Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Куриерска компания у нас слагала такса „коронавирус"

Ключови думи: коронавирус, куриерска такса, пратка

“Ситуацията в туризма е действително много тежка, защото това е един бизнес, който напълно спря и ще е необходимо време, за да тръгне отново, но и да набере скорост – и в буквалния, и в преносния смисъл“, заяви Димитър Маргаритов – председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Той припомни за мерките, приети в законодателството по повод извънредното положение, облекчаващи търговците, които предлагат туристически продукт – удължаването на срока за възстановяване на платени суми за отменени пакетни пътувания от 14 дни на 12 месеца, както и възможността за обекти с изтекла категоризация след септември 2019 г., процедурата за подновяване да стартира едва през 2021 г.

“Контрол, разбира се, ще има и той ще започне, когато има реално работещи места за настаняване и заведения за хранене и развлечения”, подчерта Маргаритов. “Наред с обичайните неща, за които следим всяка година, ще обръщаме внимание на специалните условия, които доста хотелиери вероятно ще предлагат на своите клиенти, за да ги спечелят отново и за да спечелят и нови клиенти в условията на тази ситуация. Всеки, който поема определени ангажименти, извън това, което категоризацията на неговото заведение, го задължава да направи, трябва да ги спазва спрямо потребителите, а не само да ги привлече и след това те да останат разочаровани.”, каза той пред Bulgaria On Air В студиото на предаването беше коментирана и темата с т.нар. “такси коронавирус”, които както стана известно, са събирани от отделни търговци по повод доставката на стоки и услуги.

"Имаше такива случаи, които класифицирахме като нелоялни търговски практики. Голяма куриерска компания начисляваше такса "коронавирус". Тя си го беше обявила, но хората трудно го виждаха. Реално това е повишение на цената на услугата, което може да се прави по преценка на търговеца, но трябва потребителят да е надлежно информиран, а не да го разбира, когато види, че към сметката му е начислено нещо допълнително", коментира председателят на КЗП и се ангажира да бъде разгледан и сигналът, който Асоциацията за защита на потребителите обяви, че ще изпрати по сходен казус. “Няма как да се позовавате на нещо, което не съществува днес (в случая извънредното положение) и на тази база да събирате допълнително пари.”

1
Коментара по темата
1.
Иван
01.06.2020 19:59:25
Те нека да не махнат,14 дневната карантина за Англия Русия и Германия пък да чакат туристи.
  Добави Коментар
Взривиха бомба в центъра на Атина Анонимен сигнал е предупредил за устройството 35 минути преди избухването му 30-годишна жена с разтърсваща интимна изповед Изневерила е на всичките си гаджета
Направи много дързък ход в "Ергенът" Виктор показа страст към Бранимира Перничанка разби главата на варненец Двамата живеели заедно, но след запой...
Има нова голяма цел Да помогне на Циципас на Уимбълдън Пенсионери се вдигат на голям митинг в... Гърция
Млад мъж с антирекорд зад волана Кара мъртво пиян Полицията в Бургас и организация в защита на животните планират съвместни действия Владимир Маринов и Маргарита Пеева с важен диалог
Шокиращо провинение на пътя в България Мъж кара автобус пиян Термометърът показа минус 17 градуса в... Най-високият връх на Стара планина е рекордьор по-ниска температура днес
Чувстват се сринати В емоционален аспект Кметът на Созопол Тихомир Янакиев на работна среща във френското посолство Бяха обсъдени теми свързани с културно-историческо наследство