Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Важна новина за Бургас! Линиите Б12 и 15 стават „бързи“ след ремонта на бул. „Демокрация“, запазват същите маршрути

Така изглежда почти готовата буслента и не е нова велоалея, както някои смятат и роптаят
Ключови думи: бургас, бързи линии, бул. демокрация, ремонт, ще променят ли маршрутите,

Няма да има промени в маршрутите на важни линии от градския транспорт на Бургас по бул. „Демокрация“, вследствие на големия ремонт, който тече. Това съобщиха за Флагман.БГ от Пресцентъра на Община Бургас. Съществуващите сега линии  Б12 и 15 няма да бъдат заличени, напротив - запазват се със същите маршрути. Тяхното движение обаче ще бъде значително облекчено по отношение на скоростта с въвеждането на новите локални бусленти по булеварда. 

Основна цел е създаване на т.нар. „бърз автобусен коридор“ по цялото протежение на бул. „Демокрация“. Той ще бъде въведен веднага след реконструкцията на важната пътна артерия и ще се отнася също за ул. „Булаир“ и бул. „Стефан Стамболов“. Целият този общ проект ще е реализиран заедно с необходимия софтуер за „умните светофари“ до 4 август 2022 г. 

В случая с линиите Б12 и 15 от градския транспорт на Бургас промяната ще е само в характеристиката на трасето – от обикновено автобусно, то ще стане част от системата на бързите автобусни линии (БАЛ) и така ще осигури по-добро качество на услугата, подчертаха от Община Бургас,  има планове за по-нататъшното продължение на трасетата на БАЛ до летище Бургас и крайната спирка „Терминал Славейков“.

Репортер на Флагман.БГ днес посети ремонтиращата се част от бул. „Демокрация“, почти по цялото протежение на която сега е разкопано. Работници издълбават съществуващата асфалтова настилка в дълбочина и поставят ограничителните бордюри, които да отделят автомобилния поток от автобусния с локално движение. 

В същото време от Община Бургас обясниха и каква е причината в проекта за ремонта на пътната артерия да не е включено изграждането на първия буферен паркинг. Тази част от проекта не е в Програмата заради неосигурен финансов ресурс. "Плануваният буферен двуетажен паркиг непосредствено зад сградата на Строителния техникум  няма да се осъществи в рамките на сегашния ремонт – след входирани преписки с нарочно проведено анкетно проучване, както и жалби на граждани, за момента инициативата е замразена", пише в отговора на Община Бургас.

 Въпреки това, както съобщихме днес, по протежението на булеварда са осигурени над 160 нови паркоместа.

От Община Бургас  не са се отказали изцяло от идеята за буферните паркинги. Между другото граждани от бул."Мария Луиза" саботираха и другия предвиден двуетажен паркинг чрез подписка миналата година. С отделен проект Общината ще опита да преодолее и убеди съседите, че това е правилният път към бъдещето.
 

