Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Отварянето на тупиковите улици в Бургас няма да облекчи трафика, а ще води до по-големи задръствания

Вместо нови кръгови движения да се изградят умни светофари със зелена вълна за градския транспорт, за да стане по-бърз и удобен, казва Михаил Попов
Ключови думи: михаил попов, арх. емил бурулянов, община бургас, новият главен архитект на община бургас, концепцията на емил бурулянов, флагман

Михаил Попов е от независимата неправителствената организация Институт по пътна безопасност. Специалист по полезна и безопасна пътна инфраструктура и съвременни европейски и световни практики по пътна безопасност.Участва в множество инициaтиви за намаляване предпоставките и броя на ПТП с пешеходци, също така предприема инициативи за повишаване на културата на гражданите водачи на ППС и пешеходци. Активен участник във формиране и утвърждаване на силно и действено обществено мнение за осигуряване безопасност на участниците в движението. Флагман.Бг потърси експертното мнение на Михаил Попов по отношение на концепцията на новия архитект на община Бургас арх. Емил Бурулянов (ВИЖ ТУК):

-Г-н Попов, успяхте ли да се запознаете с концепцията на новия архитект на община Бургас Емил Бурулянов?

- Прегледах концепциите на всички кандидати за архитекти на община Бургас – това, за което се интересувам, а именно цялостната визия на града и транспортната политика. Няколко неща ми направиха впечатление и смятам, че градоустройствената визия на нито един от тях не е съвременна. 

- Вие сте против отваряне на тупиковите улици – каквито има много в жк „Възраждане“. Именно това е част от концепцията на арх. Бурулянов. Той предлага да се отворят, за да се облекчи трафикът. Какво е вашето мнение?

-Всяко облекчаване на трафика води до по-голямо задръстване. През последните години Община Бургас иска да въведе Зона 30 – това са зони в жилищните комплекси. Организацията на движение в нея се прави така, че там да не влизат външни автомобили, а само живущи в района. Дори и в тези зони се правят маскимално много тупикови улици, за да се попречи на просто преминаващите коли, те са с един вход и един изход и еднопосочно движение. По този начин се осигуряват места и за паркиране. Така районът става тихо, удобно и приятно място за живеене. Децата си играят по улиците. А това, което виждам в концепцията на арх. Бурулянов, ще отвори улиците, за да облекчим движението. Това ще води до допълнително натоварване на трафика. В целия съвременен свят се работи в посока да се стимулират хората да слязат от колите, да се качат на велосипедите, на градския транспорт, дори пеш – създава се удобство за този тип придвижване.

Кв."Панорама", Музей на съвременното изкуство, "БургасЛенд" и още от концепцията на новия главен архитект

- В концепцията прави впечатление и изграждане на повече кръгови кръстовища в Бургас. Според вас това ще спре ли задръстванията в града? 

-Изграждане на новите кръгови кръстовища няма да са в полза на градския транспорт на Бургас. Как автобусът ще премине през тях без да спре. Трябва да има зелена вълна за градския транспорт, а не да го забием да чака редом с другите коли.

-А транспортната схема в Бургас ефективна ли е?

-Ние сме един среден по големина град, но се опитваме да направим уж една транспортна схема, чрез която хората да почват да използват повече градския транспорт, но в същото време я запушваме и тя не е приятна за придвижване на хората. Автобусите от градския транспорт на Бургас обикаля целия град – тоест бързана линия, или минава рядко, или автобусите чакат на всяко кръстовище на червен светофар и става много бавен. В момента не е добре транспортната схема, защото няма зелена вълна, а уж това беше целта на интегрирания градски транспорт.

-Какво друго от концепцията според вас няма да има положителен ефект?

-Направи ми впечатление, че в концепциите на кандидатите не е включено развитието на велоалеите. Само един от архитектите беше се застъпил за тях. Но по-скоро, за да го има просто, защото в неговата концепция имаше разширяване на улиците. Според мен една улица може да се разшири само за да се даде предимство на градския транспорт и за изграждане на инфраструктура за велосипеди и пешеходни зони, но не и за преминаването на автомобили.

-Инфраструктурата на Бургас има ли капацитета за разширяване на улиците, възможно ли е това – но без да бъдат отнети пространства от пешеходни и зелени площи например? 

-Не, Бургас няма такъв капацитет. Видях, че такава идея имаше за ул. „Одрин“ – в участъка между кръговото на „Трапезица“ и кръстовището на Билковата аптека. Питам се обаче – какво ще се постигне с това? Каква е идеята – не можах да разбера. Единият от кандидатите е написал, че по този начин трафикът по-бързо щял да се изнесе от града. Но като разширим платното, цялата тапа ще се пренесе на кръговото, или в обратната посока на кръстовището. Самото разширяване само по себе си няма ефект. Ако се направят умни светофари и да се придвиждат по-бързо колите, да не спират на светофарите, ще има ефект. Но по този начин, по който са описани нещата, няма как да се случат според мен. 

