Може да се забави връщането на парите за провалени екскурзии
Възможно е връщането на парите на туристите за провалени екскурзии заради пандемията може да се забави, предупреждават от туристическия бранш. Туроператорите в момента могат да предложат три варианта за компенсиране, ако почивката ни се е провалила - ваучер за бъдещо пътуване, друга дестинация или да ни върнат парите в брой. Това обаче принуждава хората да чакат с месеци парите им да бъдат възстановени. Димитър Дешев е един от потърпевшите, чиято планувана екскурзия през май до Санкт Петербург и Москва не се осъществява.
"Първо бяха анулирани полетите, след което руското посолство преустанови и издаването на визи. За този период пътуването беше невъзможно", разказа той. Димитър самостоятелно организира екскурзията, но самолетните билети купува през туристическа агенция. Все още обаче от там не дават ясен отговор как ще бъде компенсиран, тъй като самите те чакат становище и на авиопревозвача. "Не е ясно дали ще ми бъде възстановена пълната сума или ще ми дадат ваучери в срок на една година. Авиокомпанията не е дала своя отговор, а от агенцията ме информират, че тази процедура може би ще трае доста дълго. Но не уточняват срок", разказа мъжът.
Димитър настоява да получи парите си обратно. "Съзнавам, че това ще бъде удар по авиокомпанията. Но тези ваучери не ми дават сигурност, защото все още не е ясно за какъв срок ще бъдат и от кога ще започне да тече срокът, а и плановете до тогава ще се променят многократно", смята той. Доста по-бързо Димитър успява да възстанови парите за другите направени разходи. "Нощувките бяха запазени през платформи за резервиране, но от там ни възстановиха сумите", сподели той.
Изненадващо бързо получава обратно дори парите, които дал за балет в Болшой театър. Димитър с нетърпение очаква границите да бъдат отворени.
"По наша оценка сумата, която трябва да се възстанови, възлиза на 250 милиона лева", заяви Димитрина Горанова от Асоциация на българските туроператори. "Ако се избере опцията за връщане на парите, това ще се случи до 12 месеца от приключването му. Нашият съвет е потребителите внимателно да обмислят решението си. По-лесният вариант е да получат ваучер.", коментира Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите.
Добави Коментар