Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Строителният сектор изостава сериозно в дигитализацията

Д-р инж. Христо Грозданов е главен асистент към катедра „Пътища и транспортни съоръжения“ в УАСГ и управител на Института по транспортно строителство и инфраструктура
Ключови думи: Христо Грозданов, катедра Пътища и транспортни съоръжения, УАСГ, Институт по транспортно строителство и инфраструктура, Националната конференция по транспортна инфраструктура с международно участие

Д-р инж. Христо Грозданов е главен асистент към катедра „Пътища и транспортни съоръжения“ в УАСГ. Той е управител и на Института по транспортно строителство и инфраструктура - един от съорганизаторите на Националната конференция по транспортна инфраструктура с международно участие. Форумът ще се проведе в началото на октомври в Несебър. (ВИЖТЕ ТУК)

-Г-н Грозданов, защо избрахтеда акцентиратетази година върху Дигитализацията

-Вече 10 години провеждаме конференцията под мотото „Безопасни пътища“. През 2020 година два от основните ни панела извън темата за безопасните пътища са дигитализацията и транспорт, търговия и транспортна инфраструктура. Към дигитализацията се насочихме, тъй като през последните две години направихме доста сериозен анализ на нашия бизнес и се оказа, че строителният сектор в световен мащаб е на предпоследно място като индустрия по дигитализация. На практика се оказва, че хората, които работят в строителството, не разбират що е то дигитализация. Затова решихме тази година първият панел в конференцията да е на тази тема, като с него разясним, както основните, базовите форми на дигитализацията, така и да почерпим опит от по напредналите държави.. Ние смятаме, че тази тема ще бъде актуална минимум в следващите 10 години.

-Кои лектори да очакваме да присъстват на конференцията?

-По темата за дигитализацията модератор ще бъде инж. Николай Станков, съветник на министъра на регионалното развитие и благоустройството г-жа Петя Аврамова по направление дигитализация. В панела ще вземат участие и проф. Робърт Ийди, който преподава в Строителния университет в Северна Ирландия и през последните 10 години работи пряко с правителството на страната си за дигитализиране на строителния сектор. Всъщност, когато той е започнал, в Северна Ирландия са били на нивото, на което ние сме ние сега. От него ще очакваме да видим какви стъпки са предприели те тогава и докъде са стигнали.  Лектор ще бъде и проф. Мохамад Касеим от университета Нортумбрия в Нюкасъл, който е по-тясно специализиран в BIM технологиите. Той е и консултант към Европейската комисия и ще говори в самото начало на панела, за да разясни основите.

Ще участват и представители на IT сектора, които по един или друг начин са помагали в дигитализирането на други сектори. Първият от тях е г-н Георги Ранделов, който е бивш изпълнителен директор на Microsoft-България, а в момента е консултант по дигитална трансформация. Георги Бръшнаров, който е управляващ директор на Немечек за България и Чудомир Моневски – човек със сериозен опит в дигитализацията на строителството, който ще говори за ЕРП системи в строителството – също ще вземат участие в конференцията.

-Очертава се изключително интересна конференция…

-Да, прав сте. Смятам, че специално в направление „Дигитализация“ ще се сформира много добър панел. Естествено след лекциите очакваме публиката активно да се включи в дискусията, така че да излезем с реални резултати и реални предложения към правителството. А аз мисля, че можем да очакваме сериозна чуваемост от там, тъй като модератор на събитието, както казах, е г-н Николай Станков.

-Тази година за пръв път въвеждате и панел, който ще бъде за взаимодействието между транспортната инфраструктура и финансовите/банковите институции. Какво да очакваме?

