Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Градоустройство не се прави на площада и не се рисува на коляно

Анализът е на инж. Чанка Коралска – зам.-кмет на Бургас по строителство, инвестиции и регионално развитие. Тя е отговорна за целия процес по подготовка на ПУП-а в „Росенец“
Ключови думи: чанка коралска, росенец, казус, отманли, път, догансарай, общински съвет, отменяне на решение, гласуване, анализ, хронология

Зам.-кметът по строителство в Община Бургас инж. Чанка Коралска взе думата за изказване от трибуната на местния парламент днес, по време на дебатите, свързани с улицата, водеща към летния сарай на Доган. Вижте фактите – такива, каквито са, изложени в доклада, събрал информация по казуса в парк „Росенец“ от 1999 г. до сега. Анализът е експертен и не представлява интерес за хора без професионална подготовка.

След изказването си инж. Коралска даде и конкретни отговори на основните въпроси, които задаваше по мегафона групата протестиращи и подкрепящи общинския съветник от СЕК Константин Бачийски. Самият той получи отговори, които очевидно не му харесаха и се наложи да напусне залата докато все още инж. Коралска отговаряше на зададените именно от него въпрос.

Ето какво каза тя:

 „Уважаеми господа общински съветници,

заставам пред Вас на трибуната, защото искам веднъж-завинаги ясно да заявя, в качеството си на експерт, категоричното си несъгласие с това, което се случва. Свидетели сме на това как един въпрос, свързан с промяна на подробен устройствен план, целящ да удовлетвори определени нормативни изисквания и да защити по възможно най-добрия начин публичния интерес, се превърна в медиен и политически въпрос. Градуостройството не се прави по площадите и не се рисува на коляно! Но нека да припомня как и защо стигнахме до тук. Всъщност аз се радвам, че най-после всички са обединени около една цел - да бъде защитен публичният интерес по възможно най-добрия начин. Защото в нашата работа и с предложенията, които предоставяме на общинския съвет, ние се ръководим единствено и само от това.

Няма да се връщам в далечната 1999г, когато започва всичко и тогавашното правителство на Иван Костов решава да бъде приватизиран Нефтохимическия комбинат заедно с всички негови активи, в това число въпросните имоти, намиращи се на нос Чукалята с обща площ 193 дка.  

Аз ще започна от по-близката 2018г., през която в Община Бургас е входирано писмо от „Лукойл“, в качеството им на собственик на Нефтобазата в района на местността „Отманли“. С него се отправя искане до Община Бургас да се промени подробния устройствен план, като се потърси възможност за осигуряване на санитарно-охранителна зона със необходимия габарит около външната стена на нефтобазата, намираща в района на Росенец, която е стратегически обект от национална сигурност. 

Между другото изменението и изработването на подробни устройствени планове най-често стартира с искане на някоя от заинтересованите страни. Такава в случая е „Лукойл“.

До 2013г. Община Бургас не е разполагала с нито един квадратен сантиметър собственост върху нос Чукалята и в местността „Отманли“. Там терените са били основно държавна собственост или собственост на предприятия с изградени в тях почивни бази. През 2013г., в резултат на изработен в условията на чл. 16 от Закона за устройство на територията Подробен устройствен план, се предоставя възможност на общината за първи път да придобие безвъзмездно собственост от 4 дка на територията около нос Чукалята. Това са земи, отнети от имотите, които към тази дата вече са били частна собственост на „Стрейтлайн“ АД. Това става с одобряването на ПУП-а с Решение 21-15/26.03.2013г. и 28.03.2013г. на Общински съвет-Бургас.

Благодарение на правилната и целенасочена политика на Община Бургас, провеждана в защита на публичния интерес, не е позволено на частния собственик да запази собствеността си в нейната цялост като само учреди право на преминаване през частния имот. Напротив - по най-целесъобразния начин е използвана предоставената в ЗУТ възможност Общината да придобие напълно безвъзмездно собствеността върху 4 дка., урегулирайки територията. 

Както вече стана ясно от представените факти, освен придобитите през 2013г. по реда на чл.16 от ЗУТ  4 дка за улици, общината не притежава собствени терени в местността Отманли. Поради това технически се приема за най-целесъобразно новата процедура за промяна на вече одобрения през 2013 г. ПУП да се стартира по реда на чл.15 ал.3 от ЗУТ. 

Там пише ясно, че границите на урегулирани поземлени имоти могат да се променят с план за регулация само със съгласието на собствениците им, изразено със заявление и предварителен договор за прехвърляне на собствеността.

Някой от Вас ще попитат защо това да е най-целесъобразното предложение? Отговорът е в това, че по аналогия на плана от 2013г., когато е дадена възможност Общината да придобие 4 дка за улици без да плаща нито стотинка за това, така и сега е най-целесъобразно да се използва процедура, в която няма да се налага да бъдат отчуждавани възмездно терени частна собственост, при условие, че съществува съгласие на заинтересованите страни това да стане безвъзмездно.

