Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ключовата дума през сезон 2020 трябва да бъде превенция

Хотелиерите в Слънчев бряг ще предприемат мерки, за да обезпечат здравето на туристите и персонала, подчерта Златко Димитров
Ключови думи: Златко Димитров, Слънчев бряг, туристи, сезон 2020, Слънчен бряг АД, Община Несебър

- Г-н Димитров, какви са изгледите за сезона в Слънчев бряг? Ще отвори ли комплексът и кога, ако отвори изобщо?

- Надяваме се на сезон през месец юли и август, а ако времето е с нас и през първата половина на септември. Но все пак, разбира се, здравето е на първо място. Трябва да подкрепим адекватните мерки, които взима държавата, както и Националният кризисен щаб и да се надяваме, че спазвайки ограничения, ще можем по-бързо да излезем от тази криза. 

- Как ще се работи в условията на пандемия, ако тя продължи и през активните летни месеци?

- Очевидно няма да е възможно да се работи, ако пандемията продължи в същите размери. Надеждата е мерките да сработят и да можем да постигнем някаква относителна нормалност. Казвам относителна, защото вярвам на всички е ясно, че летният туристически сезон 2020 ще бъде много различен от всички досега. Както и животът ни в момента е много различен от досегашния. В първите дни на извънредното положение тази мисъл много ни плашеше. Като казвам нас, имам предвид туристическият бранш и представителите на бизнеса. С всяка следваща седмица за всички става ясно, че следствията от пандемията с covid-19 няма лесно и бързо да отшумят. За това трябва да приемем ситуацията такава, каквато е и да се нагодим към нея, за да можем да работим и продължим да живеем. Има различни механизми това да се случи. В непрестанна комуникация сме с хотелиерите и други представители на бизнеса в Слънчев бряг и разработваме конкретни мерки, с които да обезпечим сезона и здравето на туристи и персонал. Тук е момента да похваля бранша – той е опитен и гъвкав. Повече хотелиери вече мислят за конкретни мерки как да обезпечат здравето на туристите и персонала. Стигнали са до най-дребния детайл и хипотеза. Ключовата дума трябва да бъде превенция. Виждате предложенията в Гърция за въвеждане на здравен паспорт. При нас може да се сложи изискване за тест на туристите преди изобщо да бъдат чекирани в хотела. Тест, който се заплаща от самите туристи и е включен в цената на хотелската услуга. Това ще донесе спокойствие и на посетители, и на домакини.

Следим всички курорти в Испания, Италия и островните държави и политиките им на противодействие. Уверявам ви, че тяхното положение е много по-сложно от нашето, защото при нас мерките са адекватни и навременни. Надявам се да оценим държавата, в която живеем и да спрем с необоснованите критики не само по отношение на рестрикциите сега, а и по отношение на туристическия ни продукт.    

- Какви са най-големите трудности, които очаквате?

- Слънчев бряг си има „Слънчев бряг" АД, което вярвам, че тази година ще бъде оценено от повече хора – общественици и бизнесмени. Може да звучи нескромно, но скромността не е добродетел в тези времена. Дружеството, което управлявам, ще направи всичко възможно, за да помогне на бизнеса и туристите по време на този различен и високорисков сезон. В това число инвестиции в обезпечаване на общественото здраве. Какво би станало, ако трябваше да се разчита само на Община Несебър в тази трудна ситуация. Така, както ще разчитат във Варна, Поморие, Созопол… Целият бизнес ще чака на общината, за всичко.

Трудно ще бъде средствата ни да стигнат както за инвестиции в инфраструктура, така и за охрана, така и за мерки в посока на запазване на общественото здраве. Радвам се, че „Слънчев бряг“ АД посреща тази криза в най-стабилното си финансово състояние в последните 10 години. От 2010 г. до момента сме намалили загубите на дружеството с 8 милиона лева. Това е в резултат на много труд, който сега ще ни се отплати. Но като добър стопанин, дружеството тази година ще инвестира в специални мерки по дезинфекция и отстъпки към бизнеса. Но ще има и изисквания към бизнес-операторите в комплекса, които ще бъдат в общ интерес. Целта ни е една – да направим морето на Слънчев бряг възможно най-сигурно за тези, които ще го предпочетат. 

