Не планираме повишение на цената на парното и топлата вода
- Инж. Илиев, от къде се получи разминаването в информацията за „драстичното“ повишение на цената на топлинната енергия, инж. Илиев?
- Разминаването идва от това, че ние подадохме заявлението си до КЕВР спрямо действащата към онзи момент цена на природния газ, а следващият месец влезнаха в сила новите по-ниски цени. В медиите попадна информация , че предложението ни е по старите цени, без да се съобщи, че те няма как да бъдат реално приложени.Това е така, защото след 1 април Регулаторът официално обяви намаление на топлинната енергия заради понижението на газта.
Разберете, нямаше как да не подадем предложенията си до 31 март, защото това е законоустановеният срок. Да, очаквахме да има намаление на цената, но не можем да внесем официално заявление по прогнозни цени.
Искам да успокоя бургазлии, че сметките им за парно ще бъдат по-ниски и след 1 юли. Както вече е обявено, с около 17 % ще падне цената на топлоенергията от началото на април. Планираме дори да има още понижение за крайния потребител.
- Как потребителите Ви ще си получат надвзетите суми?
- Като за начало парите от „Булгаргаз” трябва да стигнат до нас. След това КЕВР ще изчисли разликите за всеки изминал месец. Оттам нататък разликата от предходни сметки ще бъде изчислена индивидуално за всяко едно топлофикационно дружество.
- Има ли краен срок за връщане на парите?
- Няма краен срок.
- Ще бъде ли по-евтин предстоящият отоплителен сезон от предходния?
- Да, ще бъде по евтин от миналия. Нашите цени се определят на базана цената на природния газ. Когато газта пада и сметките на абонатите ни ще бъдат по-ниски.
- Какви мерки предприехте, за да сведете до минимум неудобството за клиентите Ви по време на извънредното положение?
- В тези трудни условия, ние продължаваме да работим. Екипите ни са в постоянна готовност да реагират на сигнали от абонатите ни.
Услугата за безкасово плащане по интернет смятаме, че е едно улеснение, когато всички апелират да се излиза от дома само в крайни случаи. За всички въпроси и сигнали абонатите ни могат да ни потърсят по телефон. Там експертите ни ще им окажат пълно съдействие.
По изключение, заради пандемията от корона вируса, абонатите ни преминаха на самоотчет. Предприехме тази мярка, за да ограничим директните срещи между потребителите и инкасаторите.
Всички дистанционни услуги, които отгодини предлагаме на абонатите си, днес всеки вече разбира какви са ползите от тях. От години предлагаме дистанционни услуги и в момента са изключително полезни. Винаги трябва да имаме резервен вариант за всяка една ситуация.
- Как се подават данните от отчета на уредите?
- Абонатите по телефон съобщават показанията на търговеца за дялово разпределение.
- Какъв ще е ефектът от разпространението на пандемията за Вас?
- Не само за нас, а и върху целия сектор ще има негативно отражение. Няма да сме по-малко засегнати от останалите браншове. Още е рано да говорим в цифри. Сега е важно да се опитаме да минимизираме загубите. За това както Министерството на енергетиката, така и ние, взехме бързи мерки, за да се запази сигурността на енергийния сектор.