Направеното  през 2018г. предложение за допускане изменението на плана е по реда на чл.15 ал.3 от ЗУТ без да се налага да се отчуждават частни имоти и да се разходват публични общински средства за това. Нещо повече - с това предложение общината получава отново повече площ, което пресметнато е още точно 1601 кв.м.
Аз ясно и категорично заявявам пред вас, че ако днес, пред мен и експертите в Дирекция „Устройство на територията“, стои въпроса за урегулиране на тази територия, то нашето предложение ще бъде то да се случи по същия начин, защото са налице всички предпоставки за това, без да се ощетява публичният интерес. 

Обърнете внимание на още нещо: всичко, което представям пред вас, са факти, които през 2018г. са били известни. Те са представени и на общинските съветници като приложения към докладната записка, с която е внесено предложението за допускане изменението на плана, който към днешна дата разпали толкова политически страсти. 

Докладната записка е била придружена и от графичен материал, на който ясно се вижда онова,  за което сега дебатираме - част от съществуваща на място алея да стане частна собственост, а част от имот частна собственост да стане улица-публична общинска собственост с достатъчен габарит и която да завърши с паркинг за 50 автомобила. 

Тук може да бъде зададен въпроса, защо някой от присъстващите в тази зала, които и тогава са били общински съветници, едва сега се сетиха, че този план е в ущърб на публичния интерес.  

Да съгласна съм, че при разработването на един план има различни варианти на решение и всеки един от тях може да бъде защитен в зависимост от неговата целесъобразност. Предложението на експертите плана да бъде изменен по този начин е било продиктувано от целесъобразност и защита на публичния интерес. Но не експертите са тези, които вземат решенията. Законодателят е управомощил именно тези решения, които са свързани с целесъобразност, да бъдат вземани от Общинския съвет. И тук именно е мястото на общинските съветници да изразят своето съгласие или несъгласие, а администрацията, като изпълнителен орган, да изпълни тяхното решение“

След това тя започна да отговори и на някои от конкретните въпроси, представени от протестиращите и от Константин Бачийски:

„Споменавате „несправедливост“. Коя точно е несправедливостта, г-н Бачийски? Аз не виждам такава. Вие сте проспали цели две години, през които сте можели да предпазите вашите избиратели, вашите поддръжници, от това, което се случи преди няколко месеца. Можехте още през 2018 г. да кажете „Не сме съгласни“ и тогава щяхте да дойдете при мен и да намерим заедно подходящото и добро решение. Недейте сега да защитавате това, че сте проспали 2 години и да прехвърляте вината на други. Аз стоя зад това техническо решение и категорично заявявам, че няма никаква несправедливост в него.

Твърдите, че с отмяната на решение от април 2020 г. ще се осигури безпрепятствен достъп? Това не е вярно. Опитвате се отново да манипулирате гражданите! За да се осигури безпрепятствен достъп през държавния имот, е необходимо стартирането на нова процедура, отново по реда на Закона за устройство на територията. Заради това, че там има някакъв бетон, който някой някога е излял и за който твърдя, че е излят в последната година (има доказателства за това и може да се види в Google), достъпът до държавният имот не се превръща автоматично в законен и регламентиран. Трябва нова процедура. Вие подвеждате гражданите, че като се отмени това решение, те ще могат по някакъв път да стигат до брега. Това не е вярно.

Питате защо не може да се отмени само точка 3 от въпросното решение? Не може, защото, както вече споменах, редът, по който е стартирал подробният устройствен план и който ние сме били длъжни да изпълним заради решение на ОбС-Бургас от 2018 г., е чл. 15, ал. 3. Става въпрос за взаимно съгласие между всички заинтересовани страни. Точка 3 сама по себе си, дори и да бъде отменена, ще вкара всички, включително и  гражданите, в безтегловност – така, че да не може да се случи нищо повече оттук нататък. 

По отношение на процедурата, която е стартирана от Община Бургас по условие и съгласно Закона за обществените поръчки... Тя е стартирана и така направена с много други проекти, които чакат външно финансиране, защото ЗОП ни дава право да го направим под условие до осигуряване на финансиране. В случая няма да стигнем до подписване на договор, тъй като по всяка вероятност няма да имаме финансиране за канализацията на Ченгене скеле. 

Инж. Коралска представи и пълна хронология на събитията от 1999 г. до сега:

