С 16.4% се очаква да поевтинеят парното и топлата вода в Бургас
Поради предвиденото намаление на цената на природния газ с 40,49 на сто от 1 април, КЕВР предлага да се понижат цените на парното и топлата вода с между 8 и 25 % пак от тази дата в различните градове на страната.
Конкретно в Бургас предложението е топлинната енергия да поевтинее с 16.4%. Флагман.бг потърси за коментар по темата, изпълнителния директор на Топлофикация Бургас инж. Христин Илиев.
- Инж. Илиев, Вие като директор на Топлофикация Бургас, имате ли възражения относно предложението на регулаторната цена?
- Не, нямам възражение! Съгласен съм с предложението цената на топлинната енергия в Бургас от 1 април да бъде понижена с 16.4%. Това е естественият ход на развитие на бизнеса в условията на пазарна икономика. Когато цената на суровината е ниска, ниска е и себестойността на крайния продукт или услуга, които се произвеждат благодарение на нея. А, от това печели най-много крайният потребител.
Конкретният повод за поевтиняването на парното и топлата вода са договорените по-ниски цени на природния газ, който Булгаргаз купува от руския си доставчик Газпром.
- Кога се очаква да бъде взето окончателното решение за цените?
Решението за предстоящото поевтиняване на парното и топлата вода се очаква да бъде взето в края на месеца, а новите по-ниски цени да са факт от м. април.
- Често се налага при отчитането на водомерите пряк контакт между абонатите и служителите, по време на извънредното положение, как ще се процедира?
- Предвид усложнената обстановка в страната заради коронавируса и с цел намаляването до минимум разпространението му, през м. март няма да бъде извършвано отчитане на индивидуалните водомери за битова гореща вода и/или електронни разпределители в имотите. Абонатите сами трябва да правят отчет. Данните за индивидуалното потребление и показанията на уредите за дялово разпределение трябва да бъдат предадени на посочените телефони от търговеца за дялово разпределение във всяка абонатна станция.
- Какви други конкретни мерки предприехте за работа при вас в условията на настоящата криза?
За да не се допусне разпространение на заразата с COVID 19, предприехме много строги мерки. Осигурихме необходимите лични предпазни средства за нашите служители – защитни маски, ръкавици и дезинфектанти. Направихме инструктаж на целия екип за работа в условия на епидемия. Непрекъснато се извършва дезинфекция на всички помещения.
- Как клиентите Ви могат да заплащат сметките си при сегашните ограничения за движение?
- Ние сме осигурили възможност за безкасово плащане на сметките – по банков път или чрез системите на еPay и “Transcard”.
Касите ни ще продължат да обслужват абонатите ни, които по една или друга причина не искат или не могат да платят дистанционно. Офисите ще работят от 10.00 часа до 18.00 часа. Обслужването на клиенти на каса ще става при въведен режим на единично пропускане и стриктно спазване на санитарно-хигиенните изисквания. Все пак искам отново да приканя потребителите ни да изберат алтернативните варианти, за да се избегнат ненужни контакти и струпване.
Това важи и за всички въпроси, които клиентите ни имат към нас. Нека ни потърсят по телефон или да ни пишат на официалния имейл. Нашите експерти ще отговорят компетентно на всяко едно запитване. Справки за партидите също могат да се правят по телефон и/или по електронната поща.
Нека да бъдем отговорни и да спазваме всички препоръки на институциите, за да се справим възможно най-бързо с тази ситуация!
- Благодаря Ви, инж. Илиев! Ние също призоваваме: „Бъдете отговорни! Останете си вкъщи!“