Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

"За" или "Против" крематориума за 8 млн.лева на Кристиян Киров в Камено

Бизнесменът Кристиян Киров гарантира, че щял да дава заплати от 1500 до 2000 лева и да наеме около 40 души
Ключови думи: крематориум в камено, кристиян киров, vorik group, ворик груп, кремация, горене на трупове, инвестиция, новини от камено, общински съвет камено

Строеж на крематориум разбуни духовете в Камено. Както тази сутрин съобщихме бе организиран протест от местни жители, които се обявиха против инвестиционното намерение, те приложиха и подписка, която е парафирана от 1600 души.

Наш репортер видя, че лица, които са пряко свързани с политиката, не само се опитват да яхнат демонстрацията, но изглеждат и като основни мотори.

По информация на Флагман.бг инсталацията в Камено е в пряка конкуренция с паралелен проект, който трябва да се осъществи в Бургас до няколко години и не е изключено някой да се заиграва със страховете на хората поради тази причина.

Факт е обаче, че в Камено има сериозни опасения относно проекта и това си проличава в последните няколко дни. 

Протестиращи: Не превръщайте Камено в Освиенцим, направете крематориума в Бургас!

Днес се проведе и дългоочакваното обществено обсъждане, на което инвеститорът Vorik Group - на известния бизнесмен Кристиян Киров за пръв път разкри подробности за бъдещото съоръжение. Киров го определя за "крематориум на бъдещето" и проект, който може да донесе много дивиденти на Камено. Щели да бъдат разкрити до 40 работни места, а заплатите да варират от 1500 до 200 лева, обеща бизнесменът, който има интереси в сферата на погребалния бизнес, развлекателния бранш, концесионер е и на плажа в Обзор.

Киров уточни, че крематориумът щял да се намира на около 500 м след отбивката на Камено към АМ „Тракия” или на 1100-1200 метра преди урбанизираната територия, която покрива изискванията за разстояния от населеното място. По точно в местността „Дере Арас”. Проектът щял да бъде разгърнат на площ от 16 дка, а самият сграден фонд на около 2000 квадрата, като ще бъдат разположени 5 сгради - техническо помещение, ритуална зала, зала за помени, администрация и склад. Инвеститорите обясняват, че са закупили частния имот след поредица от проучвания на региона, локацията, размера на данъците, и разбира се цената на газта, тъй като предприятието ще работи главно с природен газ.

Максималният капацитет е 7 хил. кремации на годишна база, която зависи от пазарните възможности в момента, които са доста по-ниски. Предимството, което предлага кремацията е, че цената и е в пъти по-ниска от стандартното погребение. Ако за погребение се плаща средно около 1200-1500 лв., то за кремация цената от 300 до 500 лв, изтъкна Киров.

На общественото обсъждане бе показана визуализация на проекта и как той би изглеждал при евентуално негово осъществяване. Крематориумът реална е най-малката сграда в целия парк.

„Размерът на инвестицията е 8 милиона лева, като това би се отразило икономическо доста добре на община Камено. Още първата такса, която ще трябва да платим е в порядъка на 80-100 хил. Тя ще е за разрешителни и други видове документи, с които трябва да разполагаме. Това е приход, който после ще може да бъде разходван спрямо нуждите на общината”, обясни Кристиян Киров, представител на инвестиционната фирма Vorik Group.

По думите му строежът и последващата дейност на крематоруима предвиждал и наемането на работна ръка от местното население. Освен това на място щели да пристигнат и немски специалисти и техници, които пък ще подпомогнат местната икономика, тъй като ще ползват магазините и ресторантите именно в Камено. Според изчисленията на инвеститора близо 30% от цялата вложение ще попадне на местно ниво.

Главното, което притеснява протестиращите жители на Камено е името на града да не бъде свързван с „горене на трупове” и там да започнат да прииждат контейнери с трупове, както се случи и с боклука, който се озова в едно от бургаските пристанища.

Получили сме становище на РИОСВ, РЗИ, Басейнова дирекция, АПИ и мога да кажа, че базовото ниво на качество на въздуха няма да бъде влошено след реализиране на проекта. По технологията няма отделяне на отпадни води, което значи, че няма да има опасност от замърсяване на водните басейни в района. Разгледана е добре технологията, ще има двукамерно изгаряне по показатели в закона. По отношение на фините прахови частици, които ще бъдат изпускани от крематориума, те са 0,1 милиграм на кубичен метър, при положение, че нормата е 5 милиграма на метър кубичен. Разработена е тристепенна система за очистване на димните газове, височината на комина ще е 12 метра, височина, която е достатъчна, за да доведе до тези ниски концентрации.Притесненията, които хората имат по отношение на замърсяване на въздуха, нямат основание”, разясни инж. Радостина Христова от БАН, ръководител на екипа, който е направил и извършил оценка на въздействие на инвестиционната предложение.