-Панелът е кръстен „Търговия, транспорт и транспортна инфраструктура“. Интересното при него е, че той беше иницииран от Световната банка, чийто представител м.г. за пръв път беше на конференцията. Тази година те сами пожелаха да организират този панел, на който да се говори за точно тази тема – взаимовръзките между търговията, транспорта и транспортната инфраструктура, както и значението им. Ще участват представител на Европейската инвестиционна банка за България, както и представител на Летище София, който ще представи много интересен доклад за това как COVID-19 влияе върху работата на аеропорта. Ще има доклад и от изпълнителния директор на Национална компания Индустриални зони, г-жа Барес. Доклад ще изнесе и проф. Христина Николова – ръководител на катедрата по транспорт в УНСС, както и такъв от проф. Петрак Мило, който ще говори за Западните Балкани – той е финансовият съветник на президента на Албания и ще изнесе много интересни данни и информаия за връзката между търговията, транспорта и транспортната инфраструктура, но не конкретно за България, а за целия Балкански полуостров.

Доклад ще бъде изнесен и от г-н Хатем Шахбани, който е главен специалист по транспорт към Световната банка. Те през последните няколко години са разработвали доклад за значението и влиянието на транспорта в България. На нашата конференция за пръв път ще бъдат представени резултатите от това проучване. Ще бъдат повдигнати и въпросите, които касаят транспорта и транспортната инфраструктура.

Този панел, ще повдигне въпроса за това, че когато се изгражда инфраструктура, тя не трябва да е самоцел на правителство, община или някой друг, а да се прави за хората, които я ползват – транспортните фирми или потребителите. Това ще е есенцията на този панел.

-Колко гости очаквате на конференцията  и кои са по-известните представители на бизнеса, които до този момент са потвърдили присъствието си?

-Тази година, предвид обстановката в световен мащаб, имаме намаление на участниците – става въпрос основно за чуждестранните ни гости. Очакваме около 250 участници на конференцията – основно българи. Знаете, че традиционно участват мениджъри на големите компании, проектантски и консултантски организации; имаме потвърдено участие и от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, както и от Министерството на транспорта и това на финансите. Ще има участници от всички по-големи браншови организации - Камарата на строителите в България, Камара „Пътища“, Асоциацията по пътна безопасност. Естествено университетът, като организатор, ще се представи подобаващо.

Любим артист остана завинаги на 39 Участваше в легендарни сериали  Ходи в Дубай на екзотична почивка, но сега му се плаче, защото може да влезе в затвора до 8 години Разкрита е престъпна схема за незаконен добив на подземни богатства за милиони
Ще ремонтират Центъра за психично здраве в Бургас с пари от ПВУ В рамките на инвестицията е предвиден ремонт и модернизиране на сградния фонд, осигуряване на медицинска апаратура и оборудване на психиатричните здравни заведения в страната Фирканият турист катери с джип пистата на Пампорово Мъжът с английски паспорт изпил 16 бири
Пропя и отнесе здрав хейт с първата си песен Той бе критикуван и заради сравнението с успешни артисти като Папи Ханс и групата „Молец“. Според някои слушатели, опитът му да се впише в този стил на музика не е бил особено успешен Любовникът му го накълца с брадва, уби го с 40 удара Въпреки предполагаемата интоксикация с метамфетамин и кокаин в кръвта, съдебният експерт Петер Хофман е стигнал до заключението, че бившият данъчен служител не може да се оправдава с временна невменяемост
Съдът постанови окончателно: Доживотен затвор за убиеца от "Соло" ВКС не възобнови делото срещу него Бомба от ГДБОП: Разбиха престъпна група, ощетила бюджета с милиони Операцията е координирана със Софийската градска прокуратура и включва мащабно претърсване на 6 адреса, свързани с престъпната дейност
Асен Василев носи отговорност за финансовата криза в държавата, обяви Деница Сачева Българските граждани вече разбират какво е довело страната до това положение, но добави, че оттук нататък е по-важно да се съсредоточим върху изхода от кризата, подчерта зам.-председателят на ПГ на ГЕРБ Ето защо Тръмп иска Гренландия Анализ прави проф. Владимир Чуков
Ето защо никога не пие Мога честно да кажа, че никога не съм пил бира през живота си, твърди Тръмп Тошко Йорданов: Финансовото състояние на държавата е много тежко Той беше категоричен, че ИТН са против увеличаване на данъци