Тирът-убиец на надрусания Кольо – претоварен с над 7 т по време на касапницата в Айтос
С над 7 т е бил претоварен тирът-убиец, който предизвика невижданата касапница в Айтос в петък. Това каза окръжният прокурор Георги Чинев по време на гледането на марката за неотклонение на шофьора Кольо Илиев от Несебър, който е шофирал товарния автомобил след употребата на пико. Припомняме, че при тежкото меле той помете 13 коли, движещи се по ул. „Хаджи Димитър“ в Айтос, една от тях избухна в пламъци, а вътре изгоря 28-годишната Ани от Търговище. Има и много ранени, сред които двама в тежко състояние и се намират в реанимацията на УМБАЛ-Бургас.
Държавното обвинение поиска най-тежката мярка за обвиняемия, а именно постоянен арест. По време на заседанието стана ясно, че при огледа в кабината на превозното средство е намерен портфейла му, в който между личните документи и пари е имало плик с наркотично вещество, тестът отчел, че отново става дума за метамфетамин. (ВИЖ ТУК)
Едно от обвиненията срещу шофьора е претоварнето на превозното средство, чийто капацитет е 38 т, а е измерено, че тежи 45, но без каросерията и горивото.
„Ако калкулираме и тях, претоварването ще е много повече“, обясни прокурор Чинев. Той допълни, че обвиняемият има дълъг списък с нарушения на правилата за движение по пътищата в миналото си.
В съдебната зала се стигна до спорове между защитата и държавното обвинение дали шофьорът е бил дрогиран, кога е дал проба и техническото средство за тест бил ли е изправен.
Прокурор Чинев обясни, че първоначално Кольо Иванов е отказал да даде кръв за химичен анализ. Тогава от страна на държавното обвинение е инициирана процедура по вземане на проба по принудителен ред и едва тогава тираджията се е съгласил. Очаква се експертизата. Кольо Иванов е наел не един, а двама адвокати да го защитят в съда – Бойчо Боев и Пламен Найденов. Те поискаха домашен арест за клиента си, поне докато не са готови резултатите от съдебно-медицинската и съдебно-техноческата експертизи. Според тях не е доказано дали е Кольо е шофирал тир надрусан. Кръвната проба щяло да покаже дали това е така. Ако камионът е бил претоварен, вследствие на което са отказали спирачките, и няма наркотик в кръвта, става случайно събитие и трябва да се промени обвинението, смятат двамата адвокати. Тепърва трябва да стане ясна и с каква скорост се е движил тирът-убиец, като според защитата това е с около 40 км/ч., което пък драстично се различава от първоначалните данни след катастрофата. Защитата бе категорична, че няма никаква опасност Кольо Иванов да се укрие, живеел на постоянния си адрес с приятелката си, с която били заедно то две години. Грижел се и за болната си майка. Финансовото му състояние пък не било добро, именно заради това трябвало да работи, а не да остане зад решетките. Не стана ясно обаче как ще извърши трудова дейност в която и да е фирма, за да печели пари, при положение, че те поискаха домашен арест за клиента си. Нито пък как е платил на двама защитници, след като не с добри финансови възможности.
В съда стана ясно още, че Кольо Иванов е осъждан няколко пъти, но вече е реабилитиран.
„Той не е осъждан от много години, лично аз го познавам от 30 г. Няма как да издържи майка си и приятелката си, ако остане в ареста“, каза адв. Бойчо Боев.
Самият тираджия нито отрече, нито потвърди обвиненията срещу него. Единствено добави, че поддържа искането на адвокатите си за домашния арест, както и каза, че има 13-годишна дъщеря, за която също се грижи. Кольо Иванов по никакъв начин не показа, че изпитва съжаление.
Искането му обаче бе отхвърлено от съдебния състав с председател Яни Гайдурлиев, който взе най-тежката мярка за неотклонение за обвиняемия.
1.v kravta na izvarshitelq ne sa otkriti narkotichni veshtestva
2.Gondolata e bila bez spirachki
3.Gazovata butilka na postradalata nqma pasport
4.Flagman shte bade podsadim po chlen 326 ot NK za da se nauchat kak se pravi reportaj
Не говорете глупости, затова обвиненията ви падат още на първата инстанция !
Претоварването на автомобил идва от ТОВАРА, когато има такъв над определения максимум по характеристика на МПС-то!
Ако експертизата посочи, че има причина връзка между претовареността и отказването на спирачната система-ще ме прощават адвокатчетата, но шофьора ще носи наказателна отговорност. Още повече, че той е могъл да избегне тежките сэставомерни последици, но ги допускал и се е съгласил с тях, което води до евентуален умисъл в действията му. Така, че шефовете му да потърсят някой по сериозен адвокат!
Ако експертизата посочи, че има причина връзка между претовареността и отказването на спирачната система-ще ме прощават адвокатчетата, но шофьора ще носи наказателна отговорност. Още повече, че той е могъл да избегне тежките сэставомерни последици, но ги допускал и се е съгласил с тях, което води до евентуален умисъл в действията му. Така, че шефовете му да потърсят някой по сериозен адвокат!
"Подземни кантари в обхвата на тол системата ще изчисляват в реално време теглото на преминаващите по платените пътища тежкотоварни превозни средства. Камери ще отчитат броя на осите, а датчици в пътното платно, чийто монтаж вече започна, ще изчисляват натоварването на ос на автомобилите. При претоварване електронната система автоматично ще ги регистрира като нарушители и те ще бъдат санкционирани от контролните органи.
Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков след второто заседание на Обществения консултативен съвет по въвеждане на тол системата у нас.
Монтажът на камерите, които ще следят трафика, трябва да приключи до 16 август, когато Националното тол управление ще започне техническата експлоатация на тол системата. Досега са изградени 80% от новите и са обновени 23 броя от съществуващите рамки."