 С официално становище излезе и представител на Сливенската метрополия, според който кремацията е абсолютно забранена от Бог. „Тялото трябва да бъде положение така, както е създадено. Тялото трябва да бъде положено на земята, от която е взето”, каза местния свещеник.

Община Камено и Общинският съвет гарантираха, че ще подходят ангажирано и отговорно към това предизвикателство. Всеки един от общинските съветници ще гласува и ще посочи мнението си дали трябва или не трябва да има крематориум в землището на Камено.

46
Коментара по темата
46.
Валентина
16.02.2020 21:44:50
Не съм съгласна, да го направят извън населено място.
45.
Йоелина
03.02.2020 10:53:17
Ако , Жельо разпише за тая ГАДОСТ на територията на Камено, е ИЗМЕННИК и ще се прости с Кметския стол !
44.
Урдев
31.01.2020 08:49:30
Като чета коментарите ми се плаче. Само неграмотен, ограничен или зависим може да не иска подобна инвестиция. Какво замърсяване, какви 5 лв, прочетете и се ограмотете. И аз живея в Община Камено и желая това да се случи. Вардунски ще сгреши много, ако не пусне подобна инвестиция.
43.
И
30.01.2020 18:32:40
И
42.
възмутен Слави
30.01.2020 14:58:50
човекът който даваше по 40лв. стои в дъното на снимката
41.
Никола
29.01.2020 10:36:37
Кирчев сигурно има мераци за криматориома
40.
Бати Желйо
29.01.2020 09:35:56
Много са изложи!
39.
арт
29.01.2020 07:43:56
Да използват свободните мощности в Лукойл. И без това има такива в изобилие и при тези гадости няма да се разбере изобщо.
38.
мислещ
29.01.2020 07:04:20
Защо този бизнесмен не направи крематориума в район в близост до с, Свобода а до гара Българово и там има ж п лин ия ., е малко е по далеч от магистралата ? Малко по далеч е от Камено по близко до НХК, Защо някои се опитва да казва политически яхнат процес, За бога , хора , ако си живял , ако си каменовец , които от 1962 г старта на нхк си в среда обгазяван , няма да ни говорите глупости, Никои не е против инвестиция но но такава. Какво ми направи впечатление , какво говори този инвеститор но не с негови а с европейски средства ще строи - около 100 х лв приход в общината за разрешителни, какви заплати ще получават а най накрая 1000-1200 струвало погребение - за камено това е в пъти голяма сума .КОМПЛЕКСА- ще има ресторант , ще идват хора близки на починалите . Малко пресилено е като агитация, АЗ СЪМ КАМЕНКА , НЕ ЖЕЛАЯ ПОВЕЧЕ ОТ ТОВА ДА НИ ОБГАЗЯВАТ, ТУК НЯМА И НЕ МОЖЕ ДА ИМА ПОЛИТИЧЕСКИ НЮАНС- това че излезли Т, Тенев, Шишманов , че били БСП - те са в т н интелегенция , те са каменци , те живеят там , те са мислещи и изразяват своето лично мнение , както и аз . Хората , които сме образовани , мислещи , няма как някои да ни подведе, Така че г-да съветници , избрани сте , мислете и то много , това важи и за кмета - не губете нашата подръжка .
37.
София
29.01.2020 00:35:04
Тази страхлива кука е за Векилски там ще му минат всички мераци
36.
до 23
28.01.2020 23:05:25
Да има Манол Тодоров преди рабитеше в погребалната агенция на гнусното ченге,а сега работи координатор в SOS ПТП и като общински съветник ходи да тормози близките на починали да сключват договор с тях и ги заплашва ,че ако не са те ще направят така,че пострадалите да не вземат обезщетение,сега с крематориума направо ще горят труповете добре,че като откраднаха трупа на блъснатото момче от Атия още нямаше крематориум....
35.
До Вардунски
28.01.2020 21:57:51
Питай го този тъм милиционер защо ги изгониха него и шефа му Гурещелов и тогава да идва при теб да се прави на бизнесмен тоз страхлив Милиционер
34.
Жельо Вардунски
28.01.2020 21:56:03
Докато аз съм кмет на община Камено този проект няма да съществува обещавам
33.
Простата
28.01.2020 21:56:02
И друго,защо всичко в тази държава е на политическа основа?
Има трезвомислещи и не мислещи.
Това,че някои отстояват позицията си не би трябвало да означава-друга политическа сила Опозиция
32.
Простата
28.01.2020 21:49:54
Абе то много коментари,много нещо.
Само че не от граждани на Камено,така като гледам.
Ромите изчезнаха,няма как да са на площада.По умни излязоха от Българите,населяващи Камено.
Давайте жители на Камено които сте против
ако имате възможност изчезваите....
Градът с този крематориум няма да е по-цветущ....
Нека новите паркове и църква пустеят....
Каквото са подали управниците това ще си жънат.....
Пусти улици упаднал град,празна хазна...липсващи млади и усмихнати лица..
Е може би пък ще има Реклами.....Елате при нас.Цените са промоционални......,но кой ли ще ги чете....
31.
до 30
28.01.2020 20:51:21
Защото явно си неук и го пишеш на български и ти излиза единствения в България, който е построен миналия век.
30.
до 28
28.01.2020 20:45:37
https://youtube.com/watch?v=dz7egC4WYOs

