Отлична новина: Над 24 млн. лв. наливат в ремонта на Айтоския проход
Започна рехабилитацията на над 33 км от Айтоския проход - път ІІІ-208 Провадия - Дъскотна. Той е най-удобната и кратка връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала „Тракия“. Днес бе направена символична първа копка на обекта, на която присъстваха председателят на УС на АПИ Георги Терзийски, зам.-областният управител Владимир Крумов, депутатите от ГЕРБ Ася Пеева, Галя Желязкова и Стойно Стойнов, народният представител Севим Али от ДПС, кметът на Руен Исмаил Осман, общински съветници от ГЕРБ и граждани.
„Проектът се подготвя от около 3 години и успяхме да осигурим финансиране от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Инвестицията е за над 24,3 млн. лв., съобщи при стартирането на строителните работи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.
Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи по договор е 15 месеца, но изпълнителят ни уверява, че ще приключи обекта за около 10 месеца, за следващия летен сезон, каза още председателят на АПИ и посочи, че за по-бързото реализиране на проекта трасето е разделено на два лота - 29 и 30.
В лот 29 е отсечката от км 49+184 до км 65+933, в областите Бургас и Варна. Началото на участъка, който ще се ремонтира, е от моста над язовир „Цонево“ при 49-ти км, а краят е при 65-ти км, недалеч от с. Вишна в област Бургас. Строително-монтажните работи предвиждат изграждането на нова конструкция на местата с недостатъчна носимоспособност и полагане на нова асфалтобетонова настилка в целия участък, заустване на асфалтираните улици и на селскостопанските пътища, възстановяване на банкетите и откосите на пътя. За оптимално отводняване на настилката ще бъдат изградени нови облицовани окопи и бетонови бордюри. Ще се почистят съществуващите водостоци като ще се изградят и нови. Отсечката ще е с обновени ограничителни системи, вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка. Основно ще се ремонтират 6 мостови съоръжения, сред които са мостът над яз. „Цонево“, над р. Камчия и р. Гермето. Проектът предвижда разширяване и укрепване на скалния тунел при 56-ти км, в близост до с. Билка, който е в експлоатация от 1936 г. В участъци от пътя ще бъдат възстановени или надстроени укрепителните стени.
С изпълнението на обекта значително ще се подобрят транспортно-експлоатационните качества на пътя. Ще се повиши безопасността и удобството при пътуване. Третокласният път осигурява транспортните комуникации на гр. Провадия, на Девня и Варна, на Нови пазар и Шумен с Айтос, Карнобат и Бургас и преминава през населените места - с. Добромир и с. Билка.
Изпълнител на строително-монтажните работи на лот 29 е „ИСА 2000“ ООД. Стойността на договора е 13 862 109.24 лв. с ДДС. Надзорът ще осъществи „Пътинвест-инженеринг“ АД. Техният договор е за 297 524,17 лв. с ДДС. Авторският надзор ще е на Обединение „Сивет ЗТИ“, с участници: „3TI Проджети интенерия интеграта“ СпА и „СивЕн Дизайн Сървисис“ ООД. Стойността на техния договор е 3840 лв. с ДДС.
Общата стойност на проекта BG16RFOP001-7.001-0029 Лот 29 път ІІІ-208 Провадия - Дъскотна от км 49+184 до км 65+933, с обща дължина 16.749 км, в област Бургас и Варна, е 14 321 772.80 лв. с ДДС. Финансирането от Европейския съюз е 2 568 140.70 лв. с ДДС. Националното съфинансиране е 453 201.30 лв. с ДДС. Съфинансирането със собствен принос от бенефициента – Агенция „Пътна инфраструктура“, е 11 300 430.80 лв. с ДДС.
Участъкът в лот 30 започва в близост до с. Вишна (км 65+933) и завършва малко преди кръстовището с третокласния път III-2085 Руен - Просеник (км 82+749). Проектът предвижда цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Ще се поставят нови бордюри, мантинели, пътни знаци и маркировка. Ще се ремонтират и 3 моста - над р. Казан дере, над Сазла дере и над р. Ябълчевска. На съоръженията ще се възстанови бетоновото покритие. Ще се положат нова хидроизолация и асфалтова настилка. Мостовете ще са с обновени тротоарни блокове и предпазна ограда.
Строително-монтажните работи на лот 30 са възложени на „ИСА 2000“ ЕООД. Стойността на договора е 9 732 925.76 лв. с ДДС. Надзорът ще е на „ТРАНСКОНСУЛТ-БГ“ ООД. Техният договор е за 194 760 лв. с ДДС. Авторският надзор ще изпълни Обединение „Сивет 3ТИ“, с участници „3ТИ Проджети интенерия интеграта“ СпА и „СивЕн Дизайн Сървисис“ ООД по договор за 3840 лв. с ДДС.
Общата стойност на проекта BG16RFOP001-7.001-0030 Лот 30 „Път III-208 Дъскотна - Айтос от км 65+933 до км 82+749, с обща дължина 16,816 км, област Бургас“ е 10 070 432.20 лева. Финансирането от Европейския съюз е 2 077 881,95 лв. с ДДС. Националното съфинансиране е 366 685,05 лв. с ДДС. Съфинансирането със собствен принос от бенефициента - Агенция „Пътна инфраструктура“, е 7 625 865,20 лв. с ДДС.
Спрете да се правите на дебили, пъпчасали момченца!!! И се хванете някъде да работите, че по цял ден пишете елементарни простотии тук, а ви хранят майките ви!! Отидете да изкарате някой лев, да ви поотупа малко системата, да ви ошамарят институциите и тогава елате да ми пишете тук лозунги и да хвалите отявлени крадци, че си отпускали пари за крадене!! Разбра ли ме, амебо?
Спри се малко - дразниш вече.
По 100 лв на кубик това прави 400 лв на метър, 400 хиляди лева на километър и при условие, че прохода е 40 км , ще трябват 16 милиона....За труд , механизация и арматура да сложим още 10 милиона, ето че сметката излезе=26 милиона...
Но пък ще имаме път от бетон и поне следващите 50 години няма да се ремонтира!Да не говорим, че "Магистралите на Хитлер" с дебелина на бетона от по 30-50 см, се ползват вече 85 години !