  1. През 1999г. се извършва приватизация на Нефтохимическия комбинат в Бургас и той е приватизиран от руската компания „ЛУКОЙЛ“. 
  2. Въпросните имоти намиращи се на нос Чукалята, по тогава действащото КВС, са съответно 009043 и 009035 съответно с площи 9 дка и 184 дка. 
  3. Тези имоти са част от приватизационната сделка и са станали собственост на „ЛУКОЙЛ“.
  4. През 2006 г. дружеството „ЛУКОЙЛ“ прехвърля собствеността върху тези два имота на трите пенсионни фонда Лукойл Гарант – доброволен пенсионен фонд, универсален пенсионен фонд и професионален пенсионен фонд.
  5. През 2007г. трите пенсионни фонда продават на частното дружество „Стрейтлайн“ АД собствеността върху въпросните имоти заедно с построените в тях сгради.
  6. През 2008г. новият собственик „Стрейтлайн“ АД подава заявление за допускане изработването на ПУП за двата имота. Заявлението е разгледано от ЕСУТ и към онзи момент е установено, че не са налице условия за удовлетворяване на искането. 
  7. С изработването на КК през 2009г. имотите по КВС с номера  009043 и 009035 са трансформирани съответно в имоти с идентификатори 07079.831.43, 07079.831.88, 07079.831.87, 07079.831.86, 07079.831.35. 
  8. С отделни идентификатори в КК са отразени и съществуващите алеи за достъп до намиращите се в района бунгала. В периода 2010 -2012г. е установена непълнота в действащата КК касаеща имот с идентификатор 07079.831.43, в резултат на което картата е допълнена и като са нанесени съществуващите сгради и огради. 
  9. След корекцията на КК през 2012 г. собственика внася ново искане за допускане изработването на ПУП-ПРЗ за територията, в съответствие с действащите кадастрална карта и ОУП за землището на Бургас. 
  10. Новото заявление за изработване на ПУП през 2012 е разгледано на ЕСУТ и предвид наличието на новите обстоятелства е допуснато изработването на ПУП-ПРЗ за имоти 07079.831.43, 07079.831.88, 07079.831.87, 07079.831.86, 07079.831.35, на основание чл.16 от ЗУТ във връзка с чл.124 от ЗУТ при спазване разпоредбите на ЗУЧК.
  11. Представения проект за ПУП е обявен на всички заинтересовани страни включително частните субекти собственици на бунгала в територията. Постъпили са предложения, които са разгледани отново на ЕСУТ и са удовлетворени в резултат на което ПУП е преработен.
  12. Удовлетворени са и исканията на Областния управител и МРРБ за осигуряване на достъп до съществуващия пристан. 
  13. С коригираният ПУП-ПРЗ се обособяват улична и алейна мрежа за достъп до всички новоурегулирани имоти, въпреки желанието на собственика „Стрейтлайн“ АД това да става чрез учредяване на право на преминаване. 
  14. Така изработения в условията на чл.16 ПУП дава възможност на общината за първи път да придобие безвъзмездно собственост 4 дка на територията около нос Чукалята, отнети от имотите собственост на „Стрейтлайн“ АД.
  15. Това става с одобряването на ПУПа с Решение 21-15/26.03.2013г. и 28.03.2013г. на общински съвет Бургас.
  16. През 2018г. постъпва искане от Лукойл АД за осигуряване на санитарно-охранителна зона със необходимия габарит около външната стена на нефтобазата намираща в района на Росенец, която е стратегически обект от национална сигурност. Изработването на промяна в действащия ПУП-ПРЗ, одобрен през 2013г. е разрешено с Решение 42-13/29.05.2018г. на общински съвет Бургас. С решението е одобрено и задание придружено от скица-проект с което е определен обхвата на разработката.
     