това ми излиза като напиша крематориум. Що така??
29.
Маняк
28.01.2020 20:41:28
Има четвърти вид хора такива които не харесват корунпирани крадливи и страхливи куки
28.
Откраднат коментар от фейса
28.01.2020 20:35:45
Сутринта гледах по телевизията репортажа и днес попрочетох тук, там из нета новините свързани с това. И ми прави впечатление, че има три вида хора, които са против крематориума. Първите явно живеят още в средата на миналия век и са против, защото някакъв капиталист ще дойде да печели на тяхна територия, а това много, ама много ще ги дразни. Вторите пък чули, недочули, но и не си направили труда да проверят, не искат защото щяло да има замърсяване, а ако си бяха направили труда само да напишат "crematorium" в някоя търсачка и щеше да им излезе толкова много информация, оборваща по всички показатели заблудата им. А третите имат някакви политически явно оправдания или просто са поставени лица. Аз лично съм виждал крематориум в чужбина. Интересното е, че в продължение на няколко дни аз минавах всеки ден по два пъти покрай него и ако не ми бяха казали, че е крематориум, със сигурност нямаше да се сетя. Нито един път не видях нито пушек, нито някаква миризма усетих.
27.
Вардун
28.01.2020 20:34:30
М.Тодоров и Жик Так може би са заедно със световния шампион по джет ски?
26.
*********
28.01.2020 20:32:43
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
25.
Eskurzovoda
28.01.2020 20:23:18
После чакайте туристи, лайна в морето , крематориум до магистралата още някое извращение някой да предложи?
24.
БРАВО!
28.01.2020 20:21:18
Наменовци доказаха, че могат да бъдат достойни и мислещи граждани на РБ! А за политиците, които се изложиха днес, много жалко!
23.
Запознат
28.01.2020 20:20:52
Има ли някаква топла връзка между инвеститора Киров и общинският съветник М.Тодоров?
22.
запознат
28.01.2020 20:02:21
този нагъл изгонен полицай Киров,дето траурната му агенция открадна трупа на едно попинало дете от Атия,а измамната му фондация лъже пострадалите от катастрофи направо в болницата сега ще загроби и Камено,само погледнете фактите в интернет и мислете Каменовци
21.
няма да е капо
28.01.2020 19:47:45
В крематориум могат да се горят и живи хора. Кой ще следи дали не изчезват и неудобни хора от ъндърграунда?
20.
Ха ха
28.01.2020 19:32:54
Точно...ще гори кафеви боклуции ще продава ел.енергия на НЕК....
.
19.
каменовец
28.01.2020 18:58:30
Много писания , но колко от Вас сте каменци Та самият бизнесмен не е от Камено. Та нима го е грижа , та защо точно Камено , Няма лошо да има инвестиции , но когато се говори за въздух е доста чувствителна тема. От 1962 г НХК замърсява , колко хора вече не са между живите, колко заболявания на тази основа. Кмета дали увърта или не , но той е каменовец , нека добре да си помислят и съветниците , Ако не сте компетентни има доста химик инженери в Камено , нека да си кажат мнението по въпроса..
18.
Никова
28.01.2020 18:34:32
Каква негативна енергия ще има от това,че човек иска да има инвестиция в Камено,единствената негативност е от хората там,които пищят без да знаят защо и днес ви гледам и не мога да повярвам ще си изкажа и аз мнението,че Камено отдавна опустя именно,защото няма работа,а сега се отварят работни места и вие пак недоволни угодия нямате хора,ето ви я негативността,а не да нападате човека без дори да го познавате!Другото,което е,че мнение може да изказва само човек,който има тази сила и е запознат със замърсяванията,до колкото видях хората,които викаха ги нямат,браво подкрепям Кристиян и твърдо заставам зад думите си с името си!
17.
Гражданин
28.01.2020 18:05:25
Изключително добра инвестиция с минимален риск за замърсяването, и ще бъде жалко ако не се реализира. Има далеч по-големи замърсители в района. Хубаво е жителите на Камено, ако наистина се интересуват от чистотата на района си, да насочат усилията си в правилна посока, а не да се влияят от хора с нечисти интереси
16.
Цонка
28.01.2020 17:18:02
Нит мога да мисла, нит да съм трезва...
15.
Бай Ху
28.01.2020 17:17:05
А Лукойла дето ви трови с години вас, нас и цял Бургас няма да ви донесе негативна енергия? Бах ва в бастуните прости!
14.
До Aaaa
28.01.2020 17:14:40
