Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Шпионските очи на КАТ - как ни снимат по пътищата

Преди 11 години КАТ започна д с 15 стационарни камери и 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 системи и снима 1,5 млн, но какво от това?
Ключови думи: Камери по пътищата, новини, камери ни снимат, Флагман, полицейски камери, скорост

Войната по пътищата в България налага на враждуващите страни - полицаите и шофьорите, непрекъснато да се въоръжават с нови системи. Катаджиите купуват камери, а онези, които обичат високите скорости - антирадари и радардетектори.

И тази “игра” щеше да е много смешна и забавна, ако резултатът от нея не беше трагичен - страната ни държи едно от първите две места в Европейския съюз по брой на жертвите от катастрофи.

Защото нашата полиция седи с камерите в храстите и иска да лови диверсанти, а не монтира системите си на най-опасните участъци, където стават най-много злополуки. Не осветява и предупреждава със знаци километри преди опасното място, на което снима, за да накара всички да намалят, а камерата да засече само автомобила на истинския пътен хулиган, който не зачита правилата, може да няма книжка, да е пиян или дрогиран. Такива брутални шофьори трябва да гони, снима и глобява КАТ, пише вестник Труд.

Преди 11 години нашенската пътна полиция започна да снима с 15 стационарни камери по към 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 различни системи и снима 1,5 млн. И какво от това? Не само, че не могат да си съберат и половината от глобите, не само, че не постигат никаква безопасност на движението, а и пълнят джобовете на някакви интернет търговци на уреди със съмнително азиатско качество. Наред с това в социалните мрежи се създават групи за съпротива, в които самите шофьори или корумпирани полицаи си съобщават местата на камерите и схемите на дежурствата.

Конспирацията трябва да спре, пътната полииция да започне да публикава всеки ден местата и часовете, на които снима, а информационнят знак Е 24, който беше премахнат от 9 юли 2017 г. да бъде върнат.

Впрочем - идеологът и моторът на премахването на този знак - бившият втори в ГЕРБ Цветан Цветанов, отдавна вече не е в парламента. Да се надяваме, че идва денят, в който всеки шофьор ще може да погледне право в шпионските очи на КАТ и да каже: “Ти знаеш ли, че имаш хубави очи?”

1. Стационарните камери на “Сименс”

 работят от 2009 г. у нас. Те са 15 и бяха купени за 1 млн. лева и досега са се изплатили над 100 пъти. Пълното име на видео радарната система е “Sitraffic ERS 400” и тя има възможностите да засича и денем, и нощем и двете посоки на движение. Принципът на измерване на скоростта е базиран върху Доплеровия ефект. Всички снимки се снабдяват в радарната установка с невидим разрушаващ се воден знак. В КАТ обработват данните само на снимки, чийто воден знак е валиден. Ако два или повече автомобила се намират в зоната за обработка на данни на първата снимка, то софтуерът сам прави контролно изчисление. Ако и чрез него не е възможно еднозначно определяне кой е нарушителят, резултатът от измерването задължително се отхвърля.

2. Системата MultaRadar SD580

 също е стационарна и е произведена в Швейцария. Камерите от нея са 8 и са на въоръжение от 2014 г. Системата следи до четири пътни ленти в едната посока и може ясно да определи в коя лента се движи превозното средство. Ако превозното средство не е ясно позиционирано в някоя лента в момента на измерване, системата показва междинно положение. Радарният сензор работи според принципа на Доплер, т. е. антената непрекъснато излъчва сигнал с известна честота и го прихваща след отразяването.

3. Стационарна видео-радарна система “SENSYS SSS Droplet RS240” 

е само една. Монтирана е в София на “Цариградско шосе”, където шофьорите трябва да намалят скоростта от 80 км/ч до 50 км/ч преди да стигнат на кръстовището на Орлов мост. Седи там от години и продължава да снима денонощно нарушители с 20 до 40 км/ч над ограничението. Радарът следи няколко пътни ленти едновременно на разстояние до 150 м в дълбочина. Скоростта се определя на база на Доплеров ефект, засича се на предварително зададена линия и се заснема снимков материал в случай на превишаването ѝ.

4. “3М Система за средна скорост” 

е със стационарни камери, британско производство. Работят на принципа за снимане на автомобила на 2 контролни точки на определен участък от пътя. Средната скорост се изчислява от “мозъка” на втората камера, която снима преминаващия автомобил и разделя разстоянието между двете контролни точки на измереното време. Формулата се знае от всеки третокласник - скоростта V е равна на пътя S, изминат за единица време Т (V=S:T). Системата работи от 2015 г. само на един от тунел от магистрала “Люлин”, но и дълго време беше изключена заради проблеми с поддръжката є. Полицията предвижда да я разшири с още две отсечки в Пловдив и на тунела Траянови врата на магистрала “Тракия”. Камерите могат да следят също за платена ТОЛ-такса и дали автомобила има застраховка “Гражданска отговорност”.

