обясни още министър Желязков и добави, че от година се обсъждат методи за изсветляване на автошколите и намаляване на корупционните схеми в сектора.
"Летище София продължава да функционира и с намален трафик. С временната мярка, която ЕК предлага за подпомагане на всички засегнати сектори, ще намерим как да бъдат редуцирани определени сектори, включително и летищните", коментира министър Желязков. Летищните такси се определят от летищния оператор и министърът не бе наясно защо софийското летище е покачило своите такси.
"Ако някой си е направил сметка, концесионерът да завари покачени такси, прави мечешка услуга, защото концесионерът в обвързващите се предложения е казал, че няма в първите години да покачва таксите", каза Желязков.
Добави Коментар