Ако полетът ни е отменен заради пандемията - без обезщетение
Потребителите трябва да бъдат особено внимателни в условията на световна пандемия. След като Европейската комисия обяви COVID за извънредна ситуация, пътниците вече не могат да претендират, ако полетът е отменен или закъснее поради причина, свързана с пандемията. Това обясни пред БНТ Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България.
Тя допълни, че заради пандемията някои от хотелите в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация. В тези случаи важат условията на самата резервация, обясни Спасова.
Към нас хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Към КЗП могат да търсят правата си, когато проблемът е с български търговец, обясни експертът. В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.
Добави Коментар