Какво бъдеще очаква онлайн търговията?
Започнахме да пазаруваме много повече онлайн по време на пандемията, а част от тези навици ще се запазят. Но подозирам, че това ще има нежелани последствия, пише Шира Овиде за New York Times, цитирана от investor.bg.
Купуването онлайн може да стане по-скъпо и по-малко удобно, може да се наложи да преосмислим бързите доставки, а кварталите ни могат да изглеждат по различен начин.
Ето и няколко възможности как нашите бюджети и навици за пазаруване могат да се променят.
Навсякъде могат да се появят минискладове
Ако повечето от нас поръчват онлайн, компаниите може да решат да изберат да заложат на малки дистрибуционни центрове, които са по-близо до местата, където живеем, за да се предлагат по-бързи доставки. Но това ще означава и повече места, на които ще се движат камиони за доставки, съответно и повече трафик, повече шум и замърсяване.
Досега не сме планирали пътищата и кварталите си по начин, който ще е удобен за повече доставки. Но в бъдеще големите и малките градове могат да налагат такси и ограничения върху доставките, като такси задръствания например или изискване на обединяване на доставки, вместо да се позволи на камионите да преминават през жилищни квартали по няколко пъти на ден.
Някои промени могат да доведат до по-високи цени на онова, което купуваме онлайн, твърди Кен Касар, консултант по електронна търговия.
Недостатъкът на стоки може да продължи
Една от редицата причини да имаме проблеми с намирането на тоалетна хартия и паста онлайн е фактът, че Target и Amazon ограничиха количеството продукти, които съхраняват в складовете си, допълва авторът. Това им спестява пари, когато поведението при пазаруване е предвидимо, но ги прави по-малко гъвкави, когато търсенето неочаквано скочи.
Ако горещите точки на коронавируса изникват отново от време на време, е възможно да се запази тенденцията част от продуктите да са недостатъчно. Или ако компаниите за онлайн търговия перманентно решат да държат повече продукти под ръка, това може да увеличи разходите за тях, а съответно и за нас.
Бързите доставки могат да поскъпнат
Повечето компании за онлайн пазаруване мразят разходите и главоболията, свързани с бързите доставки, а и всичко това не е особено добро за околната среда, твърди Сучарита Кодали от Forrester Research.
Компаниите могат да използват този момент, когато трябва да инвестират повече в онлайн търговия, а ние мислим повече за онлайн пазаруване, за да ни променят. Може да сме принудени да мислим за цената и последиците от доставките до вкъщи на продукти, пропътували стотици километри, за да стигнат до нас.
Връщането на продукти може да стане по-трудно
При част от стоките, като дрехите например, близо един на всеки пет артикула, купени онлайн, се връща. Но сега заради санитарни притеснения много магазини ограничават връщането.
Ако притесненията за сигурността продължат, тези политики за връщане на стоки могат да станат по-строги. Може да има магазини, които да не могат да препродадат върнатите продукти, или пък трябва да го почистят основно, а това вероятно ще се прехвърли като разход към крайния потребител.
Всички се опитваме да разберем какво ще е бъдещето на работатата, училището, социалните контакти и семейния живот. Може би всичко, както и нашите навици на пазаруване, ще се върнат към нормалното. Но е възможно бъдещето на онлайн търговията да изисква да направим промени, които не очакваме.
Добави Коментар