Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Как най-богатата община в България ще изхарчи поредните 65 милиона лева през 2020-а?

75 000 лв., събирани от прекия туристически данък от бизнеса, ще послужат за обновяване сайт, произведен през 2019 г.
Ключови думи: Златко Димитров, община Несебър, бюджет 2020, данък, такса смет

Изборите минаха и последваха не леки седмици за всички в община Несебър. Време на несигурност и много въпроси. На първата сесия на новоизбрания Общински съвет се гласува повишаването на местния данък и такса смет. Данъци трябва да се плащат, за да има инвестиции, ще кажат повечето съвестни данъкоплатци. Така е, но трябва да има аргументация, каквато отговорно казвам, че липсваше при вземането на това решение. Гласувах против. За това и се надявах проектобюджета на Община Несебър да покрие поне част от очакванията на местното население, още повече че отново са заложени 65 милиона лв. Да, ама не!

Какво прави впечатление? Получих план-сметка на планираните приходи и разходи от туристически данък за 2020 г. Припомням, това е данък, който се плаща от бизнеса с цел да се върне обратно като инвестиция за подобряване на инфраструктурата и имиджа ни като туристическа дестинация. Както твърдях и по време на предизборната кампания, всяка година Община Несебър събира и харчи около 4 милиона лева само от туристически данък. За 2020 г. тази сума нараства до 4 700 000 лв. Как ще бъдат изхарчени? Прилагам една страница А4, със семпла таблица на нея, която очевидно цели да аргументира разходи на стойност 4 700 000 лв. 75 000 лв. от този бюджет Община Несебър и нейното ръководство предлага да изхарчим за поддръжка и обновяване на официален туристически сайт на Община Несебър. Първо помислих, че това е сайтът на самата Община и че му е необходимо обновяване, защото за друг сайт не бях чувал. Оказа се, че не е така. През 2019 г. е създаден паралелен „официален туристически сайт на община Несебър“, който съдържа 5 снимки на Стария град, карта на България, културен афиш, малко видеа от 2011 г. и безброй празни менюта. Така например, когато влезете в английската секция и отидете в меню „предстоящи събития“, откривате обява за „Национален поп-фолк фестивал Несебър 2017“ на български език. Та, за този чисто нов портал, създаден 2019 г., неясно от кого, защото няма информация за това, сега ни се предлага да изхарчим 75 000 лв. само за поддръжката му през 2020 г. Колко интернет сайтове у нас, финансирани с общински или държавни бюджети, струват 75 000 лв. и какво съдържание и функционалности има в тях? С доза ирония, според мен за този бюджет трябва да има връзка със сателит, който показва в реално време свободните места за паркиране в Новия град, например.

Със 170 000 лв. от туристически данък Община Несебър ще издава книги. Колко? Какви? С какъв тираж? Няма описание. Други 215 000 лв. са отделени за участие в туристически борси и посрещане на чуждестранни делегации. Колко делегации? Кои? Къде ще участва в туристически изложения и какво съдържание ще показва? Може би отпечатаните книги от предходното перо.

Най-крупната сума в план-сметката 4 020 000 лв. са отделени за строителство и проектиране на обекти, обслужващи туристическите дейности. Това добре, звучи смислено. Отгръщам в строителната програма, обаче там „строителство и проектиране на обекти, обслужващи туристическите дейности“ липсва. Какви са тези обекти, заложени в план-сметката? Къде ще бъдат проектирани и построени? Има ли аргументирана нужда от тях, след като за издръжка на туристически и конферентен център в Несебър на година харчим отделно по 220 000 лв. отново от туристическия данък?

Законът за туризма позволява разходи от събирания туристически данък да бъдат харчени за инвестиции в инфраструктура и реклама. Тук аз ефективна реклама не виждам. Чете се остаряло мислене, безидейност и 75 000 лв. за обновяване на иначе чисто нов интернет сайт. Припомням, че в началото на месец юли 2019 г. Старият град беше празен. Желаното от всички ни завръщане на българските семейни туристи се случва бавно и мудно или не се случва изобщо. Тук Общината трябва да подкрепи с реклама. Как може да изглежда този бюджет:

- Телевизионна реклама в български ТВ медии: 1 000 000 лв. 4 вълни по 1 месец или 3 вълни по 2 месеца, в това число производство на 2 рекламни клипа.

  - Външна реклама с национално покритие: 160 000 лв. 12 периода в това число производство на 4 различни рекламни визии.

- Дигитална реклама - социални мрежи, банер кампании, публикации в онлайн медии, Google Ads: 100 000 лв., в това число производство на видеа с различно съдържание, говорещи на различни целеви групи за предимствата на Равда, Несебър, Св. Влас и Обзор при избора на потребителите. (Изключвам Слънчев бряг, за да не ме обвини някой в пристрастие, въпреки че всички знаем, че без него няма как да минем.) И при тази сметка, пак ще останат 3 440 000 лв. за други дейности и то само за 2020-та година, и то само от туристическия данък.

Строителна програма за 2020 г. пък е като „постна пица“, както популярно се изразяваше един бивш финансов министър. Малко над 8 800 000 лв. за всички населени места. Значи по-горе харчим четвърт милион за книги и сайт, а в строителството двойно по-малко са отделени за Равда например, едва 97 921 лв. Крайбрежна алея или модерно пристанище в Несебър пак няма да има, но пък заключеният културен дом на площада в Новия град ще „глътне“ нови 765 000 лв. за „интериорно оборудване и обзавеждане на зрителна зала“, каквото и да означава това, защото разбивка пак няма.

Голямата липса – електронни услуги. Никъде в Приложение 1, 2, 3, 5 и т.н. не се четат инвестиции в електронни услуги, които Община Несебър да започне да предлага, за да улеснява жителите, бизнеса, собствениците на имоти и туристите.

Жена се закани да се изкъпе във ВиК Последните седмици квартал Виница във Варна често е на режим, а на хората започна да им писва „Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света Докладът обхваща 138 локации по целия свят и подрежда търговските улици според тяхната привлекателност за международни и местни търговски марки
Никой не вярва, че този течен шоколад е домашен, вкусът му е неустоим Приготвя се само за около 10 минути Мъж изгони съпругата си от бащината ѝ къща и се опита да я удуши пред полицаи Трима мъже са задържани за насилие спрямо жените си в Софийско за една вечер
Теле вкара бургазлия в болница Мъжът е с фрактура на таза Тази дама отсече, че Димо Алексиев е... Нежна подкрепа за водещия на Игрите, бил незаменим за тях
Жилищните кредити у нас растат с 26,5% до 24,1 млрд. лева За последните 12 месеца сумата по отпуснатите заеми за жилище от търговските банки на българския пазар нараства с малко над 5 млрд. лева. Свалих близо 10 кг за две седмици с елда диета Диетата с елда е одобрена от повечето диетолози, тъй като не само ви позволява да отслабнете бързо
Извратеняк онанира пред училище, пълно с деца 4 яйца, чаша грис и малко орехи и буквално се връщаш в детството Сладкиш Ореховка се топи в устата
България e 37 години без победа над Ирландия Последният двубой между България и Ирландия се игра преди четири години Радва се на голяма любов Михаела Филева е в много романтична връзка