Туристически аташета ще агитират чужденци за почивка в България
Председателят на Бургаската регионална туристическа камара БРТК Иван Иванов поиска изпращането на аташета по туризъм в чужбина в страните, които са основни туристически пазари за България. Това предложение е направено по време на срещата на камарата с вицепремиера и министър на туризма Мариана Николова. За мярката отдавна настоява целият туристически бранш. Държавата обаче не отделя финансов ресурс за подобна инициатива. Браншът също не е обединен, за да подпомага такава дейност за издръжката на представители в чужбина, коментираха пред представители на бизнеса.
Например Министерството на икономиката и работодателските организации съвместно финансират изпращането на търговски аташета на България зад граница. По този начин представителите се отчитат както пред държавата, така и пред бизнеса. В противен случай аташетата се превръщат в чиновници и нищо не работят, защото нямат стимул. Те получават дипломатически статут, големи заплати, живеят в чужбина и изцяло са на издръжка на държавата. Трябва да са промени мисленето и туристическият бранш да поеме частично издръжката на подобни аташета, допълниха представители на бизнеса.
Останалите предложени мерки от БРТК са:
- привличане на спортни отбори, съвместно с Министерството на
младежта и спорта и с БСФС, в периода октомври-декември;
- активна реклама в страните-членки на ЕС;
- ограничаване на сивата икономика чрез изграждане на контролни звена
в София, Бургас, Варна, Благоевград;
- участие в туристическите борси за пенсионери, които се провеждат в
Германия, Нидерландия и в Скандинавските страни;
- рационално използване на социалните фондове за рехабилитация и
балнеолечение
Министерството на туризма ще подкрепи пилотен проект за популяризиране на културно-историческото и природно наследство. Той е разработен от Бургаската регионална туристическа камара (БРТК) и Национално сдружение „Случаен превоз“ (НССП) и бе предложен за обсъждане на екипа на министър Мариана Николова. „Целта на проекта е за завърти отново оборота на вътрешното туристическо предлагане. Очакваме така да бъдат стимулирани предприятията в туристическия сектор през остатъка от активния сезон и след него с оглед справяне с кризата“, казват авторите от двете неправителствени организации. Те посочват, че идеята им кореспондира и с обявената от министъра готовност да стартира подготовката на есенен и зимен туристически сезон и предвидената дългосрочна стратегия за туризъм през четирите сезона.
Проектът ще бъде осъществен на няколко етапа. За изпълнението му ще бъдат привлечени местни администрации, общности, неправителствени организации и учебни заведения. Министерството на туризма се ангажира с разпространението на рекламни материали, с логистична подкрепа за общините по отношение на отворените европрограми за финансиране на туристически обекти през текущия програмен период.
Добави Коментар