Директорът на бургаската топлоцентрала разясни кога и как ще се връщат суми за топлинна енергия
- Инж. Илиев, потърсихме Ви, за да ни дадете разяснения по темата с връщането на суми за изразходената топлинна енергия от бургазлии със задна дата. Ще ни обясните ли по какъв начин ще се случи?
- Първо, КЕВР трябва да вземе крайното решение за метода, по който това ще се случи. Регулаторът също така трябва да определи новите цени на топлинната енергия със задна дата. За да пристъпим към връщане на суми във връзка с промяна на цената на природния газ със задна дата, е необходимо първо Булгаргаз да изчисли колко трябва да възстанови на Топлофикация Бургас.
Когато тези условия са изпълнени, ние ще имаме ангажимента да преизчислим сметките на всички клиенти по новите цени на топлинната енергия за всички месеци с променена цена. Става дума за периода от август 2019 година до март 2020 година.
- По какъв начин клиентите ще разберат каква сума ще получат?
Разликата между вече начислените суми и калкулираните по новите цени, ще бъде въведена от наша страна във вид на допълнителна корекция. Тя ще бъде, естествено, с отрицателна стойност т.е. ще представлява сума за възстановяване. Към текущите фактури, абонатите ще получат допълнителна детайлизирана справка с преизчисленията.
Държа да уточня, че на клиентите в абонатните станции с ежемесечен отчет преизчисленията ще се извършват от Топлофикация Бургас, а на клиентите в абонатните станции с годишен отчет – от съответната фирма за дялово разпределение.
- А как очаквате да се случи самото връщане на суми?
- Самото връщане ще се осъществява посредством прихващане от новите фактури за топлоенергия. Ако стойността на сумата за приспадане е по-голяма от една месечна сметка, то тя ще се „погаси“ от няколко бъдещи фактури. Тук не става въпрос за реално касово възстановяване на пари, а за приспадане на остатъка в полза на абоната след преизчисляването в бъдещите му сметки. Хубавото в случая е, че на някои абонати няма да им се налага да плащат вероятно до началото на новия отоплителен сезон. Реално връщане ще има само за абонати, които са прекратили отношенията си с нас.
- Само за тях ли ще има реално връщане на суми? Да приемем, че в рамките на периода, за който говорите от август до септември едно жилище е продадено и съответно има нов собственик. Как ще се случи връщането в този случай?
- На индивидуалнни казуси отговаряме винаги на нашите дежурни телефони. В случай на смяна на собствеността в рамките на периода, за който ще се преизчисляват сумите, описаните допълнителни сметки ще касаят времето, когато новият собственик е влязъл във владение. Останалата част от сумата за връщане, полагаща се на стария собственик, ще превеждаме по банкова сметка която той трябва да посочи, изпращайки заявление до нас. Ще съблюдаваме правата на всички абонати, независимо какъв е частният им казус.