Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Лято, плаж, море - у нас било добре, за 69% България е първи избор за почивка

Ключови думи: почивка, плаж, море, туризъм, летен сезон

Въпреки очевидните трудности, повече българи са почивали у нас през летния сезон на фона на плановете, които бяха декларирани в началото на сезона. Оценките за летния туризъм в България са по-скоро добри, макар очакванията да са по-високи, а конкуренцията на чужди дестинации да прави българите по-взискателни. Това показва изследване на "Галъп интернешънъл", проведено сред 1000 българи по телефона, като равносметка на летния туристически сезон.

Изследването е част от традиционната изследователска програма на "Галъп интернешънъл", съвместно с Националния борд по туризъм. През май 11,6% са планирали почивка на море у нас, а 22,2% (над 1.2 млн. души) са реализирали подобни почивка. 4,3% са планирали планина у нас, но 8,4% са я реализирали на практика. Обратно, 5,1% през май планираха море в чужбина, но само 2,7% (над 150 хиляди души) са го реализирали. Това е намаление от повече от половин милион в сравнение с една средна нормална година. Последното явно се дължи на ограниченията. Респондентите имаха възможност да посочат повече от един отговор.

Като цяло, 29,7% от хората у нас твърдят, че това лято са ползвали някаква туристическа услуга – при 19,6%, които са планирали да ползват такава към началото на сезона. Онези, които са почивали в България, в огромната си част споделят, че страната е била първи избор – 69,2%. 26,3% признават, че са искали всъщност да почиват в чужбина, но заради обстоятелствата около коронавируса се е наложило друго.

Почивалите в България, по петобална скала от 1 до 5, дават оценки по-близки до 4 по всички показатели като цени, качество и противоепидемични мерки. Онези, които са били в чужбина, дават и малко по-високи оценки за прекарването си там. Осезаемо по-високи са оценките на теми като цени и качество на плажа и плажните услуги, както и при противоепидемичните мерки. Последното е очаквано на фона на по-строгите мерки в съседни страни. Въпреки разликата в оценките, няма промяна в мненията за потенциала на българския летен туризъм, пречупен през личния опит – отново около 70% смятат, че този потенциал е добър или много добър.

Онези, които пък въобще не са почивали това лято, в близо половината от случаите посочват като причина, че принципно са далеч от темата, а сходен процент изтъкват финансови причини. Малко над една трета директно назовават опасения, свързани с коронавируса. Респондентите са назовавали по повече от една причина. Очаква ни труден за туризма ни зимен сезон и вероятно още един нелек летен. Засилена вътрешна реклама и подкрепа за бранша ще е от решаващо значение за минимализиране на щетите, според изследването. Добра е ролята на туристическата реклама на страната, която Министерството на туризма успя да реализира в съкратени срокове в хода на изненадалата ни пандемия. Обществото очаква и още в тази посока.

Половината от запитаните са виждали туристическа реклама на България в последните няколко месеца, а другата половина не са. Подобни дялове са всъщност добър атестат за достигната аудитория, смятат социолозите. А 77,7%, т.е. почти автоматично, приемат, че рекламата трябва дори да се увеличава. Само 19,1% са скептични към увеличаването на рекламата като механизъм за стимулиране на вътрешния туризъм. Вероятно и с увеличаването на туристическата реклама на наши дестинации в хода на туристическия сезон може да се обясни и по-големият дял почивали у нас в сравнение с отчетените в началото на сезона планове. Роля вероятно играят и ограниченията, въвеждани и в средата на лятото по отношение на почивките на Бяло море, както и почти навсякъде другаде в чужбина.

CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing); национална извадка (1000 ефективни интервюта) за населението на възраст 18+ г. 02-06.10.2020 г. 1% се равнява на около 57 хил. души (по официални данни). Абсолютна максимална грешка ±3.1 при 50% дялове.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
„Хлебарка“ налази ефира на БНТ и дори изпълзя на трето място в „Ново 10+2“ Песента на Диди и Мони от бургаския дует „Парадокс“ дебютира в класацията и едва не я оглави Не му върви срещу Джокович, защото... Изпълнява бекхенд с една ръка
Това са истинските причини жените да привличат емоционално недостъпни мъже Те се влюбват в партньори, които изглеждат чаровни, загадъчни и привлекателни, но с времето се оказва, че тези мъже не могат да предложат дълбока емоционална свързаност Вече не купувам хляб, от 2 кг брашно правя 45 броя от тези памук питки Лесни са, практични и толкова вкусни, че ще се чудите защо изобщо сте купили хляб
Макрон с призив към Нетаняху Френският президент иска спиране на огъня в Газа Ужасна вест от Мианмар Бременна жена издъхна след земетресението
Шокиращ финал Сбогуваме се с хитовия сериал "Златно момче" Кола се запали в движение в голям роден град За щастие няма пострадали
Най-злобните зодии Те могат за нула време да превърнат живота ви в истински ад Малък самолет падна върху къща Пожарна и полиция евакуираха района 
Подробности за важната дискусия с министър Боршош в Бургас Ето какво се случи на разговор за туризма Отиде си голямо име в киното Почина Денис Арнт