80
Коментара по темата
80.
Действай!
30.07.2020 23:29:53
На колене с бялата писалка
79.
Карнобашки
30.07.2020 20:55:55
А, комшийката откога взе да разбира от градоустройство? Ашколсун!
78.
МУТРИ ВЪН
29.07.2020 23:05:21
ПРОСТО Е ВСИЧКО Е УЙДУРМА ДЪРЖАВНА ЗЕМЯ ДА БЪДЕ ЗАГРАБЕНА !!!ВСИЧКИ ЗАКОНЧЕТА СА ПИСАНИ НА ""КОЛЯНО""В ЧАСТЕН ИНТЕРЕС!!!!!!!!!!!ДАЙТЕ НАТУРАЛНИ АКТОВЕ НА ПАРЦЕЛИТЕ ??????????ДА АМА НЕ РАЗНИ РАЗНИ ДУПЕТАТИ И И ЦК НА БКПЕТА С """РЕШЕНИЯ"" ДАВАТ НАРОДНАТА ЗЕМЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ //ами да я ползват като промишлени обекти за благото на гражданите///ДА АМА НЕ ТЯ ИЗВЕДНЪЖ ""СЕ ПРОДАВА""И СТАВА ""СВЕЩЕНА"" ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ!!!!!!!!АЙ СИКТИР БЕ
77.
Ролята на общината
29.07.2020 21:49:47
видно от хронологията е, че през 2012 год, с новият ПУП, на практика е разрешила застрояването на целият полуостров със хотели и вили, собственост на "Стрейтлайн", т.е. на Доган! Видно от кадастъра, който Чанка с удоволствие и превъзходство цитира, точно тогава е разрешено застрояването!И няма значение новополучените парцели гора ли са, недокоснати места ли са, обитания на животни ли са, важното е да се строи!Сараите на До0ган и кея са само началото, другите парцели чак до оградата на нефтобазата всички са негови, така че там ще изникне цял град! Затова е толкова важна тази улица за Доган , тя върви между неговите парцели.Впрочем улиците са три отделни, така и не става ясно за коя става дума ? Явно за тази, която води до самия кей, тя го бърка най-много, той другите просто ще ги разкопае, нека си стоят общински!Така целият полуостров става негов! Неудобното ще е , че от двете страни имотите му са оградени от крайбрежията, които са публична държавна собственост, но пък нали клакьорите му обявиха, че там за плажуване не става! Така или иначе там няма да стъпи никой, защото пък Гл.прокурор може да го обвини, че атакува "Двореца на Каренин" !
76.
Правилният отговор
29.07.2020 21:36:59
на искането за допълнителен терен за "санитарно-охранителна зона",отправено от Лукойл е трябвало да бъде:
"Господа, отместете си оградата 3 метра навътре във вашият имот и си направете въпросната зона !"
Защото какво е дал "Лукойл" за този терен, така и не става ясно от думите на Коралска!Бил обект от национално значение?!
ОК. но защо продава на тази си нация най-скъпия бензин в Европа, съотнесено към стандарта на живот!Толкова не намери ли пари Лукойл да си откупи земята от Доган ,и оня да няма претенции към общината, а пак от нашия, общинския, народния гръб се опитва да дере...?!
75.
До 73
29.07.2020 11:16:59
А, с вазелин!? На сухо е било. И без предигра. Направо директо им го е хакал Падишаха.
74.
*********
29.07.2020 11:14:39
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
73.
bde4c
29.07.2020 10:41:49
Пътят към славата е омазан с...вазелин. Честито на Доган - върнаха му имота, ще си ползва и улицата.
72.
*********
29.07.2020 10:16:25
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
71.
*********
29.07.2020 09:09:12
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
70.
наблюдателен
29.07.2020 08:45:34
Да градаустройство не се прави на площада, но както не се взимат и решения в полза на олигарси и политически фигури в разрез с интереса на обществото. Тези порочни практики се правят отдавна, но на хората прага на търпението се изчерпа. Предложението за премахване на улицата към пристана и плажа е на от ръководената от Коралска администрация. Така че се радвайте, че след такова решение на администрацията, облечено под формата на красив проект с осугурено финасиране, площада не иска оставката на ресорния кмет по строитеството в Бургас.
69.
до 34 отговорът е
29.07.2020 08:00:13
защото Чанка не е архитект, но и инженер не е!
68.
Сакън
29.07.2020 05:56:37
Чанке,САКЪН недей!Стига ги бърка,че нали знаеш,колкото повече го бъркаш толкова повече се размирисва. p.s.ти нас за хептен будали ли ни взе, какво се опитваш да ни кажеш тука-че Доган ефенди се е прекарал при промяната на ПУП-а ли???Ако имаш малки деца или внучета -разправяй ги на тях за лека нощ...
67.
до 50 СМАХ
28.07.2020 22:05:34
ДО ТРОЛ №52 №54 №55 №56№57 №58 ХАХА ТОЛКОВА СТЕ ЯВНИ ЧЕ НЯМА НАКЪДЕ С ТЪПНИТЕ В КОМЕНТАРИТЕ !!!АЛОУУУУУУУУУУ ШЕФЕ НЕ ИМ ПЛАЩАЙ И ЗА ТРОЛОВЕ НЕ СТАВАТ ЩОТО СА ПЪЛНИ ИДИОТИ ТЕЗИ ГЕПАДЖИИСКИ ПОДЛОГИ
66.
*********
28.07.2020 21:06:02
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
65.
Градоустройство
28.07.2020 20:49:15
Неграмотни, жалки и алчни индивиди, които си мислят, че правят нещо за града! Бесилка, може и гилотина, все ще намерим къде да я инсталираме!
64.
Аве
28.07.2020 20:37:14
Как Чанка говори,а .то нема там нищо общинско ,за къф чеп питате как чене кое как е, и на кой .купено продадено замазано ,как се купува държавна земя туй изяснете,баш си е граница там
63.
Стар
28.07.2020 20:35:04
Стар казармен лаф:"Който се обяснява,значи е виновен"....
62.
отговор
28.07.2020 20:31:33
до 52 Въпрос.Ти какво наклон на х....я ли ще ми даваш ?На никого не дължа обяснения-кога,как и защо ще си упражнявам конституционните права.За сведение на твоя приятел отговарям.
61.
*********
28.07.2020 20:05:24
