Пътникопотокът на „Бургасбус“ намалял с 30%, разреждат курсовете
С 30% от намалял пътникопотокът в градския транспорт на Бургас, а с него – с толкова и прихода за „Бургасбус“. Това каза пред Флагман.БГ управителят на общинския превозвач инж. Петко Драгнев в отговор на въпроса защо са променени разписанията на автобусите по някои от най-важните вътрешноградски и междуградски линии на „Бургасбус“. В последните дни редица граждани изпратиха на редакционната ни поща запитване за линиите между Бургас и Созопол, както и Б11, Б12, 9 и Т2.
„Когато започна учебната година в присъствена форма, броят на курсовете ни се оказа недостатъчен и затова пуснахме по един допълнителен в най-важните линии. Впоследствие, заради пандемията, учениците преминаха в дистанционна форма на обучение и ние преценихме, че е по-добре да изчакаме и да видим как ще се развие ситуацията преди да въвеждаме нови промени“, обясни инж. Драгнев и допълни: „Ситуацията в Бургас и в страната не е лека. Не е лека и при нас – пътникопотокът ни е спаднал с 30% за последните седмици, а с него и приходите ни. Това наложи връщането на старото разписание“.
Той бе категоричен, че в момента, в който учениците се върнат в класните стаи, курсовете на важните за децата линии ще бъдат обновени. Относно линията между Созопол и Бургас, където два са активните превозвачи, които извършват курсове – „Бургасбус“ и „Созополбус“ – инж. Драгнев заяви, че ситуацията е сходна.
„Процесите са изключително динамични и несигурни заради пандемията и това е така още от самото й начало през март. Не спираме комуникацията си с колегите от Созопол - те са местни и добре знаят какъв е пътникопотокът. Знаем много добре какъв е проблемът на гражданите, те ни изпращат писма и в момента продължаваме преговорите със „Созополбус“. Съвсем скоро ще има решение и вероятно ще се добавят сутрешни линии. Целта ни е с по-малко разходи да доставим възможно най-добра транспортна услуга“, обясни управителя на „Бургасбус“ ЕАД