33
Коментара по темата
33.
Ъ
14.11.2020 07:33:18
Зли общинярииии.
32.
жител на района
13.11.2020 16:00:15
Колко автобуса на час преминават че правите отделна лента и какъв им беше проблема досега ? Широк безпроблемен булевард , нямаше задръстване никакви проблеми...сега като нацвъкате светофари навсякъде по бързи ли ще са....от безпроблемен стана проблемен....друга работа нямаше ли , пари за друго не трябваха ли? Огромните кредити на общината дето ги премълчавате кой ще ги плаща ? Защо ?!
31.
Кг
13.11.2020 15:25:10
Абе пуснете линия Т2 дадохме милиони за 22тролея а вървят 5 егати транспортна схема егати менажерите
30.
Николай
13.11.2020 15:21:26
Във общината има хора за затвора от три ленти да направят две тесни платна и да няма къде да се паркира.
29.
наглеци
13.11.2020 13:05:12
Е затова ви мразят хората...щото сте нагли и крадете !
28.
Ко
13.11.2020 12:29:41
Как може булевард с три платна да става две .Това е върхът .Отново сме първи в света.....
27.
Защо ?
12.11.2020 13:43:01
Към интегрираната градска платформа на Бургас -Smart Burgas е приложена анкета към гражданите "Подкрепяте ли изграждане на подземна улица при пресичането на бул. "Богориди" и "Демокрация". 79 % от анкетираните казват"ДА". Защо тогава Общината отказва да изпълни проекта и поставиха светофар за преминаващите пешеходци към морската градина?
26.
?
12.11.2020 10:01:38
Как може хора, които не ползват обществен транспорт да решават кое е по-удобно за ползващите такъв!? Ходите със служебни автомобили на работа, имате места за паркиране до общината, а ми давате акъл и правите ремонти, които затрудняват още повече т.нар. транспортна схема / несполучлива/ на града ни. Кмета даже и на колело не съм го видял качен, поне да си пробва велоалеите, да не говорим за автобус. Защо трябва да унищожавате и малкото добре работещи неща в града ни?!
25.
питам отново
12.11.2020 06:33:44
Защо при готов проект възложен от Общината за подземно преминаване на автомобилния трафик под бул. Богориди не се изпълни проекта, а поставиха светофар при входа на Морската градина. ?
24.
Колкото
12.11.2020 06:09:02
До "умните "светофари в кенефистан естествената простотия винаги побеждава изкуствения интелект
23.
Гочето
12.11.2020 04:54:42
Пълни абсурди! Автобус 15 вече въобще не влиза в летището. Пътниците са оставени на алчността на такситата. Явно някой планирал спирките и разписанието на тази линия е гушнал доста парички от таксиметрови компании.
Можем да кандидатстваме за рекордите на Гинес! Международно летище несвързано с градския транспорт и Автогара Юг без достъп на таксита. Бременни, майки с малки деца, инвалиди, пътници с тежки багажи са оставени на произвола на съдбата и времето. Нали общинските съветници ако пътуват до София пътуват със служебни коли или само с папка с документи. Те останалите са за тях само касичка за увеличение на заплатите и привилегии.
22.
Д.ГЕОРГИЕВ
12.11.2020 02:09:44
Линията Т 2 отдавна е спряна!А след като
се прави ремонт по Демокрация,трябваше
да се поставят СТЪЛБОВЕ и,да се изгради
КОНТАКТНА МРЕЖА и после по Ст.Стамболов
че чак до КОЛЕЛОТО на ВХТИ и обратно
по Ст.Стамболов Сан Стефано Хр.Ботев и по
съществуващия маршрут.На това му се казва
ЕФЕКТИВНОСТ!!!
21.
Smith
12.11.2020 01:49:47
Преди повече от половин век далновидни градоустройствени архитекти с визия и ум са направили широки градски булеварди. С по три ленти в платно, въпреки, че тогава е нямало и 1/50 от колите в момента. Тези хора са знаели, че градът ще расте и ще има нужда от движение и транспорт. После идват на власт ГРОБ/лъжепатриоти и от 3-те ленти правят 2, но за сметка на това по-тясни. И усвояват милиони през Партийните фирми за асфалт и бетон.
20.
Абориген
12.11.2020 01:03:40
Засрахте го тоя град...и спиране нямате!
Кмете,ти видял ли си колко хора пътуват в интегрирания ти транспорт? Ти или безценната ти Р.Б.(ръководител на МЕГАпроекта ИГТ(леле как звучи)) чакали ли сте на спирка бърз автобус?
И аз само питам...
П.П. ще свалиш хората от колите им по твоя начин знаеш ли кога-на 8март(някой му викат Ш...уткин ден)
19.
Дедовия
12.11.2020 00:22:37
Този "остров" ,между буслентата и основните ленти ,какво му е предназначението?
Само питам...
18.
*********
11.11.2020 23:48:39
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
17.
Ми
11.11.2020 23:31:33
Ползвам си автобусите редовно, не знам за колите, но наистина на возещите се в ГТ е много удобно. А разширението на тази система е само бонус за нас. Едното е за сметка на другото. Няма как, отстрани има сгради. А автобусите са далеч по ефикасни. Облекчиха трафика и с новите точки за адрес при прием в училищата. За да са близко до него и да не пътуват. Ако имахме място от едно време когато са били строени и лента за карпул можеше да има. Тъй като в момента най-големият проблем е ползването на 4/5 местни коли от 1 един човек. И купуването на по три доста мръсни коли, за сметка на една семейна по-екологична.
Както други коментиращи споменаха Бъргас е доста добре покрита от автобусната система. Въпреки това коли гъз то гъз, по тревни площи и тротоари (особенно в жилищните комплекси). Без гаражи, или превърнати такива в какво ли не.
16.
На кмета поредната издънка
11.11.2020 23:12:43
