Бум на онлайн продажбите на ракия в извънредното положение
Колбасите и ракията, които се търгуват онлайн, отбелязват значителен ръст в продажбите си след обявяването на извънредното положение - 89% при месните деликатеси и 193% при алкохолната напитка, съобщи експертът по моделиране и прогнозиране на големи данни Христо Хаджичонев в ефира на БТВ. Източник на данните са най-големите онлайн търговци на храни в България.
По думите му търсенето на типичния български алкохол се дължи на това, че хората са принудени да стоят по домовете си и престават да консумират това, което преди са си поръчвали в ресторантите, а се ориентират към по-евтина версия на напитките. Продажбите на по-скъпите напитки като различните видове уиски се увеличават с по-нисък процент в рамките на 47,5%, което го потвърждава въпросната тендениция.
Ръстът от 89% на колбасите и деликатесите пък се дължи на презапасяването с продукти, което се наблюдаваше през месец март веднага след обявяване на извънредното положение.
„След като първоначалната истерия свърши, нещата се нормализираха, но ръстовете останаха големи, защото потребителите започнаха да пазаруват изключително много онлайн”, обясни той.
Добави Коментар