В една от концепциите видях и идея за четирилентови пътища към околните селища. В това няма нищо лошо, но къде пак е алтернативният транспорт, къде са железниците, автобусите? В съвременния свят железниците пътуват до всяка малка точка, а ние ползваме влака от София до Бургас и обратно, дори и това спряхме последно време, защото пак излиза по-скъпо и по-бавно.

А освен това никъде не видях за решаване на проблема със застрояването. Инвеститорите с право строят, след като имат разрешение, но според мен трябва да се преразгледат тези градоустройствени планове, да се каже, че в тези и тези райони няма да се строи повече, като собствениците да бъдат обезщетени с други терени. Защото по този начин се разваля целият облик на града. Тротоарите, зелените площи са пълни с коли. 

-Като специалист с компетентно мнение какъв съвет бихте дали на новия гл. архитект на община Бургас Емил Бурулянов по отношение на пътната инфраструктура?

-Бих го посъветвал да обърне малко повече внимание на градоустройството и на транспортната политика, не може тя да е такава, че да води до увеличаване на ползването на автомобили. Щом се стигна до искането от страна на Община Бургас да се строят многоетажни паркинги значи, че сме много зле с транспортната схема. Нека да не минаваме по трудния пътя, по който са минали западните държави, за да имат този резултат. Примера вече го имаме и да не харчим излишни пари, а да ги използваме за изграждане на съвременна европейска инфраструктура. 

