Училищата били нарочени за идеалния виновник за скока на болните
"Не можем да си позволим да затворим за месеци. Училищата бяха нарочени за идеалния виновник, защото втората вълна съвпадна със отварянето на училищата, но това не е доказано", каза министърът на образованието Красимир Вълчев пред БНР. Той посочи изследвания, които показват, че малките деца са и по-малък разпространител на вируса.
"Стойностите на заболелите ученици и децата в предучилищна възраст са над 12 пъти по-ниски от средните, но има подозрения, че боледуват безсимптомно и пренасят коронавируса", обясни той. Министър Вълчев подчерта, че заповедта за централизирано затваряне на училищата не е била правилна.
"Получихме искания за отваряне на училища и за провеждане на учебни часове и практики, затова преминахме на диференциран подход", уточни той.
По думите на министъра на образованието има над 1250 училища, които не са се сблъсквали с коронавируса. Диференцираното вземане на решения е по-отговорното поведение, категоричен беше Красимир Вълчев.
"По решения на областните и общинските щабове за борба с коронавируса 40% от учениците в момента са на обучение в електронна среда. По решение на училищата - около 4,5% от учениците са преминали на обучение в електронна среда, включително и 74 училища са преустановили присъствените занятия в начален етап", съобщи министърът.
Според Вълчев има страхове и нагласата за дистанционно обучение е факт: "Апелирах към директорите, когато има страх да предложат да се мине в електронна среда. Въпросът е за колко време. Ако е до края на годината, означава да затворим едни деца за 7-8 месеца, да ги десоциализираме, обездвижим, да им причиним проблеми и да намалим мотивацията им за учене".
Той беше категоричен, че изследвания показват, че много бързо се демотивират децата от ученето в електронна среда и се натрупва психическа бързо умора от стоенето пред устройствата.
"Разумно е да се направи график до Коледа. Сега една-две седмици да остане тази обща забрана за учениците от 6-и до 12-и клас. ... Трябва да имаме редуване на дистанционно и присъствено обучение. Виждам, че много хора започнаха по-стриктно да спазват мерките, ако се подобрят стойностите на заболеваемостта, ще започнем редуването на паралелките. Повече трябва да учат присъствено 8-и клас, особено езиковите паралелки, 7-и клас - също".
По думите на министъра в месеците на сезонния грип - февруари и март - отново ще трябва голям процент от системата на образованието да премине в електронна среда.
Добави Коментар