Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Мигачите на колите: Защо в Европа са жълти, а в САЩ – червени

Ключови думи: мигач, жълт мигач, червен мигач, сащ, европа

Eлектрическите сигнали, включително мигачите, се появяват на автомобилите едва в края на 20-те и началото на 30-те години на миналия век. Освен това в САЩ задните мигачи първоначално се вграждат в една ниша с другите светлини и светят в червено, тъй като използват същия филтър като габаритите и стопа, които според правилата тогава трябва да са червени, пише Automedia.bg.

Любопитното е, че именно американците решават в края на 50-те г. да променят цвета на мигача на жълт. През 1960 г. Комитетът за автомобилното осветление към Американската асоциация на автомобилните производители убеждава европейските експерти в предимствата на жълтите мигачи, тъй като по този начин шофьорите значително по-лесно биха ги различили от стоп светлините и габаритите.

В резултат на това през 1967 г. Икономическата комисия за Европа на ООН нарежда на автомобилите, произведени в Европа, предните мигачи да са жълти или бели, а задните - само жълти.

В САЩ предложението придобива малко по-различна форма: отпред са разрешени само жълти мигачи, а отзад - червени или жълти. При тези условия повечето американски производители оставят отзад червените мигачи, най-малкото поради това, че производството на едноцветни корпуси е по-евтино от многоцветни.

Междувременно се оказва, че червените мигачи са по-малко безопасни. Според изследвания жълтите са с 28% по-ефективни за предотвратяване на инциденти, отколкото червените. По-специално автомобилите с жълти мигачи са с 5,3% по-малко вероятно да бъдат ударени отзад, отколкото колите с червени. Но дори съображенията за безопасност не успяват да променят американската традиция.

Допълнителна причина е, че според американските разпоредби осветената зона на стоп-светлината и задния мигач трябва да бъде поне 50 квадратни сантиметра всяка. А това от дизайнерска гледна точка малко затруднява поставянето на множество светлини отзад, особено на малки автомобили.
През 50-те години това изискване все още е оправдано, тъй като пластмасата не е достатъчно здрава и може да бъде повредена от топлината на лампата. Това вече не е заплаха за съвременните пластмаси.

Дали обаче големите светлини намаляват инцидентите? Също не. Още през 1993 г. американската Национална администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) проучва този проблем и не открива доказателства, че зоните с площ над 50 квадратни сантиметра са по-ефективни за предотвратяване на произшествия. И NHTSA взима Соломоново решение. В заключението на администрацията се казва: "Не намираме убедителни причини за запазване на изискването, но не намираме убедителни причини и за неговата отмяна".

По този начин ограничението за размера на осветената зона на стоп-светлината и задния мигач остава. В резултат на това американските производители и до днес инсталират по една голяма лампова секция от всяка страна, в която мигачът се подава от мигането на стоп светлината. Дори и в САЩ обаче има изключения.
 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Притежава легендарна къща, в която е гостувал Иван Вазов По социалистическо време къщата е била почивна станция Напуска Америка заради младата си съпруга Ричард Гиър сияе от щастие
Разхожда чанта за 3 бона Легендарната Раева нарами аксесоар за 1670 евро от новата колекция на "Филип Плейн” 9 месеца е без заплата, а носи златни медали на България Щангистите ни тренират без заплати и лагери
За 150 лева на час: Непълнолетни проституират по принуда у нас ГДБОП задържа петима Оперната певица Гергана Николаева и цигуларката Мила Георгиева с нов клип Познатата ария „Сегидиля“ на Кармен от едноименната опера на Жорж Бизе е в аранжимент на композитора Георги Стрезов
Наду сметката си с няколко милиона долара Гришо 11-и по спечелени суми за 2024 г. Когато нямам време да готвя, правя мързеливи хачапури, уникално вкусно ястие! Ще ви трябват не повече от 15 минути за всичко
Бойко Борисов с реакция след голямата новина за Екатерина Захариева Захариева е еврокомисар Шофьори, пазете се от тази коварна опасност при падането на температурите! Черният лед на пътя е една от най-коварните зимни опасности за шофьорите
В несебърската детска градина "Калина Малина" се проведоха няколко интересни образователни инициативи С голям ентусиазъм и желание „морячета“ от 3-та група твориха изобразителни тематични проекти, като използваха различни техники, графични и природни материали Отлична новина за България: Екатерина Захариева е еврокомисар Захариева определи зададените ѝ въпроси като изключително компетентни и конструктивни