Инж.Петко Драгнев: Невъзможно е да намалим цената на билета за градския транспорт
Сериозен дебат на днешната сесия на ОбС Бургас предизвика предложението на група общински съветници от БСП, които настояха цената на билета за градския транспорт да стане 1,20 лева, вместо досегашните 1,50 лева.
Докладната бе отхвърлена след дълга дискусия. От администрацията изтъкнаха, че има опасност общественият превозвач да изпадне във финансов колапс, тъй като и към момента състоянието му не е добро. Заради коронакризата загубите на "Бургасбус" от началото на годината са 1,3 млн.лева.
Директорът на общинското предприятие инж.Петко Драгнев даде детайлно обяснение за антикризисните мерки, които са предприели в дружеството, както и разяснение за алгоритъма за цената на билетчето.
„И ние, както всички останали бяхме засегнали от създалата се криза. Първите мерки предприехме още на 16-ти март. От една страна трябваше да продължим да обслужваме гражданите в нормален график, а от друга - да спестим големи загуби. До края на март пуснахме в почивка всички служители, които имаха да чистят отпуски. От 1 април, лицата в пенсионна възраст, бяха освободени. От 720 души – 314 минахме на половин работен ден, за да поемем ударно намалелите пътници в градския транспорт. Знаете, че в този период много хора не излизаха от домовете си, но градският транспорт трябваше да работи с нормален график. Първите дни, до средата на април, возихме до 10 пътници на курс. Дневните ни приходи се сринаха 6 пъти”, разясни инж.Петко Драгнев.
Той уточни, че дружеството се е възползвало от мярката 60/40, предприело е и други съкращения на разходите, за да компенсира загубите. На този етап категорично не можем да си позволим редуциране на цената на билета, както предлага БСП, каза инж.Драгнев.
„Всеки месец се изчислява себестойността на едно пътуване. Имаме договор с Община Бургас и тарифен план, който е фиксирал цена на едно пътуване от 1,30 лева. Ако ползвате електронна карта, билетчето ще излезе 1,25 лева, а при 50 пътувания – 1,20 лева. 1,50 лева е само цената на борда на автобуса. Идеята е да стимулираме гражданите да ползват електронни карти, за да намалим разходите по поддръжка на цялата система на градския транспорт. 30 % от всички пътувания са с хартиен билет от 1,50 лева”, каза още Петко Драгнев, след което изнесе интересна справка.
Януари и февруари средната цена за обслужване на пътници в градския транспорт била от 1,38 до 1,48 лева, но заради намаления брой пасажери през март скача рязко – 2,08 лева, а през април – 3,06 лева. Дружеството обаче изпълнява социална функция и няма как да спре обслужването на линиите от градския транспорт, отчете инж.Драгнев.
„Бургасбус” трудно може да намали цената на билета заради поевтинялото гориво, защото в микса делът на горивата е едва 14 %. Сериозни са разходите за работни заплати, гуми, застраховки, амортизации, поддръжка на автогарите, депото и много други.
Живко Господинов от БСП, който е един от вносителите на докладната за редуциране на цената, изрази мнение от трибуната на ОбС, че много бургазлии имали финансови проблеми и не пътували с градския транспорт, защото билетчето било непосилно за тях. Става въпрос и за работещи наши съграждани, и за хора от малките населени места, които веднъж идват с автобус до Бургас, а втори път трябва да се прикачат на градския транспорт. Господинов предположи, че при редуциране на цената щял да се увеличи пътникопотока и оттам да се наваксат евентуалните загуби.
Георги Дракалиев определи предложението на БСП като „флирт с избирателите” и популизъм. Освен това Общината изпълнявала социалната си функция, изтъкна Дракалиев и подчерта, че от бюджета всяка година се давал 5,5 млн.лева на „Бургасбус” за правоимащите групи, които пътуват на преференциални цени в обществения транспорт.
„Сигурна съм, че няма общински съветник, който да не иска да се намали цената на билета, да е в помощ на нашите съграждани, но за съжаление това не може да се случи, защото последиците ще са много сериозни. Всички се убедихме в това. Да проявим разум”, каза общинският съветник от ГЕРБ Калояна Живкова.
Много сте прости
Крадат ви бе Говеда!
всичко беше точно,сега са 101 линии ,от които се пълнят основно 2 (Б1,Б2) останалите въртят с по 3мс пътника,нормално дс не излезнат сметките :)))
Асвалтира няколко улици с НАШИ пари, обещаваше че всичко ще е за хората и безплатно, а само след няколко месеца купуваше синя боя за синя зона. Поредния пример Възраждане, направи 2 паркинга с милите думи че ще е за хората, а по време на пандемията всички като си бяха у тях боядисаха набързо местата.
Сега не можело да бъде евтино.
Варна билет -1лв
Бургас -1,60лв
РАЗСТОЯНИЯТА в Варна и Пловдив за градските автобуси са над 3ПЪТИ по големи от Бургас
София-к-кс ''Борвец'' разстояние 70 км билет цена 7лв и 20 ст
Бургас-к-кс ''Сл.Бряг'' разстояние 35 км билет цена 6 лева
Разлика в стандарт заплати СОФИЯ/1800-2000лв на месец/
Пловдив /1200 лв/
Варна/700-1000лв/
Бургас/610-890лв/
И пак да гласувате за ГЕРБ, ей, че да има за и "Тесла"...