- Какво може да се направи, за да „се спаси сезонът“?

- Мерки от бизнеса и общините в посока на сигурна почивка за туристите. И доверие, и сила в избора на потребителите, които да изберат българското Черноморие като дестинация. Не трябва да се лъжем, такива българи ще има. Масовото изнасяне от София по време на Великденските празници показва, че в условията на изолация хората са зажаднели за нормалност. Това е нашият коз, но за да го изиграем добре, трябва да осъществим превенция и въведем мерки, които да ни позволят сигурна лятна почивка. Да сложим ред и да следим за спазването му.

В края на миналия летен туристически сезон, ако помните, казвах, че в този труден сезон Община Несебър трябва да подкрепи местния бизнес - онзи, който издържа на гърба си инвестиционната програма, бюджета и с данъците си и таксите прави възможно изграждането на нови детски градини, пенсионерски клубове и социални програми. Тогава през пролетта на 2019 г. ни предупреждаваха за спад от 15-20%. Спадът дойде, но общинските ръководители не предприеха нищо. Сега сме даже в по-лоша ситуация и неприятно впечатление прави, че Община Несебър мълчи за мерки към бизнеса. Спешно Община Несебър трябва да пренасочи средства за реклама към българските туристи, да намали цените на наеми и такси, цените на абонамент за паркоместа за бизнеса. Ние сме туристическа община и това е поминъкът ни. Няма как бизнесът да се справи сам в подобна тежка ситуация.

В допълнение може да се намали цената за престой на автомобили в общинските паркинги за туристи, да се ограничат зоните на репатриране за туристи и гости. Нека веднъж постъпим различно и действаме проактивно и се подготвим. Да покажем на българския турист още отсега, че сме гостоприемни, гъвкави и потребителски ориентирани.  

 

 

Тя разпуска с приятелки Паула Бадоса е звезда в тениса 88-годишна жена и 43-годишен мъж отпразнуваха 20 години брак! Съпругът споделя, че... Адриан никога не е съжалявал за избора
Кметът на Царево с приемен ден и в селата, ще представи бюджета за 2025 г. Марин Киров очаква жителите, за да обсъди с тях проблемите им Хора срещу роботи на бегаческо състезание в Китай То ще бъде с дължина около 21 км, а състезателите-роботи не могат да имат колела и трябва да са високи между 45 см и 2 м
Финансови успехи застигат тези 3 зодии до края на януари Те може да сключат изгодна сделка или да постигнат заслужено повишение в работата Опитни домакини накисват тоалетна хартия в оцет и… Той е и мощен почистващ препарат… разбира се, ако знаете как правилно да го използвате
Шоколад, карамел и опияняващ вкус: Бърка се за 5 минути, а най-трудното е да го изчакаш да попие Изключително сочна, а подготовката й ще ви се стори лесна като детска игра Месец на женската профилактика започва в университетска болница „Дева Мария“ През целия месец дамите ще могат да направят своя профилактичен преглед срещу пет онкологични заболявания
Факултетът по класически и нови филологии на СУ разширява дейността си в бургаския филиал Деканът на факултета проф. д-р Гергана Петкова, заедно с директора на бургаския филиал на СУ проведоха работна среща с кмета Димитър Николов и зам.-кмета по образование Офиси на НАП „Оборище“ и „Надежда“ в София се вливат в офис „Сердика“ от 1 февруари 2025 г. След 1 февруари 2025 г. клиентите могат да използват услугите на приходната агенция в преструктурирания офис
Сложих само една лъжица и умиращата орхидея пощуря от нови корени и бурен цъфтеж! Оризът, основна храна за милиарди хора по света, може да бъде ценен ресурс във вашата рутинна грижа за орхидеите Баба ми от с. Маджаре правеше този уникален зелник с кисело зеле и месо Непременно пробвайте тази рецепта