Успешен старт на дистанционната форма на обучение в Бургас
90 % от бургаските деца днес са учили у дома чрез електронната среда за обучение. Това е с около 10-12 % повече от данните в национален мащаб. Използвани са редица учебни електронни платформи и ресурси, като упражнения, задачи за самоподготовка, тестове, диктовки и видео материали, съобщи началникът на РУО-Бургас - инж. Виолета Илиева.
Една от електронните платформи, чрез която се обучават децата, е блокирала заради 20 пъти по-високия трафик, но обучението е компенсирано веднага чрез фейсбук групите на учениците. Проблемът вече е отстранен, а системата е подсилена, за да може да издържи на по-голямото натоварване.
До няколко дни ще бъде пусната за ползване от всички училища и една от най-големите платформи за електронно обучение Microsoft Teams.
От утре стартира и още една полезна и интересна инициатива, свързана с обучението на бургаските ученици. В програмата на местния телевизионен оператор RN по "Канал 0" от 10.00 часа, с повторение в 16.15 часа, ще се излъчват видео уроци и образователни филми. Те ще допълват обучителната програма на БНТ 2.
Със съдействието на мобилните оператори ще бъдат пуснати WiFi точки на достъп на местата в община Бургас, където няма интернет покритие, за да могат децата там също да се възползват от дистанционната форма на обучение. Това са кварталите "Победа", "Горно Езерово", "Долно Езерово", Черно море и Рудник.
Призовават се бургаските родители на учениците в начален етап на образование - от 1-ви до 4-ти клас, да окажат съдействие в новата ситуация за самоподготовка на децата в домашна среда.
Темите и задачите са свързани с вече изучаван в училище материал и ще служат за преговор, обобщение и затвърждаване на знания, а не ново учебно съдържание.
Липсват указания за елементарен достъп до платформите, начин на споделяне /изпращане на отговори на поставените задачи/, с което едно дете не би се справило !!!
За това ли се харчат парите на българските данъкоплатци в това трудно време.
Наложително е г-н министърът и неговият екип да вземат адекватно решение и да не харчат излишни пари за тези платформи и начини за обучение и оценяване, тъй-като децата /ученици/ не биха усвоили материала.
Тази държава и това нейно ръководство изначално е /са/ изостанали с формите и начина на обучение /предлагане на учебния материал/ и според мен това е начин да бъдат усвоени още веднъж средства от програми на ЕС !!!
Пита се в задачата, имат ли финансова и друга възможност всички ученици и техните родители и настойници, да отделят значителна част от времето си за занимания, отговори на поставени въпроси т.н., включително и препращане на отговори на уроци /задачи/, които не са преподавани като материал, само и само един министър, неговите подчинени и техните регионални представители да отчетат "дейност" -
че са свършили работа ????