5. Мобилната система ТFR1-M 

е българска и се въведе масово през 2012 и 2013 година, когато 148 камери бяха монтирани в полицейските автомобили “Опел Астра”. Няколко години по-късно - през 2017 г., когато КАТ получи над 250 чисто нови патрулни автомобили “КИА”, стана ясно, че тези камери не могат да бъдат монтирани и да снимат от тях. В момента продължават да работят на доизживяване с опелите, като се правят опити за монтаж в “Шкода”, “Лада Нива”, “Грейт Уол” и други видове автомобили на полицията, но не се чуло да имат успех. Мобилните камери са много ефективни, защото чрез тях могат да се снима не само превишена скорост, а и много други опасни нарушения като неправилно изпреварване, отнемане на предимство, движение в насрещно платно или аварийна лента на магистрала и т. н.

6. “Толерантната” словашка система “SOITRON” 

също е мобилна и се монтира в патрулните коли “КИА”. Катаджиите имат 23 такива системи и характерното за тях е, че засичат само превишения с 25 км/ч на разрешената скорост - тоест, дава се голям толеранс на шофьора, преди да бъде заснет и глобен. Състои се от две камери монтирани отпред и отзад в колата и преносим компютър. Освен за скорост, снима за всякакви други нарушения, прави клипове и проверки за застраховка “Гражданска отговорност”.

7. Лазерните унгарски камери ARH CAM S1

 са стационарно-преносими от ново поколение, слагат се на тринога край пътя. Известни са като “барбекю”. КАТ има 28 такива и засега са най-мощното им оръжие. Специалния лазерен радардетектор за тези камери е много по-скъп от обикновените. Камерата записва всяко преминаващо превозно средство, регистрира неговата скорост и номер, обработва информацията и я праща в централна база данни, където се издава електронен фиш. Регистрира и други нарушения освен превишена скорост.

8. Руските “Кордон-М” са последният писък 

на катаджийската мода. Те също са стационарно преносими на триноги. В началото на октомври първите 6 от тях бяха пуснати да снимат по пътищата в областите София, Ловеч, Русе, Пловдив, Варна и Бургас. Те снимат до 16 автомобила едновременно във всички ленти в двете посоки и са правени за големи “проспекти”, каквито има например в Москва. Те снимат целия поток и софтуерът им отделя онези номера на автомобили, които са в нарушение.

9. Камерите от уличното видеонаблюдение 

по кръстовищата и булевардите могат да се използват от КАТ, за да бъдат глобявани шофьорите. Добре развити мрежи има в София, Пловдив, Стара Загора и др., но системите не могат да засичат скорост. B столицата бяха монтирани 40 камери специално за контрол на движението в BUS лентите. Преди дни бе съобщено, че до края на октомври общинският Център за видеонаблюдение ще бъде свързан с КАТ-София и там ще се получава картина от над 200 камери.

4
Коментара по темата
4.
Скоро
25.10.2020 19:18:32
Продадох колата, така че куките да ме барат за дедовия.
3.
Кидер ага
25.10.2020 17:09:36
Спазвайте правилата и стига сте ревали бе. Ако тряя направете римейк на статията как новият шев на кат купува хартия.
2.
Полицай куров
25.10.2020 17:07:55
Българи бягайте от тая държава, един кур ще вземете само...
1.
Koko
25.10.2020 17:02:50
Карам си аз ладата със 100 и неми дреме нимога да хвана ковит с тая скорост доказано така трябва да е докато не преборим ковита кат да не пречат след като непомагат и до триногата с маски нали знаете.махайте камерите че хората са без книжки а автобусите са развъдник на вируси аман бе
  Добави Коментар
Разцелуваха се (ВИДЕО) Галена и Теа са първи дружки Прекръсти се, че не я познава, а са пяли на една сцена /видео/ Беатрис Халваджиян и Орлин Горанов пяха в Коледно матине 2023 година един след друг
Абсолютната класика "Железният светилник" отново изгрява на бургаска сцена Билетите ви очакват на каса НХК, като поради големия зрителски интерес е добре да не чакате до последния момент и да запазите своя навреме Ядоса се много Емануела попита: Адекватни ли сте? 
Преживя 4 куршума, за да дойде в София и... Съперникът на Кобрата има живот като на филм "Радвай се, че си жив" Така "Роки" се обърна към Пол, който ликува срещу Железния Тайсън
Хит: Този бургазлия е увековечен "Ш' с' боря за теб, чуек!", е фраза на Виктор, която излиза извън пределите на Големия брат "Дай ми 50 лева, за да ям" Олимпийски медалист от Париж 2024 не може да се прехранва сам, защото...
Зловредни имейли заливат електронните ни пощи Мнимите изпращачи се представят за търговци, куриерски служби, администратори на пощата  Какво се случва с Димо Алексиев зад решетките? Твърдят, че... Алексиев дели килия с още трима, няма привилегии
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки Две от момчетата си правели регистрации в гей приложения като grindr и примамвали хора оттам в хотели в София, общо пострадалите са петима 72-годишен пиян шофьор блъсна 10-годишно дете Момчето е изскочило внезапно на пътното платно