Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Проблеми със съединителя – причини и съвети за смяната му

Ключови думи: Смяна на съединител, теч на масло, авточасти онлайн

Най-упорито работещият компонент във всяко превозно средство с ръчна скоростна система е съединителят. Всеки старт, всяко спиране и всяка смяна на предавката означава, че съединителят се включва и освобождава. Триенето, което се създава между диска на съединителя, притискащата  плоча и маховика, когато съединителят се задейства, генерира топлина и износване. Колкото повече водачът „натиска“ педала на съединителя или му позволява да се освобождава прекалено бързо, толкова по-горещ става дискът на съединителя и толкова по-бързо се износва.

Всичко, което увеличава натоварването на съединителя, ускорява износването. Това включва неща като теглене на тежко ремарке, теглене на тежки товари с пикап или въртене на гумите. Частите на двигателя, които увеличават мощността, също нанасят щети на съединителя. Вероятно вече си мислите към кой магазина за авточасти онлайн да се ориентирате, за да се подсигурите.

Всички съединители са пригодени да се справят с определено количество завъртания. Мощността на един съединител зависи от използването, мощността на двигателя и вида на задвижването или използването на съединителя. По-големите, по-тежки превозни средства, както и мощните автомобили обикновено имат по-здрави  или съединители с по-голям капацитет. Задвижващият диск и притискащата плоча могат да са с по-голям диаметър, за да се постигне разпределяне на товара върху по-голяма повърхност. Феродото на диска на съединителя може да издържа на по-висока температура и да е по-устойчиво на износване. Пружините в притискащата плоча могат да бъдат по-твърди, така че съединителят да издържа на по-тежки товари, без да изпуска.

Ако потребителят реши да сменя износен съединител, комплектът за смяна вероятно ще свърши чудесна работа. Ако обаче оригиналният съединител показва признаци на прегряване и изгаряне, може да предпочетете да се посъветвате със специалист.

Ако съединителят се приплъзва заради омазняване, дискът не трябва да се подменя, докато не се установи и отстрани теча на масло. Това може да изисква подмяна на задно главно уплътнение на коляновия вал, уплътнение на входния вал на трансмисията или комплект уплътнители на всмукателния колектор.

Ако трябва да бъде сменен диск на съединител, зацапан с масло на превозно средство със сравнително малък пробег, оригиналната притискаща плоча и освобождаващият лагер обикновено могат да бъдат използвани повторно, при условие че са в добро състояние и преминат визуална проверка от специалист. Но ако задвижващият диск, притискащата  пластина или освобождаващият лагер на превозното средство с голям пробег са износени, винаги е за предпочитане да се сменят и трите компонента едновременно. Защо? Тъй като смяната на съединителя е трудоемка работа, точно затова има смисъл да смените всичко наведнъж, за да не се налага по-късно да сменяте нещо друго.

Комплект за ремонт на съединител включва нов или ремонтиран задвижващ диск, притискаща плоча и освобождаващ лагер. Комплектът е най-добрият начин за решаване на проблема, тъй като всички части се осигуряват от един и същ доставчик и се съчетават, така че да са максимално съвместими. Несъвместимите части понякога могат да причинят проблеми с натискането и освобождаването.

Понякога съединителят не се освобождава заради залепнало или износено уплътнение на буталото в цилиндъра или защото хидравличната течност е изтекла от системата. Тези части също може да се наложи да бъдат сменени.

При по-стари автомобили, които използват жило за освобождаване, съединителят може да не се освободи, ако жилото е скъсано или неправилно регулирано. Проблем с въртящата се вилка, която управлява освобождаващия лагер, може да причини подобни проблеми.

Шумът на съединителя обикновено се причинява от  освобождаващия лагер, но може да бъде причинен и от повредена пилотна втулка в превозни средства, които имат пилотна втулка в задния край на коляновия вал. Тя може да бъде включена в комплект за ремонт на съединител в зависимост от приложението.

Състоянието на маховика също е важно. Той трябва да е чист, гладък,  равен и без пукнатини за правилна работа на съединителя. Възможно е да се наложи възстановяване или замяна.

Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк Пам представя себе си като дизайнер, но също така е модел Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата Финансовият въпрос е основната тема на спорове на преговорите на конференцията COP29
Залужни: Започна Третата световна война!      Според него началото ѝ се доказвало от привличане на военна помощ от Китай, Иран и Северна Корея за Русия Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг В неделя и в понеделник ще е предимно слънчево 
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест От прокуратурата коментираха, че разследването продължава, като е възможно и повдигането на нови обвинения Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути Тя е била оборудвана с шест бойни глави: всяка от тях оборудвана с шест суббоеприпаса
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли Има нужда от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово 
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства