Манипулирани ли са кадрите с катастрофата, убила Милен Цветков?
Манипулирано ли е видеото от катастрофата, отнела живота на Милен Цветков. Този въпрос зададе Георги Врабчев - режисьор, оператор, супервайзер специални визуални ефекти. В кратко видео в youtube той използва оригиналните кадри на катастрофата, записани от камери за видеонаблюдение на бул. „Черни връх”, за да докаже, че Q7-цата се е движела не с около 80 км/ч, а с доста по-бързо.
“Видеото трябваше да покаже точно с каква скорост Аудито се е врязало в колата на Милен Цветков”, обяснява Врабчев и пита защо хората от записите се движат толкова бавно, все едно целият клип е на забавен каданс.
Режисьорът прави анализът на кадрите, като отваря двата записа в програма за монтаж и сравнява таймкода на клипа с таймкода на софтуера. Това на практика означава, че се сверява дали 1 секунда време във видеото е еднаква с една секунда време в реалния живот. Уточняваме, че за 1 секунда при стандартно снимане на клипове се виждат общо между 24 и 30 кадъра, в зависимост от формата на файла.
Врабчев взима интервал от 15 секунди в оригиналното видео и ги сверява с „часовника” на програмата за монтаж. Според него, реалното изминало време за 15-те секунди в клипа се равнява на 32 секунди, т.е. кадрите са забавени приблизително 2 пъти в таймкода.
Флагман.БГ извърши своя проверка на информацията. Резултатът бе сходен – една секунда от клипа, която се отчита по вградения таймер на самата камера, заснела кадрите, се равнява на 55 кадъра, което не отговаря на приетите стандарти за видеонаблюдение.
По същата тази методология може да се изчисли и приблизителната скорост, с която Q7-цата връхлита върху Субаруто на Милен Цветков. Как се случва това? Ако забързаме оригиналното видео до действителната му скорост (2 пъти по-бърза) от 30 кадъра в секунда и видим за колко време Аудито изминава собствената си дължина (според официалните данни тя е 5052 милиметра) можем да изчислим приблизителна скорост в скунда. В случая на конкретното видео автомобилът изминава собствената си дължина за 4 кадъра. При 30 кадъра в секунда, това означава, че колата се е движила със скорост от 37.5 м/с или 135 км/ч., а не с описаните 80-90 км/ч.
Дали това наистина е така, ще стане ясно от техническите експертизи по случая, които в момента се извършват. Въпросът обаче остава – защо оригиналното видео, снимано от монитор с телефон, бе представено на двойно по-ниска скорост?
Ето го и нашия резултат при забързване на оригиналното видео.
Човекът вляво е ограден в кръг с цел да се сравни реалното човешко движение с това на забавен каданс, показано в оригиналното видео от катастрофата
Явно няма да стане по този начин.
Моя съвет към тези със NVR-а е да го извадят от употреба този NVR и да го оставят така, да си вземат нов, защото полицаите ЩЕ ФАЛШИФИЦИРАТ видеото! ДОКАЗАНО!
на база на това видео . Аман от разбирачи и анализатори.
Принципно като се пусне пред тия същите камери да премине една Q7ца с 80 и със 140 км в час веднага ще се разбере към коя от двете скорости трябва да се насочат.
Да видим сега дали някой ще изнесе тази информация.
Иначе има и доста приличен шанс тази информация да се извлече от компютъра на аудито, стига да е оцелял, което при съвременните автомобили е много вероятно - заводски ги проектират да са като "черни кутии".
Да видим какво ще покаже техническата експертиза.