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
60.
do 60
28.07.2020 19:57:29
прочети статията цялата, докрай и ще ти стане ясно!
59.
*********
28.07.2020 19:48:59
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
58.
Dubai
28.07.2020 19:38:17
Значи от коментарите разбирам, че фактите са изнесени, но троловете на Бачийски не искат да ги приемат и спамят кое било и кво било....бахти стадото!!!
САМО ИСКАМ И ДА Е ГЛАСУВАЛ "ЗА" АХАХАХ ЩЕ СЕ СМЕЯ МНОГО
57.
Кмете
28.07.2020 19:36:37
Уволни я бе кмете
56.
Ufo
28.07.2020 19:31:40
Време беше някой да каже как стоят нещата с аргументи, че до гуша ни дойде от врякащия маломерен отбор на бачийски, който беше впрегнат да обслужва интересите на един човек. А той и подкрепил този пуп 2018, а сега голям патриот, ейй циркаджия от класа.
55.
Молба
28.07.2020 19:31:14
Нека да се изкара, кой как е гласувал през 2018 , да видим Бачийски как е гласувал. Дори впрочем не съм сигурен този дребен човек общински съветник беше ли.
54.
Кольо
28.07.2020 19:25:57
Bachiiski kvo shte kajesh? Shestimata trola na koito plashtash zaplati za sega si opravdavat parite.
53.
True
28.07.2020 19:23:07
Значи "бореца" за правда е гласувал "за" това, а сега е "против"? Манипулира хората с 5 човека на заплата и 2 месеца промиват главите на хората само с удобната част от информацията за тях. Подло.
52.
Gordon Shumway
28.07.2020 19:07:36
Тая калинка дали не е ходила на инструктаж в Сараите? Няма как сама да измисли такива колосални глупотевини!
51.
Въпрос
28.07.2020 19:07:35
Защо всички , които искахте да плажувате и искате да плажувате на плажа не сте там , а плажа е пуст след като има път ? За един приятел питам.
50.
Смях
28.07.2020 18:24:32
Много слабо от троловете на Герб, вмро и гергьовден. Само 3 безмислени коментара. Напънете се малко де, ще ви отрежат надника.
49.
gradski
28.07.2020 17:33:56
Градоустройство по модел "Чанка" се прави тихо, покрито, по тъмно и без никой да знае...
48.
Един въпрос ме мъчи
28.07.2020 17:07:04
Кой набор е Чанка Коралска и кога е завършила строителния?
47.
до 46 на ""КОЛЕНЕ ""
28.07.2020 16:54:52
Е ЧЕРТАН !!!
46.
Да
28.07.2020 16:45:51
но площада , зам,кметке, е този, който казва харесва ли му градоустройството, без да се интересува къде и как сте го "чертали"- на коляно или "на колене"! !Ако и това не сте разбрали, значи все още живеете в робовладелския строй !
45.
По кадастър
28.07.2020 16:41:58
Понеже Чанка на три пъти се позовава на кадастъра, поне да го беше отворила и ще види, че въпросната улица, която Доган толкова много иска да прилапа като частна с кадастрален номер 079079.831.131 направо си излиза на кея , който Доган си е надстроил с 200 метра и го кръстили "Поземлен имот".
Там го стиска чепика Доган, че както е сега той няма право да постави бариера на входа на сараите и всеки може да отиде чак до кея без проблем, защото ще бъде на общински терен! И оттам може да отиде на публичната държавна собственост била тя плаж, камъни или скали.От сараите та чак до кея на нефтопристанището целият терен е публична държавна собственост , не става дума само за 100-те квадрата пясък, който Доган междувременно е засипал с камъни!
А къде я стиска чепика Чанка и другите като нея, които сега мажат, си е тяхна работа!
44.
До 40
28.07.2020 16:36:47
Защото мислите хората за прости, затова протестират срещу властта! Естествено,че ще изкарат от сто кладенеца вода, че са премислели предварително как да обвържат двата казуса (канализацията и пътя)! Хората обаче знаят, че нищо в тази държава не се прави в интерес на хората! И ако Доган нямаше там интереси нямаше да чуем за канализация на Ченгето. И ако Коралска е била загрижена да не беше вкарвала двете неща в една докладна.
А, относно пътя отново са нагли! Има Гугъл има Кадастър общодостъпни! Там се вижда,че въпросния път гранични с държавния имот на който се намира плажа и в който държавен имот е построен незаконно бетонен път водещ точно до плажа. Дори и да се радвали въпросния път като незаконен, може с много по малко обществени пари да се изгради нов достъп до морето!
43.
до 777 ГЕПАДЖИЯТА НА
28.07.2020 16:35:51
НА РОДНА ЗЕМЯ !!!!!!!!!!!!!МАЛОУМНИЦИТЕ НЕ ЗНАЕЛИ КЪДЕ СЕ НАМИРАТ ХАХА ТИ НАС НА ИДИОТИ ЛИ ЩЕ НИ ПРАВИШ?????????????????НЕ Е ВАЖНО КАВО НИ ""ПЕЕШ""А ФАКТИТЕ ИДИОТО!!ВИЕ СЕЛСКИТЕ ХИТРЕЦИ ТАКА ГИ ОВЪРТОЛВАТЕ НЕЩАТА ///дори чрез законите //че да сте на ""КОКЪЛА""!!АЙ СИКТИР БЕ !!МАФИЯТА ВЪН
42.
Smith
28.07.2020 16:25:29
Чанга е продукт на строителния техникум в Бургас, в последствие не са я приели архитектура и се е задоволила с строително инженерство. Та откъде тази обикновена женица има претенции да разбира от градоустройство? Липсата на визия е крещящо натрапващо се в Бургас и региона! Центъра е презастроен брутално и необратимо, има покъртителни и опониращ на всеки здрав разум решения, като централната спирка до БСУ например. Но така е, когато кадрите, взимащи решения се назначават без конкурс, без ценз, директно от партийната скамейка с калинки.
41.
*********
28.07.2020 16:11:12
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
40.
777
28.07.2020 16:07:05
