Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg
Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!
Шпионските очи на КАТ - как ни снимат по пътищата
Преди 11 години КАТ започна д с 15 стационарни камери и 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 системи и снима 1,5 млн, но какво от това?
Войната по пътищата в България налага на враждуващите страни - полицаите и шофьорите, непрекъснато да се въоръжават с нови системи. Катаджиите купуват камери, а онези, които обичат високите скорости - антирадари и радардетектори.
И тази “игра” щеше да е много смешна и забавна, ако резултатът от нея не беше трагичен - страната ни държи едно от първите две места в Европейския съюз по брой на жертвите от катастрофи.
Защото нашата полиция седи с камерите в храстите и иска да лови диверсанти, а не монтира системите си на най-опасните участъци, където стават най-много злополуки. Не осветява и предупреждава със знаци километри преди опасното място, на което снима, за да накара всички да намалят, а камерата да засече само автомобила на истинския пътен хулиган, който не зачита правилата, може да няма книжка, да е пиян или дрогиран. Такива брутални шофьори трябва да гони, снима и глобява КАТ, пише вестник Труд.
Преди 11 години нашенската пътна полиция започна да снима с 15 стационарни камери по към 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 различни системи и снима 1,5 млн. И какво от това? Не само, че не могат да си съберат и половината от глобите, не само, че не постигат никаква безопасност на движението, а и пълнят джобовете на някакви интернет търговци на уреди със съмнително азиатско качество. Наред с това в социалните мрежи се създават групи за съпротива, в които самите шофьори или корумпирани полицаи си съобщават местата на камерите и схемите на дежурствата.
Конспирацията трябва да спре, пътната полииция да започне да публикава всеки ден местата и часовете, на които снима, а информационнят знак Е 24, който беше премахнат от 9 юли 2017 г. да бъде върнат.
Впрочем - идеологът и моторът на премахването на този знак - бившият втори в ГЕРБ Цветан Цветанов, отдавна вече не е в парламента. Да се надяваме, че идва денят, в който всеки шофьор ще може да погледне право в шпионските очи на КАТ и да каже: “Ти знаеш ли, че имаш хубави очи?”