Онлайн супермаркетите едва смогват на поръчките
Избухването на пандемията от коронавирус набързо успя да насочи хиляди потребители да купуват своите хранителни стоки онлайн, а не от физическите магазини както досега. Това развитие може да има дълготраен ефект върху индустрията на супермаркетите, променяйки я завинаги, пише economic.bg
Докато пазаруването на книги и електроника онлайн и поръчката на вечеря през приложения за доставка се превърнаха в основни елементи от живота ни, то повечето клиенти все още предпочитат да купуват месото и зеленчуците си в магазина. Според данни на Националния статистически институт за 2019 г. най-поръчваните стоки онлайн са дрехи и спортни стоки (76.4%), следват стоките за дома (мебели, играчки и др.) – 35.3% и на трето място са хотелски резервации и туристически пакети (20.7%), след което се нареждат храни, напитки и стоки за ежедневна употреба (16.9%).
Затворени в домовете си вследствие на вируса обаче, купувачите все по-често избират да пазаруват от онлайн супермаркетите. Това потвърждава и основателят и изпълнителен директор на онлайн магазина за хранителни стоки и продукти за дома eBag Иван Александров. Пред Economic.bg той обясни, че от началото на извънредното положение у нас компанията отчита повишено търсене на услугата и съответно ръст на продажбите и приходите.
По думите му определено е имало презапасяване с продукти. „С обявяването на първите заразени в София, търсенето на доставка на хранителни продукти до дома се увеличи многократно. В момента средната ни количка е над 130 лв. и все още варивата са основните стоки“, заяви той.
„В момента всичко се дигитализира по принуда. Тази ситуация ускори дигитализацията у нас поне с две години. Възможностите пред онлайн търговците за безкрайни“, добавя основателят на eBag.
eBag държи най-голям дял от електронния пазар на хранителни стоки у нас. „По наши изчисления държим над 70%. В момента сигурно сме и увеличили дела ни. Ние пораснахме с почти 100% за ден“, обяснява Александров.
По думите му заради бързата ескалация на ситуацията компанията не е успяла да подобри качеството на услугата си. „Услугата ни в момента е на значително по-ниско ниво от обикновено. В нормална ситуация доставяме до 3 часа. В момента няма свободни слотове за всички клиенти. Отделно обемите ни се повишиха значително за 24 часа, което наложи ударно вкарване на нови хора. Ще ни трябват няколко седмици, за да обучим хората на нашия стандарт на работа. Ще ни трябва време за да възстановим познатото ни ниво на обслужване“, добавя той.
С цел да се справи с повишеното търсене само за две седмици дружеството наема 50 човека и ще продължава да наема още хора.
Относно мерките, които държавата взима, за да помогне на бизнеса, Александров казва, че дори е нямал време да се запознае с тях. „Да увеличиш обемите си със 100% за 24 часа е изключително натоварващо и изисква много промени. Не ми остава време да гледам телевизия и да се интересувам от тези промени“, казва той.
„Винаги съм вярвал, че онлайн поръчките са бъдещето. Тази криза просто го ускори всички процеси“, заключва собственикът на онлайн магазина.
Добави Коментар