Отказват рекламация при онлайн покупка. Защо?
Бум на сигнали на потребители за отказано право на рекламация се виждат от форумите в социалните мрежи. Най-често – при открит дефект след пазаруване в интернет, търговците отказват ремонт или смяна на стоката, става ясно от оплакванията на потърпевшите.
Над 9 хил. жалби за дефектни стоки годишно подават потребителите до контролните органи. Най-често до повреди се стига при телефоните, черната и бялата техника и при облеклата и обувките.
Често при повреден продукт, търговецът отказва да ремонтира стоката, тъй като нямало как да се докаже кой я е повредил. Затова клиентите трябва да правят проверка на покупката си при нейното получаване в присъствието на доставчика.
"Законът казва, когато потребителят е приел стоката рискът от това да е счупена е за негова сметка. Тоест ние вземем ли един път стоката и се приберем вкъщи и я разопаковаме и видим, че има проблем, той вече е за наша сметка", каза пред Нова тв Христо Трендафилов от Комисията за защита на потребителите. Такива спорове могат да се решат само в съда, казват и юристите. А събирането на доказателства е трудно
. "При положение, че потребителят вече е приел стоката и не се е възползвал от правото си на преглед и тест, тогава вече много трудно може да бъде установено счупването – кога, от кого и по какъв начин се е случило. Ако има недобросъвестен потребител, реално той може отново да сложи в кашона и да разопакова счупеният телевизор", каза адвокатът по потребителски въпроси Аглая Самоковлийска.
За да се избегнат такива спорни ситуации онлайн търговците съветват купувачите винаги да настояват за тестване на стоката.
Добави Коментар