Статията е прекалено дълга за малоумниците, които пишат коментари отдолу, едва ли са я прочели. Напишете я по-кратка за да им стане ясно за да знаят къде се намират, Бачийски включително!
39.
Местен
28.07.2020 16:01:46
До 1949г. това землище/парк Росенец/ е към Черноморец. Откъде на къде община Бургас взема решения свързани с тези земи!-Собствениците от преди 1949г. обезщетини ли са !
38.
тук всички парлеу франсе
28.07.2020 15:51:51
ЛУКойл подарява СГРАДА на 5 РУ на бургаската Полиция за безвъзмездно ползване в замяна ЛУКойл иска ПОЛИЦИЯ и ДАНС да си затварят очите за КОНТРАНАБДА на горива с кораби през Рафинерия ''Росенец''-парк Отманли
От тая контрабанда през рафинерия ''Росенец'' блажат ДОГАН ,ГЕРБ,мъжа на Корнелия митнически служител в ЛУКойл
От тая работа БГ Държава ГУБИ по 200-300 МИЛИОНА лева от невнесени ДДС,такси и налози
37.
до 31
28.07.2020 15:43:50
Пътят към Ада е постлан с добри намерения!!! Айде без тия, че без да се отчужди всичко отколко Султана не е можело да стане!!! Айде да не ни мислят за баламурници...
36.
А въъъйй
28.07.2020 15:40:20
Ма как’ Чанке, цялата държава на коляно управлявате, ти ся ко ривеш за един ПУП. Ай събирай ди и ти пергелите и транспортирате и чао!
35.
ДО 33 АМАН
28.07.2020 15:34:38
ОТ МАФИОТИ КАТО ТЕБЕ ДЕТО ИСКАТ ДА НАЛАГАТ НА ХОРАТА ДА ЖИВЕЯТ В ""КОЧИНА""С МАФИОТСКИ ПРАВИЛА ""КОЙ"""!!!!САРАИТЕ СА УМАЛЕНО КОПИЕ НА МАФИОТСКИТЕ ПРАВИЛА ПО КОИТО ФУНКЦИОНИРА ""КОЧИНАТА"""В КОЯТО ПРЕВЪРНАХТЕ МАЙКА България!!!МУТРИ ВЪН
34.
до 11 Тракииски
28.07.2020 15:28:25
Чанка да отгвори защо събори НЕМСКАТА БОЛНИЦА //масивна постройка //КОЯТО МОЖЕШЕ ДА ИЗПЪЛНИ ФУНКЦИИТЕ НА НОВОСТРОЯЩАТА СЕ С МНОГО МИЛИОНИ///наши пари от Бургазлии///ДА ДАДЕ ТОЧЕН ОТЧЕТ КЪМ """КОЙ""""СЕ НАСОЧИХА ТЕЗИ ПАРИ!!!!!!!!!!
33.
няма да си мениш мнението през година,две
28.07.2020 15:27:10
Бачийски ти преди две години къде спа? Що проспа тази точка и гласува "за", пък сега си против?Аман от новоизлюпени политици без капацитет , дето не се знаят какво искат!
32.
Въпрос
28.07.2020 15:23:26
чанке въпроса на деня е: Кой ми сра в гащите???
31.
-----
28.07.2020 15:22:12
Не можеш да обясниш нещо на хора които не разбират нищо.Това е като да отидеш на преглед при лекар и той да не ти обясни на достъпен език за какво става въпрос , а на медицински език.
30.
Пак манипулации!
28.07.2020 15:17:27
Щом канализацията ще облагодетелства и Доган, да се откаже от замяна и да дари тази земя без да иска улицата като компенсация към обществото за изхарчените за охраната му публични средства! Да не говорим, че паразита пак ще е на далавера, защото ще му прокарат безплатно канализация с европари!
29.
ооо, Чане,
28.07.2020 15:13:47
Ти и интервюта се научи да даваш. Виж в нашия Карнобат никой не те броеше за слива, а В Бургас много си се издигнала. Бря, бря, бря!
28.
ЧАНКЕ ЧАНКЕ
28.07.2020 15:05:18
ХОРАТА В КОМЕНТАРИТЕ ОПИСВАТ ИСТИНАТА//а тя винаги излиза наяве ///ТЕ ОПЛЮВАТ В СЪЩНОСТ КОРУПЦИОННИЯ МОДЕЛ ""КОЙ"" ПО ЧИИТО ПРАВИЛА ИСКАШ ДА ГИ НАКАРАШ ДА ЖИВЕЯТ////икономисти са изчислили че 50 %ОТ БЛАГАТА ОТИВАТ НЕЗАКОННО В НИЧИИ РЪЦЕ!!!! ! НАРОДА ИСКА ДА БЪДЕ РАЗРУШЕН ТОЗИ ПОРОЧЕН МОДЕЛ!!!!МАФИЯТА ВЪН
27.
Меди Доганов
28.07.2020 15:04:07
Чанке, градоустройството не се прави на коляно, а в кабинета ми в Сараите. Ти само слушаш и изпълняваш, щото иначе каскетите идват за теб.
26.
Smith
28.07.2020 14:48:43
Тук се сещам за един приятел, дето си купи iRobot.
Много съм доволен, вика. Първия ден. Пускаш го и си излизаш. Прави си каквото си иска, чисти и като се върнеш, всичко облизано.
Така беше, докато кучето му не направи един ден белята, щото беше закъснял да го изведе.
Вика, докато не го размазал из целия апартамент, не се спрял.
Та, тъй и с общаците на ГЕРБ/лъжепатриоти. Не се спират. Лъжат, мажат, размазват...
25.
до 16 истината и САМО ИСТИНАТА!!!!!!!!!
28.07.2020 14:48:24
Терена върху който е построен ЯХТКЛУБА никога не е бил СОБСТВЕНОСТ на лукойл !!!Земята е ползвана ///ТАКА СЕ ПРАВЕШЕ ПО ВРЕМЕТО НА СОЦИАЛИЗМА//––С ""РЕШЕНИЯ НА ЦС НА БКП СЕ ДАВАХА ТЕРЕНИ ЗА ПОЛЗВАНЕ!!!!!!!!!!!!!!!ХАЙДЕ НЯКОЙ ДА ИЗВАДИ НАТУРАЛЕН АКТ ЗА ЗЕМЯТА ПО КОЙТО Е ЗАКУПЕНА ОТ Стрейтлайн!!!!!!!!!!!!!!!!ВСИЧКО Е ЕДНА ГОЛЯМА ИЗМАМА ЗА ДА БЪДАТ ЗАГРАБЕНИ ТЕЗИ ЗЕМИ ОТ СОБСТВЕНИКА ИМ НАРОДА!!!МУТРИ ВЪН
24.
Така работи община Бургас
28.07.2020 14:47:58
Всичко се прави в интерес на опредилени лица с частен интерес, чрез публични средства от общината. Обаче проектите се представят, че се правят уж за гражданите. Огледайте се в Бургас какво е направено и се прави и ще ви стане ястно.
23.
Мара Мичковица
28.07.2020 14:35:23
Откъде накъде общината трябва да осигурява безопасността на частно предприятие? Значи Лукойл подаряват земята на Доган и после искат от Община Бургас с парите на Бургазлии да им осигури безплатно безопасен периметър около базата? И въпросната Чанка веднага се хвърля на амбразурата? Вопиюща НАГЛОСТ и НЕКАДЪРНОСТ на калинките от ГРОБ.
22.
Хаха
28.07.2020 14:31:28
Шут за чанка заедно с останслата гербаджийска номенклатура
21.
Article.7
28.07.2020 14:28:03
С изработването на КК през 2009г. имотите по КВС с номера 009043 и 009035 са трансформирани съответно в имоти с идентификатори 07079.831.43, 07079.831.88, 07079.831.87, 07079.831.86, 07079.831.35.


