Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ключовата дума през сезон 2020 трябва да бъде превенция

Хотелиерите в Слънчев бряг ще предприемат мерки, за да обезпечат здравето на туристите и персонала, подчерта Златко Димитров
Ключови думи: Златко Димитров, Слънчев бряг, туристи, сезон 2020, Слънчен бряг АД, Община Несебър

- Г-н Димитров, какви са изгледите за сезона в Слънчев бряг? Ще отвори ли комплексът и кога, ако отвори изобщо?

- Надяваме се на сезон през месец юли и август, а ако времето е с нас и през първата половина на септември. Но все пак, разбира се, здравето е на първо място. Трябва да подкрепим адекватните мерки, които взима държавата, както и Националният кризисен щаб и да се надяваме, че спазвайки ограничения, ще можем по-бързо да излезем от тази криза. 

- Как ще се работи в условията на пандемия, ако тя продължи и през активните летни месеци?

- Очевидно няма да е възможно да се работи, ако пандемията продължи в същите размери. Надеждата е мерките да сработят и да можем да постигнем някаква относителна нормалност. Казвам относителна, защото вярвам на всички е ясно, че летният туристически сезон 2020 ще бъде много различен от всички досега. Както и животът ни в момента е много различен от досегашния. В първите дни на извънредното положение тази мисъл много ни плашеше. Като казвам нас, имам предвид туристическият бранш и представителите на бизнеса. С всяка следваща седмица за всички става ясно, че следствията от пандемията с covid-19 няма лесно и бързо да отшумят. За това трябва да приемем ситуацията такава, каквато е и да се нагодим към нея, за да можем да работим и продължим да живеем. Има различни механизми това да се случи. В непрестанна комуникация сме с хотелиерите и други представители на бизнеса в Слънчев бряг и разработваме конкретни мерки, с които да обезпечим сезона и здравето на туристи и персонал. Тук е момента да похваля бранша – той е опитен и гъвкав. Повече хотелиери вече мислят за конкретни мерки как да обезпечат здравето на туристите и персонала. Стигнали са до най-дребния детайл и хипотеза. Ключовата дума трябва да бъде превенция. Виждате предложенията в Гърция за въвеждане на здравен паспорт. При нас може да се сложи изискване за тест на туристите преди изобщо да бъдат чекирани в хотела. Тест, който се заплаща от самите туристи и е включен в цената на хотелската услуга. Това ще донесе спокойствие и на посетители, и на домакини.

Следим всички курорти в Испания, Италия и островните държави и политиките им на противодействие. Уверявам ви, че тяхното положение е много по-сложно от нашето, защото при нас мерките са адекватни и навременни. Надявам се да оценим държавата, в която живеем и да спрем с необоснованите критики не само по отношение на рестрикциите сега, а и по отношение на туристическия ни продукт.    

- Какви са най-големите трудности, които очаквате?

- Слънчев бряг си има „Слънчев бряг" АД, което вярвам, че тази година ще бъде оценено от повече хора – общественици и бизнесмени. Може да звучи нескромно, но скромността не е добродетел в тези времена. Дружеството, което управлявам, ще направи всичко възможно, за да помогне на бизнеса и туристите по време на този различен и високорисков сезон. В това число инвестиции в обезпечаване на общественото здраве. Какво би станало, ако трябваше да се разчита само на Община Несебър в тази трудна ситуация. Така, както ще разчитат във Варна, Поморие, Созопол… Целият бизнес ще чака на общината, за всичко.

Трудно ще бъде средствата ни да стигнат както за инвестиции в инфраструктура, така и за охрана, така и за мерки в посока на запазване на общественото здраве. Радвам се, че „Слънчев бряг“ АД посреща тази криза в най-стабилното си финансово състояние в последните 10 години. От 2010 г. до момента сме намалили загубите на дружеството с 8 милиона лева. Това е в резултат на много труд, който сега ще ни се отплати. Но като добър стопанин, дружеството тази година ще инвестира в специални мерки по дезинфекция и отстъпки към бизнеса. Но ще има и изисквания към бизнес-операторите в комплекса, които ще бъдат в общ интерес. Целта ни е една – да направим морето на Слънчев бряг възможно най-сигурно за тези, които ще го предпочетат. 

- Какво може да се направи, за да „се спаси сезонът“?

- Мерки от бизнеса и общините в посока на сигурна почивка за туристите. И доверие, и сила в избора на потребителите, които да изберат българското Черноморие като дестинация. Не трябва да се лъжем, такива българи ще има. Масовото изнасяне от София по време на Великденските празници показва, че в условията на изолация хората са зажаднели за нормалност. Това е нашият коз, но за да го изиграем добре, трябва да осъществим превенция и въведем мерки, които да ни позволят сигурна лятна почивка. Да сложим ред и да следим за спазването му.

В края на миналия летен туристически сезон, ако помните, казвах, че в този труден сезон Община Несебър трябва да подкрепи местния бизнес - онзи, който издържа на гърба си инвестиционната програма, бюджета и с данъците си и таксите прави възможно изграждането на нови детски градини, пенсионерски клубове и социални програми. Тогава през пролетта на 2019 г. ни предупреждаваха за спад от 15-20%. Спадът дойде, но общинските ръководители не предприеха нищо. Сега сме даже в по-лоша ситуация и неприятно впечатление прави, че Община Несебър мълчи за мерки към бизнеса. Спешно Община Несебър трябва да пренасочи средства за реклама към българските туристи, да намали цените на наеми и такси, цените на абонамент за паркоместа за бизнеса. Ние сме туристическа община и това е поминъкът ни. Няма как бизнесът да се справи сам в подобна тежка ситуация.

В допълнение може да се намали цената за престой на автомобили в общинските паркинги за туристи, да се ограничат зоните на репатриране за туристи и гости. Нека веднъж постъпим различно и действаме проактивно и се подготвим. Да покажем на българския турист още отсега, че сме гостоприемни, гъвкави и потребителски ориентирани.  

 

 

Бой между непълнолетни, майка се включи в сбиването (ВИДЕО) От МВР съобщиха, че е започнала проверка и случаят вече е докладван и до прокуратурата Едва оцеляла по време на първото си раждане Синоптичката разказа за най-тежкия си момент
Тези зодии са ужасни приятели Интересни поверия за днес Църквата почита Свети йеромонах Тит Чудотворец
Поредна катастрофа на фатална отсечка По информация от полицията, за щастие, този път няма пострадали Мъж от село Оризаре кара мъртво пиян За щастие не се стигна до инцидент
Отличник е в... Масажите Млада жена от Бургаско реши да краде, полицията я сгащи Престъплението стана в Поморие
Депутатите обсъждат вота на недоверие Гласуването ще е към края на традиционната работна седмица Ето какво ще е времето Дъжд почти в цяла България
Авиобаза Граф Игнатиево очаква ценни придобивки за българската армия В ход е модернизиране на родните ВВС Стрелецът да се пази от измамници, а Овенът да внимава с кого флиртува Хороскоп за деня – 2 април 2025, сряда