27
Коментара по темата
27.
До ВЪПРОСния
09.03.2020 12:49:23
Тези със висшите образования, дето са експерти в общината вече ги видяхме какви ги надробиха. Няма значение какво му е образованието, а какво казва. Аз съм архитект също, но заради такива като досегашната главна архитектка и новия главен архитект ме е срам да кажа какъв съм.
26.
*********
09.03.2020 10:42:28
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
25.
градски транспорт
09.03.2020 09:35:57
Живея в М.Рудник. Аз и жената работим в Славейков.Разстоянието е точно 12 км. Отиване и връщане - 24 км. Карам на дизел, 2.31 лв./лтр.Разход - 6 литра на 100 км. Общо разход 1.44 литра, по 2.31 лв .= 3.34 лв. За мен и жената - общо. А с градския транспорт - 4 х 1.50 лв = 6 лв. Затова пътувам с колата. И не че нафтата е евтина - градския транспорт е скъп.
24.
факт
07.03.2020 16:57:53
В Бургас само некадърници правят концепцията за движението.
23.
*********
07.03.2020 14:29:50
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
22.
бургазлия
07.03.2020 08:43:18
какъв градски транспорт, като те пак вдигат цената на билетите. нали за да накараш хората да го ползват, трябва да им е по-евтин, отколкото ако са с кола или такси.
21.
до20 Това е русофилски сайт
06.03.2020 21:10:40
Ако не ти харесва марш от тука.Тупик се казва аааааааааааааааа.
20.
Попвълчев
06.03.2020 21:01:31
Тупикови улици - няма ли дасе спрете с тия русизми. Какво ви пречи да напишете - затворени !
19.
Гешев
06.03.2020 20:34:35
Пишете жалби граждани!НАРУШАВАНЕТО НА КОНСТИТУЦИОННИ ПРАВА Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ ОТ ОБЩ ХАРАКТЕР!
18.
до 8 ИВАН
06.03.2020 20:31:42
ХАХА ЩЯЛ ДА ПИТА !!!ВЕДНАГА ЖАЛБА ДО ПРОКУРАТУРАТА ЧЕ ТИ НАРУШАВАТ КОНСТИТУЦИОННОТО ПРАВО НА ГРАЖДАНСКО МНЕНИЕ!!!
17.
Кръгови
06.03.2020 20:30:49
Кръговите кръстовища по свет са или в по-малки населени места или там,където не минава градски транспорт. Аман от многознайковци-коментатори!
16.
Бургас няма нужда от светофари
06.03.2020 20:23:41
Няма нужда от светофари защото струват скъпо и се развалят постоянно.
Кръговите кръстовища са във Холандия и Германия най икономичното и добро разрешение. За да св подържат светофари това значи да се вдигат данъците на хората. Няма нужда те дори не се и виждат трябва да се чистят подържат ръждясват и хабят ток.
15.
до da #12
06.03.2020 20:18:27
Човекът говори за зелена вълна за градския транспорт, а вие какво си мислите. Иначе браво за позицията му и даже се учудвам, че Флагман го публикуват това! Редно беше някой да им се кажат тези неща.
14.
Иван
06.03.2020 20:17:55
Благодаря!
13.
Бургазлия
06.03.2020 20:13:47
Най-накрая един разумен човек!!!
12.
da
06.03.2020 20:11:35
За зелената вълна всички сме да. Но никой не чува. Не е сложно бе хора. Едно Raspberry за 35 лв може да управлява всички светофари без проблем. Останалото е окабеляване между светофарите и няклоко реда софтуер. Ако сме по - модерни може и с wifi. Но да не стигаме чак до там. Явно всички от общината обичат да дремят по светофарите.
11.
*********
06.03.2020 19:57:54
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
10.
*********
06.03.2020 19:50:49
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
9.
*********
06.03.2020 19:48:03
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
8.
Иван
06.03.2020 19:39:05
Не знам кои са модераторите, ама утре ще се обадя на Катя, да я попитам защо изтриха коментар 1 , като беше абсолютно по темата. Хора, безумно е! Предизвиквайте дискусии. Правете журналистика! Бъдете будители!
7.
глупав светофар
06.03.2020 19:38:41
Какви умни светофари, бре?
Вие скоро поглеждали ли сте как са настроени сегашните неумни светофари? Че те са леш. Щом тях не можете да оправите, какво ми говорите за технологии, от които не разбирате нищо?
Вчера пресичам бул.Тракия. Свети ми зелено, тръгвам и светва червено преди да съм пресякъл, а вървя бързо. Между двете двойни платна няма зона за изчакване, т.е е препоръчително да се преминат наведнъж четирите ленти. В същото време се загледах наоколо, ми те и колите си стоят, явно сме на червено всички и губим време, вместо някой да пресича. Сигурно имате хора, които да отговорят за настройката на светофарите... Ако има такива, можете да ги уволните, нищо няма да се промени. Няма, щото всеки се побарва в тези общински дружества и за 5 стотинки работа не върши
6.
Вятър на БЯЛ кон
06.03.2020 19:31:01
Ги вее всички архитекти!!Като им гледам ПЛАСТМАСОВИТЕ ""ФАНТАСМАГОРИИ""/за много пари а за две стотинки работа не вършат на гражданите и стоят като нещо чуждо и излишно на площада!!!!///НЯМАМ ДУМИ КАКВИ БЪРКОТИИ ЩЕ СЪТВОРЯТ ЗА НАША СМЕТКА //с нашите пари/
5.
bai vesito
06.03.2020 19:22:34
kabanaka kakvo mislqt
4.
уп-аджия
06.03.2020 19:21:54
как пък думата градоустройство е най-модерната в последните 1-2 седмици, как станаха всички градостроители, транспортни експерти и отпушват, запушват мноо зле
3.
ГОСПОДА АРХИТЕКТИ
06.03.2020 19:21:22
НЕ МОЖЕТЕ ДА НАКАРАТЕ ""ДЕБИЛНИЯ""СЕЛЯНИН ДА СЛЕЗЕ ОТ АВТОМОБИЛА СИ ЗАЩОТО ДОРИ И 20 ГОДИШЕН КОШНИК ПРИТЕЖАНИЕТО МУ Е ЗА ""ПРЕСТИЖ""!!!!МИ ТО СЕЛЯНИН БЕЗ АВТОМОБИЛ ИЗОБЩО НЕ Е ЧОВЕК!!!!
2.
иван193
06.03.2020 19:18:59
В момента не е добре транспортната схема, защото няма зелена вълна, а уж това беше целта на интегрирания градски транспорт.
Целта е да се мачка народа
1.
Аман
06.03.2020 19:18:34
Кой беше този, че не се сещам?Хубаво е да има различни мнения, ама с тъпотии няма какво да ни занимавате.Концепцията на арх. Бурулянов е страхотна. Трудно ще се реализира, но всички трябва да го подкрепим и заедно да издърпаме Бургас напред. Хора като него от английска и немска гимназия трябва да дърпат напред, а останалите да ги подкрепят и да помагат. Успех Емо!
  Добави Коментар
Обесилият се полицай оставил предсмъртно писмо? Жената, с която живее, го заварила същата нощ да пише на бял лист Дари 20 милиона Железния получи хонорар от 20 милиона долара за боя с Пол и дари сумата до цент
Ето кой ще печели „Биг брадър" Зрителите три пъти спасяват от изгонване фризьорът с трудно детство Марио "Путин е Хитлер на този век" Легендарен журналист скочи словесно на Владимир Путин
Закъса Предлагат се звездни дрехи "втора употреба" Напук на МНС Орбан кани Нетаняху в Унгария
Близо 12 000 контрабандни „маркови“ стоки задържаха на МП Лесово По случая е образувано досъдебно производство по описа на ТД Митница Бургас Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания Има групи, които се бият, носят оръжия – боксове, ножове, каза тя
Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега И все пак британските сухопътни сили имат редица проблеми  Може ли доц. Киселова да оглави парламента и да се сложи край на политическата криза? Политолог предлага нов критерий за избор на председател - ситото да е по научни степени
Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Международния наказателен съд в Хага издаде заповед и за ареста на бившият израелски военен министър заради военни престъпления Пети опит за избор на парламентарен шеф Това ще е рекордният 12 ден на първото заседание на 51-ото Народно събрание