Искам да ми каже лятото като стане задръстване на стеснения вече булевард ако се наложи спешно преминаване на полиция или линейка от къде точно ще заобиколят колоната от автомобили през бордюра на измислената бус лента ли ,скоро и шофьори на автобуси няма да има в Бургас
15.
Простотия до шия
11.11.2020 23:02:26
Автобусният човекопоток се е смалил почти двойно в сравнение от преди транспортната схема, а продължават да наливат пари в абсолютно ненужна инфраструктура. Стеснение на главни булеварди и умижлено утежняване на трафика. Трапезица е пълен провал. Кръговото на КАТ пълен провал. Кръстовището на билковата аптека - пълен провал. Централна автобусна спирка - пълен провал. Инфраструктура се прави с поглед в бъдеще и улесняване на трафика, а не стеснение на улици и стимулиране на задръстванията. И след 20 години дори и да няма петрол - трафик и коли пак ще има, особено с масивното застрояване на градинки. Дали ще са на ток или водород никой не знае, но хората няма да започнат да летят, освен ако не пушат от тревата и не взимат наркотиците на общинските съветници и всеки отговорен за разрушаването на града.
14.
Sgh
11.11.2020 22:59:20
Как може бе, как може да се изгаврите с последния широк булевард в града? Кажете какво още сте измислили, да се махам от тая шибана държава-мащеха и провинциалното ви градче с натоварения трафик!
13.
B
11.11.2020 21:50:49
Сега е време и в Сарафово да започнат да паркират както трябва а не всеки да си оставя каруцата където му скимне на аварийни и автобуса да се чуди от къде да мине иначе ще бъде БАЛ :). Абе господа то в сарафово няма една асфалтирана улица без трапове вие някакви фантастични филми рисувате пак.
12.
Организация
11.11.2020 21:41:22
А кога ще оптимизират и разписанието на автобусите, че чакаме по 20 минути. Или там не е по евро проект. Така е щото с 100 рейса 100 линии не може ако ще и само бус ленти да са
11.
иуоуи
11.11.2020 21:35:13
За какъв натоварен трафик говорим въобще на автобуси или коли? То няма хора в града, всички се изселват от него, Бургас стана мега провинцията, те щели да ,,овладяват" трафика?
10.
Битак
11.11.2020 21:35:06
А какво става с бързите линии Б1 и Б2, които спирките им са на 100 м на другия булевард Стефан Стамболов? Тоз град много бърз нещо взе да става, едва издържам. По тази логика оградете цялото трасе на автобусите от първа до последна спирка с бус лента.
9.
Nqkoi si
11.11.2020 21:16:49
umni svetofari= glupavi (kradlivi) upravnici
8.
Marinero
11.11.2020 21:07:22
Тази изцепка с псевдо бърза автобусна линия за сметка на стеснен шосеен път, ще последва съдбата на велоалеите. След година, две ще бъдат заличени, но парите са си усвоени. А като не ви харесва, пишете бе хора, пишете протестни писма до институциите! Оплаквайте се официално, а не тук в това провинциално сайтче.
7.
*********
11.11.2020 20:55:59
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
6.
пешеходец
11.11.2020 20:48:03
И сега като пресичаме ще трябва да спираме и да се оглеждаме на 4 места, познсйте с колко възрастни хора и деца ще има инциденти
5.
Rincewind
11.11.2020 20:47:15
За да са наистина бързи, трябва да минат през умните светофари на Демокрация. Които също както останалите умни светофари в Бургас, единственото им умно е, че с няколкото си релета са по-умни от 90% от калинките, нацвъкани в администрацията. Здраве да е, важното е чекмеджетата да са пълни!
4.
недоразбрал
11.11.2020 20:46:01
И къде са тези 160 места? Между блоковете ли? Защото никъде не видях по Демикрация предвидени паркоместа
3.
ЕХ ТИЯ УМНИ СВЕТОФАРИ
11.11.2020 20:43:36
Чуваме ги от 5години, а все не идват. И сега ще е така. В България трудно се въвежда нещо ново. Да припомня че щяхме да се качваме само от предните врати. Както е белите страни. А ма дори това не се пллучи.
2.
..
11.11.2020 20:26:13
Защо се свиват платната и се натоварва трафика, премахват се и парко места. (общината жертва доста места от зелената зона, явно парите от строежа обезпечават тези от пларено паркиране
1.
Защо?
11.11.2020 20:02:53
А защо дърветата по ремонтираните улици не се запазват нито се слагат нови? Само се сече...
  Добави Коментар
7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация 
Китайци луднаха по това място у нас Πлaнинcĸият peгиoн ce пpoмoтиpa нa ĸитaйcĸия пaзap, блaгoдapeниe нa пoпyляpнocттa нa село, свързано с кулинарно изкушение Жена се закани да се изкъпе във ВиК Последните седмици квартал Виница във Варна често е на режим, а на хората започна да им писва
„Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света Докладът обхваща 138 локации по целия свят и подрежда търговските улици според тяхната привлекателност за международни и местни търговски марки Никой не вярва, че този течен шоколад е домашен, вкусът му е неустоим Приготвя се само за около 10 минути
Мъж изгони съпругата си от бащината ѝ къща и се опита да я удуши пред полицаи Трима мъже са задържани за насилие спрямо жените си в Софийско за една вечер Теле вкара бургазлия в болница Мъжът е с фрактура на таза
Тази дама отсече, че Димо Алексиев е... Нежна подкрепа за водещия на Игрите, бил незаменим за тях Жилищните кредити у нас растат с 26,5% до 24,1 млрд. лева За последните 12 месеца сумата по отпуснатите заеми за жилище от търговските банки на българския пазар нараства с малко над 5 млрд. лева.