Мислете трезво! Каква негативна енергия ще донесе крематориум?? Да не би хората, които живеят в Изгрев до гробището да получават негативна енергия. По-красиво ли е от Изгрев до летището всичко да е в надгробни плочи?
13.
Аааа
28.01.2020 17:09:21
Тази гнусна корумпирана кука нормален ли е там живетя хора знаете ли какви работи ще се горят там освен трупове жители не гонпозволявайте това нещо вашият дом и на вашите деца е обречен толкова негативна енергия ще донесе това на Камено
12.
нова житeлка
28.01.2020 15:38:04
защо нe видях нито eдин клиeнт на новата инвeстиция,пардон, циганин на обсъжданeто ,няма ли вeчe сапуни в камeно,добрe,вeднага си купувам къща там.
11.
ПпП
28.01.2020 15:32:50
Много повече ще се замърси въздуха, ако се правят 7000 превоза на починали хора до София за кремация, а после праха може да се съхранява или разпръсне навсякъде.
10.
Каква стана тя
28.01.2020 15:30:23
От обещанията за светло бъдеще остана само крематотиум на бъдещето
9.
За!
28.01.2020 15:20:00
Един реален инвеститор за разлика от китайци и не знам си какви които са само в главите на флагманци .
8.
*********
28.01.2020 15:17:05
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
7.
Jetski
28.01.2020 15:12:57
Киров,не се пъни като не искат там инвестирай,другаде то от снимката виждам общо IQ 10 тези които са те изслушвали,само йм развали хабера,че ги изкара от хоремаг-а
6.
Тано Кариди
28.01.2020 15:09:36
Трупове и боклук внос от Ботуша + една спретната Мет лаборатория за допълнителни доходи. ..
5.
ХХ
28.01.2020 15:06:44
@2
искаме хората да живеят добре, а най-добре се живее в чиста среда.
това, че си беинуошнът роб би трябвало да си е лично твой проблем.
Един колега писа преди 2 дни тука, за приликата между задника и мнението...
4.
ХХ
28.01.2020 15:03:40
"В новия комплекс на БЪДЕЩЕТО..." - кидерова, кидерова, иди на лекар...
3.
тато
28.01.2020 14:56:01
Както винаги Вардунски увърта.На инвеститора е казал ДА , а пред населението казва,че е с тях. Истината е,че и при най-добрите технологии има миризма. Поради това е добре крематориума да бъде на по отдалечено място.
2.
Боби
28.01.2020 14:50:02
в последно време се наблюдава масова истерия в цялата държава, свързана с инвестиции, които уж видите ли, застрашават гражданите. Постоянно надаваме вълчи вой, че липсват инвеститори, народа нямало къде да работи, децата ни бягали в странство да си изкарват прехраната и ред други глупости. Добре де, ние какво искаме– чиста природа на гладен стомах или инвеститори, които поемат риск да направят проекти, които се одобряват от много институции и създават работни места. Ако я караме така, жална ни майка и си мисля следното: нека не проваляме с първичното си поведение и малкото добро, което можем да получим чрез разкриването на нови предприятия, било то и крематориум. В целият свят съществуват подобни съоражения, та ние ли ще учим другите на морал и етика. Извинявам се на тези читатели, на които моята теза не се нрави!
1.
Занев
28.01.2020 14:49:48
Естествено, че "за", само неразбиращ или гонещ други цели може да бъде против подобна инвестиция.
  Добави Коментар
Разкриха тайната й Никол Кидман използва интересен трик, за да омайва Археологически музей ще бъде издигнат в Обзор В последните няколко години община Несебър направи значителни инвестиции в инфраструктурата на Обзор
Спортна България скърби Отиде си млада баскетболна надежда Обесилият се полицай оставил предсмъртно писмо? Жената, с която живее, го заварила същата нощ да пише на бял лист
Дари 20 милиона Железния получи хонорар от 20 милиона долара за боя с Пол и дари сумата до цент Ето кой ще печели „Биг брадър" Зрителите три пъти спасяват от изгонване фризьорът с трудно детство Марио
"Путин е Хитлер на този век" Легендарен журналист скочи словесно на Владимир Путин Закъса Предлагат се звездни дрехи "втора употреба"
Напук на МНС Орбан кани Нетаняху в Унгария Близо 12 000 контрабандни „маркови“ стоки задържаха на МП Лесово По случая е образувано досъдебно производство по описа на ТД Митница Бургас
Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания Има групи, които се бият, носят оръжия – боксове, ножове, каза тя Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега И все пак британските сухопътни сили имат редица проблеми