Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Перфораторната система в градския транспорт на София блокира при Covid-19

Фандъкова променя правилата в движение, контрольорите и пътниците са объркани
Ключови думи: Столичен градски транспорт, Центъра за градска мобилност, Столична община, Йорданка Фандъкова, коронавирус

Кметът на София Йорданка Фандъкова вече управлява градския транспорт в София през „Фейсбук”. От профила й в социалната мрежа преди дни бе обявено, че контрольорите пак започват да продават билети на пътниците – евфемизъм, който означава, че те няма да глобяват.

„Планирахме да възстановим продажбата на билети от водачите в градския транспорт, но ръстът на заразените го прави невъзможно на този етап. Възложила съм на директора на „Центъра за градска мобилност“ да разшири местата за продажба на билети – като включим още 200 пункта на Спортния тотализатор и пощите. Докато това стане, от утре, билети ще се продават и от контрольорите“, бе написано в профила на Фандъкова на 22 юни.

Доколко обаче това бе официализирано?

В рубриката „Новини“ на сайта „Център за градска мобилност“ (така се нарича фирмата, която менажира градския транспорт в столицата - съкратено ЦГМ) съобщение за това нямаше. Такова се появи едва на 30 юни.

От телефона за информация на ЦГМ не отговарят ясно – пътниците подлежат ли на глоба, ако са без билет. Инструкцията там явно е да се обяснява само, че контрольорите продават превозни документи.

А причината за това, изглежда, е логичното поведение на клиентите на градския транспорт да не перфорират билети, дори и да разполагат с такива (в София все още се ползва системата с перформаторите). Ако мине контрольор, което се случва сравнително рядко, пътниците просто биха си купили превозен документ от него.

На 29 юни „Флагман“ изпрати три въпроса към общината:

- Има ли действаща промяна в правилата за продажба на билети? Ако да - с какъв нормативен акт?

- Пътниците без билети след 22 юни глобявани ли са или им се продават билети?

- На какъв етап в момента е включването на още 200 пункта на Спортния тотализатор и пощите, както поиска кметът Фандъкова?

Ответ ни бе върнат още на 30 юни, но той фактически не отговаряше на зададените въпроси. Това бе всъщност съобщението, което най-сетне бе качено на сайта на ЦГМ същия ден, а то е със следното съдържание: 

„От 1 юли 2020 година във всички 114 клонове на Български пощи в София ще се продават превозни документи и винетни стикери на Центъра за градска мобилност. Всеки може да си закупи билет от 1,60 лева, дневна карта за цялата мрежа или талон за 10 пътувания, както и талони за паркиране в „синя“ и „зелена“ зона.

По този начин ЦГМ в партньорство с Български пощи  разширява търговската мрежа и създава удобство на пътниците.

От понеделник, 29 юни 2020 година, превозни документи и за наземния транспорт се продават на касите на метростанциите. До дни се очаква да се финализира договора за продажба на карти за градския транспорт и в 117-те тото пунктове в София.

Към момента контрольорите на ЦГМ продължават да предлагат и билети от 1,60 лв в превозните средства. Работят и 65-те бюра за продажба на превозни документи на ЦГМ, част от които са с удължено работно време, както и нашите партньори от 207 търговски обекта из целия град. Крайградските зони се обслужват от мобилните ни екипи.“

Отговор на въпросите - с какъв нормативен акт е разпоредено контрольорите да продават билети на пътниците и дали след 22 юни са глобявани клиенти, няма.

Странното положение с градския транспорт в София започна още през март с въвеждането на мерките срещу коронавируса Covid-19. Една от тези мерки бе шофьорите да се изолират с ограничителна лента и да не могат да продават билети на пътниците. В София обаче пунктовете за продажба на превозни документи имат ограничено работно време – обикновено от 7,15 до 19,45 ч.

Заради коронавируса то бе допълнително редуцирано.

В някои квартали, като близкия до центъра Редута например, пък изобщо не може да се намери такъв пункт дори и през деня. (Павилиончетата и вестникарските будки отказват да продават билети заради неизгодните условия, които им предлага ЦГМ).

Много от редовните пътници по принцип се запасяват с талони за пътуване, но има и не малко хора, които се лутат – нямат билети и се страхуват да не бъдат глобени. Санкцията пък се случва чрез „карта за еднократно пътуване, продавана от контрольор“ на стойност 30 лв., както пише в действащата Наредба за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община.

Тя е гласувана от Столичния общински съвет. Затова и не става ясно как Фандъкова променя наредбата с устна заповед.

Продаването на билети от контрольорите бе отменено на 18 май, но бе въведено пак на 23 юни – поне според “Фейсбук“-а на Фандъкова. Това доведе до допълнително объркване на пътниците, а вероятно и на служителите в градския транспорт.

Любопитно обаче е как при настоящата ситуация ще реагира контрольор, ако пътник му каже, че има билет, но не го е перфорирал и иска да си купи превозен документ от самия контрольор. Колко ще му струва той – 1,6 или 30 лв.?

3
Коментара по темата
3.
в 21 век още продаваме билетчета като вестници
06.07.2020 11:13:05
Имало много заразени и затова вече шофьорите няма да продават билетчета, а ще ги продават контрольори. Разбрах, пазят шофьорите, щото явно нови мераклии няма. А контрольори сигур валяло
2.
.I.
05.07.2020 21:44:11
Тия съвсем през просото я подкараха - цяла България ще издържа софийския транспорт.
1.
Стефчо
05.07.2020 20:40:32
Мойта перфораторна система работи. Ако има някоя за перфориране, да се обажда.
  Добави Коментар
Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Алексиев има тежки проблеми с алкохола и... дрогата? Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин...
"Взриви" телевизията Димо Алексиев произнесе присъда в Игрите, деликатна подробност е, че в момента той е зад решетките Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните? Ето какво казват експертите
„За“ и „против“ прошката след изневяра Да останеш във връзка с някого, който е изневерил, понякога може да бъде нараняващо 4-те зодии, които ще намерят нова любов Вижте кои са те 
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос Това е тайната рецепта на хората от морето  Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа 
7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация