Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Инж.Петко Драгнев: Невъзможно е да намалим цената на билета за градския транспорт

Инж.Петко Драгнев, директор на "Бургасбус" изнесе детайлна справка за разходите на дружеството в периода на коронакризата
Ключови думи: Петко Драгнев, Бургасбус, общински съветник, новини, БСП, Георги Дракалиев, Живко Господинов, Калояна Живкова

Сериозен дебат на днешната сесия на ОбС Бургас предизвика предложението на група общински съветници от БСП, които настояха цената на билета за градския транспорт да стане 1,20 лева, вместо досегашните 1,50 лева.

Докладната бе отхвърлена след дълга дискусия. От администрацията изтъкнаха, че има опасност общественият превозвач да изпадне във финансов колапс, тъй като и към момента състоянието му не е добро. Заради коронакризата загубите на "Бургасбус" от началото на годината са 1,3 млн.лева.

Директорът на общинското предприятие инж.Петко Драгнев даде детайлно обяснение за антикризисните мерки, които са предприели в дружеството, както и разяснение за алгоритъма за цената на билетчето.

„И ние, както всички останали бяхме засегнали от създалата се криза.  Първите мерки предприехме още на 16-ти март. От една страна трябваше да продължим да обслужваме гражданите в нормален график, а от друга - да спестим големи загуби. До края на март пуснахме в почивка всички служители, които имаха да чистят отпуски. От 1 април, лицата в пенсионна възраст, бяха освободени. От 720 души – 314 минахме на половин работен ден, за да поемем ударно намалелите  пътници в градския транспорт.  Знаете, че в този период много хора не излизаха от домовете си, но градският транспорт трябваше да работи с нормален график. Първите дни, до средата на април, возихме до 10 пътници на курс. Дневните ни приходи се сринаха 6 пъти”, разясни инж.Петко Драгнев.

Той уточни, че дружеството се е възползвало от мярката 60/40, предприело е и други съкращения на разходите, за да компенсира загубите. На този етап категорично не можем да си позволим редуциране на цената на билета, както предлага БСП, каза инж.Драгнев.

Всеки месец се изчислява себестойността на едно пътуване. Имаме договор с Община Бургас и тарифен план, който е фиксирал цена на едно пътуване от 1,30 лева. Ако ползвате електронна карта, билетчето ще излезе 1,25 лева, а при 50 пътувания – 1,20 лева. 1,50 лева е само цената на борда на автобуса. Идеята е да стимулираме гражданите да ползват електронни карти, за да намалим разходите по поддръжка на цялата система на градския транспорт. 30 % от всички пътувания са с хартиен билет от 1,50 лева”, каза още Петко Драгнев, след което изнесе интересна справка.

Януари и февруари средната цена за обслужване на пътници в градския транспорт била от 1,38 до 1,48 лева, но заради намаления брой пасажери през март скача рязко – 2,08 лева, а през април – 3,06 лева. Дружеството обаче изпълнява социална функция и няма как да спре обслужването на линиите от градския транспорт, отчете инж.Драгнев.

„Бургасбус” трудно може да намали цената на билета заради поевтинялото гориво, защото в микса делът на горивата е едва 14 %.  Сериозни са разходите за работни заплати, гуми, застраховки, амортизации, поддръжка на автогарите, депото и много други.

Живко Господинов от БСП, който е един от вносителите на докладната за редуциране на цената, изрази мнение от трибуната на ОбС, че много бургазлии имали финансови проблеми и не пътували с градския транспорт, защото билетчето било непосилно за тях. Става въпрос и за работещи наши съграждани, и за хора от малките населени места, които веднъж идват с автобус до Бургас, а втори път трябва да се прикачат на градския транспорт. Господинов предположи, че при редуциране на цената щял да се увеличи пътникопотока и оттам да се наваксат евентуалните загуби.

Георги Дракалиев определи предложението на БСП като „флирт с избирателите” и популизъм. Освен това Общината изпълнявала социалната си функция, изтъкна Дракалиев и подчерта, че от бюджета всяка година се давал 5,5 млн.лева на „Бургасбус” за правоимащите групи, които пътуват на преференциални цени в обществения транспорт.

„Сигурна съм, че няма общински съветник, който да не иска да се намали цената на билета, да е в помощ на нашите съграждани, но за съжаление това не може да се случи, защото последиците ще са много сериозни. Всички се убедихме в това. Да проявим разум”, каза общинският съветник от ГЕРБ Калояна Живкова.

36
Коментара по темата
36.
Бургазлия
30.05.2020 09:16:26
Бургазлии не пътуват с градския транспорт, защото са комплексари. На тях им е под нивото да се качат в автобус.
35.
Откакто
29.05.2020 10:51:49
герберастията завладя Бургас, всичко е насочено към изгребването на и без това скъсания джоб на обикновения бургазлия. Не само билетите, пресметнете през калкулатора колко плащат данък МПС в други градове.
34.
Кихи
28.05.2020 20:23:35
Дракалиев пак на всяка манджа червен пипер.
33.
*********
28.05.2020 13:00:44
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
32.
г-н Драгнев
28.05.2020 08:23:22
Простичко е - върни старата транспортна схема на Бургас. С тия чакания по 20-30 минути за градски автобус сам си унищожи транспорта. Преди повече от 5-6 минути не се чакаше. Изключение беше № 4 на 15 минути, но това се спазваше. А сега не знаеш кога ще дойде автобусът и ако имаш уговорен час за нещо не можеш да разчиташ на градския транспорт.
31.
г-н Драгнев
28.05.2020 08:23:09
Простичко е - върни старата транспортна схема на Бургас. С тия чакания по 20-30 минути за градски автобус сам си унищожи транспорта. Преди повече от 5-6 минути не се чакаше. Изключение беше № 4 на 15 минути, но това се спазваше. А сега не знаеш кога ще дойде автобусът и ако имаш уговорен час за нещо не можеш да разчиташ на градския транспорт.
30.
*********
27.05.2020 15:42:05
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
29.
Тъпунгери
27.05.2020 15:10:22
Читателите на флегмите
Много сте прости
Крадат ви бе Говеда!
28.
ок
27.05.2020 14:53:09
Хубави модерни автобуси имат бургазлии, но хората масово нямат пари, за да пътуват с тях. Жалко.
27.
шаш
27.05.2020 14:43:44
Цената на пътуване на късо разстояние трябва да се намали, а на дълго да се увеличи. Да се съкратят кондуктори, да се сложат автомати за билети по спирките и в автобусите да се качват изненадващо само контролиращи за пътници без билети.
26.
*********
27.05.2020 14:26:27
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
25.
Vlado
27.05.2020 14:12:36
Шибаняк.....във Варна как цената не се промени след като и те изпълниха тази европейска програма и билета си остана пак 1 лв. и автобусите им се движат пълни а не като тука да разхождат само въздуха. Още от времето на Костадинов си директор на тази фирма, ако не можеш да се справяш дай път на младите където имат идеи !
24.
35
27.05.2020 14:12:22
Бургас-Поморие и обратно -8лв , Бургас-Ахелой и обратно -10.40лв, Бургас-Сл. Бряг и обратно -15лв и кой да пътува на тези цени , а уж бензина падна като цени
23.
34
27.05.2020 14:04:27
Когато бяха 3 основните линии (211,12,12А)
всичко беше точно,сега са 101 линии ,от които се пълнят основно 2 (Б1,Б2) останалите въртят с по 3мс пътника,нормално дс не излезнат сметките :)))
22.
докарахте до просешка тояга общината
27.05.2020 13:49:29
Когато нямаш пари а се вживяваш на инвеститор, неизбежно фалираш в един прекръсен слънчев ден
21.
Бургас
27.05.2020 13:33:41
Бием се в гърдите колко успешна община сме, а събираме капачки за медицинска апаратура. Че и тази кампания си присвоиха.
20.
Заинтересован
27.05.2020 13:33:33
Много интересно. Направихме облекчения за ресторантьорите. Който каквото и да ми обяснява, там нещата са ясни. Работил съм в бранша и съм наясно, че накрая страда обикновеният човек. Всичко останало трябва да се спасява само. Оставихме градския да се оправя ей така, защото е неудобно. Направиха глупави спирки и объркала тотално маршрутите. И сега това. Реално погледнато, билетът не е скъп, сравнявайки го с тези в западна Европа. Но нека си помислим за заплатите, които се дават в нашия нака сведен град
19.
мътна и кървава
27.05.2020 13:23:55
Ако не могат да си представят, че е възможно цената на билета да стане отново 1лв значи са за закриване. За 2 месеца да застана на мястото на Драгнев и ще им направя план за приемане на цена от 1лв за билет. Оптимизиране на транспортната схема и връщане ако е необходимо на част от автобусите на общината. Когато някой няма възможност не харчи повече от приходите си. Кмета да си ги кара половината автобуси или да ги раздаде на общинските служите и съветници. Между другото за тази транспортна схема според мен трябва да има доста хора в пангото
18.
Щеше да е смешно, ако не беше трагично
27.05.2020 13:14:54
Много обичам, когато някой ми каже че е невъзможно. "Я тава не мой да стане"... Всичко може, само желание да има. За какво ви е висока цена на градският транспорт с празни автобуси, вместо да я направите приемлива за хората и да напълните автобусите, за да са рентабилни. Бургасбус е общинска фирма и има и социална функция. Не е някоя бутикова фирма, която да е на печалба дори и с 10 пътници в автобуса. Раздут щат, до козирката в кредити за новите автобуси и за капак без пътници. Ако фалират ще са единствената фирма монополист, която е фалирала в историята на света.
17.
xaxaxa3
27.05.2020 13:12:08
За чии им бяха тия автобуси и тея бързи ленти, след като 1 месец с намален капацитет и вече са пред фалит? За чии им бяха 160 милиона, а в същото време се наложи министерството на здравеопазването да пуска DMS кампания за 5 милиона? Димитров направи 5 градинки, че майките да гласуват за него, а в същото време мъжете им взимат по 500-600лв.
Асвалтира няколко улици с НАШИ пари, обещаваше че всичко ще е за хората и безплатно, а само след няколко месеца купуваше синя боя за синя зона. Поредния пример Възраждане, направи 2 паркинга с милите думи че ще е за хората, а по време на пандемията всички като си бяха у тях боядисаха набързо местата.
16.
xaxaxa2
27.05.2020 13:07:58
И това в някакъв мижав град с население от едва 200 000 души и средна работна заплата 750лв БРУТО. С разстояния които от Славейков до Центъра се минава с колело за 10 минутки. :) Гласувайте братя, гласувайте, че нещата са много зле и догодина гробовете като се махнат ще оставят подобни мини за още 20 години напред. Надявам се обаче този път да има престрелки и осъдени, защото 0.05% от народа зе облагородиха, за сметка на 95.95% от останалото население глад и мизерия.
15.
xaxaxa
27.05.2020 13:05:51
Интегриран градски транспорт. Поръчки на автобуси от по 160 милиона. Изядоха цяла лента по главните булеварди. На основни светофари от 4-те пресечки чакат автомобили от по 1 минута на червено, за да мине един автобус на 4-5 минути. Крадене, европейски пари, лимузини, вили.
Сега не можело да бъде евтино.
14.
me
27.05.2020 13:01:57
1, категорично несъгласен за кондукторите. Те са единствената бариера пред клошарите и циганите. Ако не вярвате - отидете да видите в София градският транспорт - вмирисана кочина, въпреки новите автобуси, пълно с мангали без билети, който никой не ги закача. 1 лв или 50 ст. е нормална цена за Бургас. С тия къси разстояния 1.5 е абсурд. Трима възрастни = такси. 2 възрастни с дете = такси. Учениците с платени карти пътуват, децата до 7 ако нямат измислената карта им искат билет, гърчат чуждите туристи с деца да плащат за децата, въобще резил пълен... На тия цени няма как някой доброволно да се набута в градският транспорт, особено ако има алтернатива.
13.
_nib_
27.05.2020 12:55:40
Защо карти?От къде на къде ще искате лични данни за издаването и?Това да не е пътуване със самолет?
12.
до 6
27.05.2020 12:55:38
важното че Община БУРГАС даде 140 МИЛИОНА ЛЕВА и тегли заеми от ЕБВР банк а някой *слънчеви* хора взеха комисиони ,на 10% от 140 сам смятай колко са?
11.
Де е Киро на Кирия
27.05.2020 12:50:24
Пловдив билет -1лв
Варна билет -1лв
Бургас -1,60лв
РАЗСТОЯНИЯТА в Варна и Пловдив за градските автобуси са над 3ПЪТИ по големи от Бургас
София-к-кс ''Борвец'' разстояние 70 км билет цена 7лв и 20 ст
Бургас-к-кс ''Сл.Бряг'' разстояние 35 км билет цена 6 лева
Разлика в стандарт заплати СОФИЯ/1800-2000лв на месец/
Пловдив /1200 лв/
Варна/700-1000лв/
Бургас/610-890лв/
10.
Потенциален пътник
27.05.2020 12:37:57
Ами така е, защото малко и мислене трябва. Аз съм потенциален пътник и бих пътувал с автобусите ви, но защо не го правя. За да ида до метро например и да се върна, трябва да платя 3 лв, ако ида с жената още толкова, децата ми нямат 7 г., Но ако са над седем значи и за тях по 3 лв отиване и връщане и то само до метро. Хайде сега замислете се с 12 лв, колко време ще обикалям града с колата си, освен това и колко места мога да посетя. Та мислете малко с това на раменете си за евентуално дневни, месечни и уикенд карти без ограничения на пътуванията. Ако измислите и подходяща цена гарантирано ще вдигнете пътниците. Ама къде мисъл.....
9.
Абориген
27.05.2020 12:36:08
Ами Q7-цата я продаде на печалба...и така...
И пак да гласувате за ГЕРБ, ей, че да има за и "Тесла"...
8.
555
27.05.2020 12:23:49
Има си хас че то и преди коронавируса беше на загуба
7.
Гаджи
27.05.2020 12:09:48
Само да попитам г-н Драгнев от къде има пари за новото БМВ х5? За един приятел питам ...
6.
az
27.05.2020 12:04:55
Ето, сега разбирате ли защо в тази държавичка не се случват нещата. Не обвинямвам Драгнев, но е време да каже истината с истинските думи за тази криза с Бургасбус. А истината всички я знаем: Както има една приказка: "Човекът взе парите и каза ще видим". Разковничето за тези скъпи билети и неефективната работа на Бургасбус си беше интегрирания градски транспорт, който освен че излезе неудобен за много бургазлии, освен че прекрои пътища и булеварди, освен че "роди" сума излишни светофари, жълти блажни бои за линии, светоотразители ( най-голямата недомислица, на която първите снегорини се изсмяха с глас), спирки ала мавзолеи с неработещи "екстри" и ръждясали седалки по тях, семафори с алогично предназначение, което дава единственото право на автобусът да се движи, когато другите коли са спряли на червено и да чака, когатп другите коли се движат на зелено. Смешно, тъжно, аматьорско, грандоманско, но без грам ефективност. Както се вика - ефектно ( ако не броим саморазпада на някои украшения), но неефикасно. "Инженери", консултанти, надзорници, изпълнители - това са лицата, които са "доволни" от внедрения т.н. интегриран градски транспорт, но бъдете сигурни, че не го ползват. Просто ни опекоха кестена и ни го хвърлиха горещ в ръцете. Какво да направи Драгнев ? Единствено може да си отвори устата и да натъпче в акълите на общинските ни съветници икономическите резултати на Бургасбус преди и след въвеждането на това неудобно и недоносено недоразумение. Няма безплатен обяд хора, няма такъв. Виждате и как обещанията преди въвеждането на новия транспорт бяха за ефективност, която ще избие парите си. Тези които обещаваха днес ви молят за разбиране. Да, ама когато излиза от общия джоб, когато са изхарчени нашите пари, можем ли да бъдем безучастни ? Вместо да слагат Драгнев на пънгара, нека всички идеолози на това товрение да поемат отговорността си. И нека да кажат как са мислили, че спирки от по 50 000 лв. щяха да бъдат "избити" със старите цени както обещаваха. И нека да оставим настрана този интегриран баламоч. Четейки тази статия, разбирам че в Общинския съвет няма ни един, който да разбира от маркетинг, пазар, ако щете и психология. Кажете ми, как при днешна цена на горивото да си хване автобус семейството. Всеки истински търговец ще ви каже, че печели от оборот. Ами осъзнайте се в тази криза и извадете дивиденти от нея. Унищожете всеки друг транспорт с цена. Напълнете си автобусите с доволни хора и пак си вижте резултатите. Не може на дъщеря ми колата да харчи 1.50 двупосочно до работата ѝ, да е паркирана до нас и на удобно място, а да гони автобуси със спирка на 600 метра от дома ѝ и да чака ( защото вече се чака на спирките) "халеевата комета", която пак ще я оставаи в район отдалечен на 500 метра от работата ѝ. Преди година Русева, ако се не лъжа беше казала, че спирките умишлено били направени на отстояния, защото видиш ли хората трябвало да се движат. Наглост и безочие, което днес продължава с пълна сила. Така ли един няма да каже истината за днешния пълен крах и загуби на Бургасбус и чие следствие са те. В нормална държава при първото още неспазване на обещания, не Петко Драгнев, а ония които го вкараха във филм щяха да отговарят на всички нас излъганите.
5.
Фернандо Лима
27.05.2020 12:04:53
Директорът на общинското предприятие инж.Петко Драгнев-- НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА ЗАЩО ВСИЧКИ СИ МИСЛЯТ ЧЕ ТОВА Е ОБЩИНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ?? -- ОБЩЕСТВЕН ПРЕВОЗВАЧ -ДА!!,, НО НЕ И ОБЩИНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ -ТОВА Е ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО С УЧАСТИЕ НА ОБЩИНАТА- НО КОЛКО % Е ОБЩИНСКО ОТ ЧАСТНАТА ФИРМА ?? МОЛЯ ДАЙТЕ "СВЕТЛИНА" КАКВО Е УЧАСТИЕТО НА ОБЩИНАТА В ТАЗИ ФИРМА ??-ВСЕ ПАК НИЕ КАТО БУРГАЗЛИИ ПЛАЩАМЕ ДАНЪЦИ И БИЛЕТИ ТАМ!! Защо трябва бургазлии да спасяват някаква недалновидна частна фирма и Община която направи идиотска транспортна мрежа в която- Автобуси няма по 25 минути и после всички идват вкупом като си пречат даже и по спирките защото влизат по 3-4 автобуса едновременно!! Защо цената на билета е 1.50?-- Бургас е малък град автобусите не пътуват далеч- всеки бургазлия с един велосипед или пеш -може да се предвижи до някъде!!-- Цената трябва да е 0.50 ст за да се върнат гражданите в Градският Транспорт- все пак в момента и горивата са евтини!! С тази идиотска политика на Общинари и Частен Превозвач не виждам до къде ще стигнете -Ами направете цената на билета 2 лв -така тотално ще фалирате и моля върнете автобусите -защото още не са изплатени (доколкото мисля) Кметът да се качва всеки ден в Градският Траснпорт -за да види какво е СЪТВОРИЛ!!- а не да пътува с служебен автомобил,,защото схемата която измислихте е от ВАС!! -хора които въобще не са пътници в автобусите!!
4.
Защо да не може?
27.05.2020 11:51:35
В Пловдив билета е 1 левче. Някакъв коментар за това?
3.
Az
27.05.2020 11:49:16
Разбойници....маса пари изпокрадохте с уникално-идиотдката транспортна схема
2.
Pl@men
27.05.2020 11:41:37
Да го закрият, без това никой не ги ползва от три месеца насам!
1.
Мирела
27.05.2020 11:34:11
Не е невъзможно. Уволнете кондукторките и направете Обществения транспорт безплатен. Така и така сте на издръжка от Общината, за какво са ви още пари?
  Добави Коментар
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес 
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта Стара народна рецепта за постна погача за Бъдни вечер Вижте всеки един детайл по приготвянето й - от тестото до украсата
Мартин Кура е новият й мъж Певецът бил изключително надарен, Алекс Богданска удари джакпота с него Стана ясна причината за внезапната смърт на цесекаря Марто След като получил лекарска помощ, Мартин се върнал на терена, но след нова криза издъхнал напът за болницата
18 пъти по-богат от крал Чарлз Това е най-големият милиардер в Африка Свали 30 кг Риалити звездата от последния сезон на „Биг брадър“ Веси Маринова свалила 30 килограма след излизането си от къщата
Вашата пералня може да суши дрехи! Всяка има тази практична функция, но трябва да знаете този трик Ако използвате традиционния метод за сушене на дрехи, има няколко правила, които могат да ускорят процеса 9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия В Магдебург днес е ден на траур
Секссимвол си отряза косата Яман, известен с ролите си в популярни сериали, вече не се страхува да експериментира с образа си Kоледният концерт-спектакъл на Стефан Диомов ще бъде излъчен на празничния 26 декември по БНТ1