Може ли някой вещ по кадастъра, да разясни защо два имота в навата КК стават 5 ?

За мен от тук тръгва овъртолването.
20.
По хронологията
28.07.2020 14:16:03
от 16 точки, представена от Чанка, интерес представляват най-вече т. 12 и т.13...
По т.12 съгласно ПУП-а по искане на Областния управител чрез пътя се осигурява достъп до...."съществуващия кей" ?! Същият кей, удължен със 200 метра, до който сега никой няма достъп...
Съгласно т.13 чрез ПУП е обособена улична и алейна мрежа, с която се осигурява достъп до всички имоти...Сега няма достъп! Поне няма достъп до държавния плаж ...
Излиза че когато Доган е купил имота (респ. Стрейтлайн го е купил) то той е променил и ПУП-а !?
Как става този номер, може ли да отговори инж,Коралска ?
19.
Чанке, Чанке
28.07.2020 14:10:17
Много си далеч от градоустройството. Това, че си пишеш едно инж. пред името не означава, че разбираш и от градоустройство. Засрами се малко - не само, че не си архитект, но ти не си и инженер. И от това не разбираш. Добре, че Карнобат се отърва от теб, но защо те натресе в Бургас.
18.
Bingo
28.07.2020 13:56:46
Хубаво е, че г-жа Чанка разбира действията си, щото някой ден ще се наложи да отговаря за тях пред съда след като е провалила проект за 500 милиона с включването на улицата на Доган в проекта.
И това е напълно в темата за това няма нужда да триете пак коментара.
17.
292
28.07.2020 13:51:12
С една дума Чанка се е овъртолила със съмнителни договори покрай проекта, поела е ангажименти и дори да не се е облажила от това, сега ония с обещаното почват да си го търсят като дадено. И тя се чуди как ще мине по-тънко: да каже какво е дробила или да изгори като бушон.
16.
Нещо не се връзва
28.07.2020 13:46:29
Става дума за два имота -от 9 дка , и 184 дка...
9 дка е очевидно бившият яхт-клуб на Нефтохим, който е бил продаден на Лукойл ...
Нефтопристанището и нефтобазата с цистерните и сега си е собственост на Лукойл...
184 дка е очевидно пространството между оградата на нефтобазата и терена на бившият ахт-клуб, което пространство никога не е било собственост на Нефттохим та да стане после на Лукойл, та след това на въпросната Стрейтлайн !
Та това на практика е целият полуостров, а той не е бил собственост на Нефтохим!
И той не е застроен или урегулиран поземлен имот та да стане собственост на чужденци...Там си е гора, от кога България почна да си продава и горите , и полуостровите ?
15.
55
28.07.2020 13:46:19
Чакайте малко, да не забравяме, че бариерата си беше там и преди тези маневри със закона за устройство. Да не забравяме, че НСО изгони едни хора от плажа 2 пъти през годините - и това е заснето, кой знае какво не е заснето.
Кея дето е 200 метра къде и как е по градоустройство?
Това че сте навряли всички планове, обществени поръчки и проекти в общ куп и сега заради този път те не могат да се осъществят не е ли ваша грешка???
Казвате, че общественото недоволство е било манипулирано за да ви отпадне проектa ли? Недеволството е истинско и има реална съществена причина за него и това е ПУБЛИЧНИЯ ИНТЕРЕС! Ако бяхте професионалисти щяхте сега да го защитавате не да обяснявате, че хората са прости и заблудени и че сте гении на градоустройството.
Щяхте да излезете и да обясните как ще запазите пътя и все пак да си свършите работата по оправянето на парка и ченгене скеле.
14.
Филия без мас
28.07.2020 13:45:15
Общинските бакии са като авгиевите обори в ферментирала фаза.
Феодална ориенталщина модел "булгарстан".
13.
Неа
28.07.2020 13:44:50
Айде вън и ти
12.
*********
28.07.2020 13:40:28
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
11.
Тракийски
28.07.2020 13:40:14
Току що не беше обяснено, че за да се облагороди парк "Росенец" достъпа до част от парка да се ограничи в полза на частни интереси.
Градоустройство почти изцяло не се прави откакто Вие отговаряте за това инж. Коралска. Правят се евтини ремонти по европроекти. А вие ще останете в историята, като човекът, който събори Немската Болница, понеже не можело да се санира. Добре, че не бяхте зам. кмет по Строителството в Париж, защото Нотрдам дьо Пари вече нямаше да я има.
10.
Хахахаха
28.07.2020 13:37:17
Много ги е яд, че не им се реализира планчето.
9.
Йгййбб
28.07.2020 13:36:33
Бачийски , къде са карго самолетите които щяха да кацат в Равнец ?!?! :))))))
8.
Чунга-Чанга синий небосвод
28.07.2020 13:27:46
Чинка Чанка има да отговоря на много въпроси. Ако я питат както трябва в прокуратурата няма да може да каже и една дума сигурно
7.
И още
28.07.2020 13:25:23
Пропуснах много важен въпрос - строеж ли е Сараят, как е разрешен строежът му там, има ли акт16, плаща ли си данъците?
6.
Ми Чанка бе, тя ще играе бушон сега
28.07.2020 13:25:18
"Тя е отговорна за целия процес по подготовка на ПУП-а в Росенец“

