Кметовете от Бургаско да се присъединят към Фонда за стимулиране на полетите, за да привлечем лоу кост компаниите
Кметът на Бургас Димитър Николов получи днес рекордна подкрепа за Бюджет 2020. За макрорамката гласуваха 44 от 51-те общински съветници, което е огромен кредит на доверие. Бюджетът бе определен за консервативен и изключително реалистичен. Кметът Димитър Николов даде кратко интервю след гласуването на финансовата рамка, засягайки най-актуалните теми от дневния ред на Бургас.
-Г-н Николов, очаквахте ли такава подкрепа от Общинският съвет, който прие бюджета за 2020 г. с голямо мнозинство?
-Радва ме голямото мнозинство общински съветници, които подкрепиха този бюджет. Той ни дава много възможности и големи перспективи. Първо, това е бюджет, с който приключваме настоящия програмен период. Второ - в него сме заложили доста средства, за да се подготвим за новия програмен период. В това число обследвания, идейни проекти, работни проекти, парцеларни планове. Всичко, което е вменено в Закона за устройство на територията, за да имаме готова техническа документация. Перспективите са ясни, няколко пъти ги коментирахме. Особено в образованието. Няма град или община в страната, където да се инвестират толкова много средства в тази област. Това е бюджет, който очакват родителите на над 2 хил.първокласници, които през септември ще започнат да учат в бургаските училища.
С тези средства (малко над 1 млн.лева, б.а.) ние изцяло ще модернизираме учебната база, за да получат качествено и компетентно образование децата на Бургас. Ще подобрим и материалния фонд на много бургаски детски градини, детски ясли. Активно продължаваме да подкрепяме модернизирането на факултета по медицина към университет „Проф. д-р Асен Златаров“. С този бюджет ще довършим и пуснем в експлоатация една от най-дългоочакваните инвестиции в сферата на здравеопазването в Бургас – новият корпус на Комплексния онкологичен център, с който ще стигнем последните, най-върхови нива в диагностиката на най-тежкото за човечеството заболяване. С това съм убеден, че ще удължим не само продължителността на живота, но и ще намалим болките и дискомфорта на много от болните.
-Какво предстои в инфраструктурно отношение пред община Бургас?
-Ще решим и проблеми, свързани с инфраструктурата, междублоковите пространства, с неосигурен достъп до индустриалните терени – включително втората фаза на новата индустриална зона край жк „Меден рудник“, където инвеститорите са внесли дори работно-технически проекти в администрацията и чакат от нас достъпа.
-Съобщихте, че, че има интерес от страна на WizzAir към фонда за подпомагане на полети. Бихте ли били по-конкретен. Колко полета са предвидени и до кои дестинации?
-Даже обратно. Засега бих бил доста по-пестелив. Предстои среща с low-cost компаниите в Истанбул ние делегирахме нашите права на Фрапорт, защото те са специалистите, те са тези, които ни помагат в тази програма. Освен WizzAir, очакваме да се проведат преговори и с EasyJet. Със сигурност ще има новини, свързани и с RyanAir за тази година – става въпрос за полети, които ще се осъществяват през зимния период – след септември. Но нека това първо да стане факт и тогава ще дадем подробности. Искам да призова обаче кметовете на останалите общини в Бургаската област да се присъединят към фонда за подпомагане на нискотарифните полети, защото това е огромна възможност за развитието на туризма, особено извън сезона, особено когато става въпрос за по-малките общини, защото те са със силно изразен туристически характер на икономиката.
-Очаквате ли да получите подкрепата на кметовете от региона за този ваш апел? Те не го направиха за четирилентовите пътища.
-През последните 3 години не сме получили средства от тях, но аз продължавам да бъда оптимист и ръката на Община Бургас продължава да е протегната към всички за партньорство.
-Успяхте ли да намерите общ език с ВиК и да ги убедите да инвестират по-сериозно в подземната инфраструктура на Бургас?
-Това много тежка кореспонденция с ръководството на ВиК – и официално и неофициално. Бургазлии продължават да търпят много неудобства във връзка с честите ВиК аварии. 80-90% от дупките и лошото състояние на пътната инфраструктура в града са вследствие на такива аварии. Те настояват да им оставяме по-дълъг срок за ремонтите, ние пък от своя страна, като администрация, държим авариите да се възстановяват качествено и в срок. Затова колкото повече средства ВиК осигури с цел подмяна на старите съществуващи водопроводни и канализационни тръби, ние за всички ще осигурим средства за цялостен външен ремонт, за да може когато положим нов асфалт, да не се налага на няколко пъти те да копаят след това. Това дразни изключително много и коства много обществени средства.
-Новият ВиК холдинг ще подпомогне ли за по-лесното разрешаване на тези проблеми?
-Със сигурност ще има по-голяма експертиза. Когато една тема се централизира не само със финансови средства, но и с експертизи, това помага за по-лесното разрешаване на проблемите. Видяхме тази зима, че заради малкото дъжд и снеговалежи, голяма част от водоемите в страната изпитват сериозни затруднения за осигуряване на питейна и промишлена вода. Нужно е да се мисли малко по-мащабно за осигуряване на допълнителни обеми и резерви. В този смисъл холдингът със сигурност ще има много по-мащабен поглед.
ми купи си за април, май: 70-80 паунда в двете посоки...
кметът не трябва да е социална туристическа агенция та да раздава евтини билети...
пп. преди години билет в двете посоки не падаше под 300 долара.
Така чичо кмет (нарочно е с малка буква), летище и град не се развиват, но и теб много не те интересува всъщност.
Ценности евроатлантически.