Докога ще ни дерат по участъка касичка на АМ „Тракия“? Ремонтът ще е по-скъп от строежа му
До дни трябва да започне ремонтът на 40-километровия участък на АМ „Тракия“ между Стара Загора и Чирпан. Трасето е известно като път-касичка заради ограничението от 90 км/ч. За няколко години десетки хиляди шофьори попаднаха в капана на скоростните камери, като платените глоби надвишават няколко милиона лева.
Засега е ясно, че ремонтът ще струва повече от построяването на участъка. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, обясни пред БНТ, че прогнозната стойност за изпълнението е 90 млн. лв., но само за едното платно. То се възлага на пътноподдържащата фирма на магистрала "Тракия" - държавната "Автомагистрали".
Разбивката на сумата показва, че 70 млн. лв. ще отидат за подмяна на настилката, 15 млн. лв. - за мантинели, а останалите 4 млн. лв. - за смяна на пътните знаци.
Това е рекордна цена за ремонт на магистрала, построена преди десетина години. Участъкът от двете платна от 38.6 км, от 171 до 210 км на аутобана, беше изграден в периода 2003 - 2007 г. от "Джойинт Венчър Рануей" АД за 104.7 млн. лв. с ДДС или средно по 2.7 млн. лв. за километър на двете платна.
Не се знае кога точно ще дадат старт на строителните дейности, както и колко време ще продължи. Първоначално ще се ремонтира платното в посока София-Бургас. Реконструкцията ще се извърши поетапно, на малки участъци, за да не затруднява движението.
„В мoмeнтa нaшитe изпълнитeли прaвят пoдгoтвитeлни дeйнocти зa рeмoнтa нa учacтъкa. Ще зaпoчнeм дo ceдмицa-двe. 52 км пoдлeжaт нa рeмoнт. Oкoлo 90 млн. лв. щe cтрувa eднoтo плaтнo в пocoкa Бургac зa тeзи 52 км. Тoвa e знaчитeлeн учacтък, кoйтo aкo ce зaтвoри, рeмoнтът щe прoдължи дocтa врeмe. Зaтoвa щe гo зaпoчнeм пoeтaпнo и щe гo рaздeлим нa мaлки пaрчeтa. Oпитвaмe ce дa нaпрaвим тaкaвa прoгрaмa, чe дa бъдe изпълнeн зa пo-мaлкo oт 3 мeceцa, нo зa cъжaлeниe тoзи oбeм oт рaбoтa нe мoжe дa ce извърши зa тoлкoвa врeмe“, пocoчи Дoceв.
Той увери, че строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази.
Ама в държавата на простите и страхливите е така!!!!
Казах!