Ми ето, имало отговорни. Сега хайде да видим дали Гешев ще се задейства или не му изнася
5.
Сарая
28.07.2020 13:23:09
Подлоги на Феодала от Росенец
Който не краде да умре...
Слогана в общ.Бургас
4.
Архитект
28.07.2020 13:22:35
Права е г-жа Чанка, градоустройство не се прави на площада. На площада излизат хората, недоволни от градоустройството, което вие, учените в Карнобатската градоустройствена школа, донесохте в Бургас.
Айде сега г-жа Чанка да отговори:
1. Защо с години стои бариера и е възпрепятстван достъпът до общински терени в Росенец?
2. Защо се угажда на Лукойл, а преписките на гражданите оставяте без движение?
3. Защо е нужно да давате общински път, за да вземете терен да строите друг общински път?
4. И като твърдите, че винаги се ръководите от публичния интерес, кажете от чий интерес се ръководите, като ремонтирате една улица три пъти в годината? Като сечете здрави дървета? Като заменяте терени в угода на определени.бизнесмени?
3.
*********
28.07.2020 13:18:07
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
2.
Оставка
28.07.2020 13:18:06
Абе тая какви ги плещи? Видя се че кмета подскачаше от съветник на съветник да го убеждава да гласуват!
1.
*********
28.07.2020 13:15:35
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
  Добави Коментар
Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то Не се мажат по лицето и не се ядат Канят пак Зуека за водещ в Капките? Драстично отслабналият Герасим Георгиев – Геро може и да не е водещ през новия сезон
Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген Нека видим по-силен Шенген през 2025 г., написа Урсула фон дер Лайен в платформата Х След сигнали за насилие: Уволниха учителка в детска градина Екипът и ръководството на детската градина ще започнат работа с психолог
Направете това, за да намалите разхода на гориво Поддържайте автомобила си в добро техническо състояние ОДК-Несебър организира урок по добрина за малките ученици от СУ "Любен Каравелов" Инициативата, организирана от Общински детски комплекс - Несебър, беше посветена на 21 ноември - Ден на християнското семейство
Главчев за Шенген: Финалното решение ще бъде взето декември, нещата вървят по план Финалното решение ще бъде взето на 12 декември на Съвета на вътрешните министри С тази царска запеканка със зеле и кайма впечатлявам всички гости Ще останат изумени от вкуса
Европрокуратурата разследва финансова злоупотреба при реставрация на българска църква Извършени са претърсвания в Бургас, Петрич, Рила и София Световна сензация: Твърдят, че Ружа Игнатова е жива и се крие в... В момента САЩ са предложили награда до 5 милиона долара за информация, която ще доведе до ареста и осъждането й
Зловещо: Момче задига номера от изгорялата кола на Гунди, ето какво се случва с него За съжаление Здравко Енчев също си отива млад от този свят Разкриха тайната й Никол Кидман използва интересен трик, за да омайва