Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Може ли да се направи наказателен паркинг в ж.к.”Меден рудник”, за да не струва репатрирането 86 лева

Директорът на ОП Транспорт Андрей Рунчев отчете, че намалява броя на нарушителите и "паякът" е върши основната си дейност - да дисциплинира
Ключови думи: Паяк Бургас, Меден рудник, Андрей Рунчев, Бургас, оп Транспорт

Може ли да се обособи наказателен паркинг в ж.к.”Меден рудник”, за да не струва репатрирането на автомобил от комплекса 86 лева? Това попитаха съветници от Средна европейска класа на днешната общинска сесия, на която се разглежда поскъпването на глобата за „паяка”.

Припомняме, че от март цените трябва да скочат средно с около 10-ина лева. Средствата са целеви и санкцията трябва да покрива единствено разхода за услугата, заради което Бургас е разделен на три зони.

В т.нар. „Зона 1“ (Център, ж.к.“Възраждане“, ж.к.“Братя Миладинови“, ж.к.“Лазур“ и ж.к.“Зорница“) репатрирането ще струва 46 лева без ДДС, вместо досегашните 36 лева. „Зона 2“ (ж.к.Изгрев“, ж.к.“Славейков“, кв.“Акациите“ и кв.“Победа“) се покачва от 43 лева на 52 лева, а в „Зона 3“ (ж.к.“Меден рудник“, кв.“Сарафово“ и кв.“Долно Езерово“) от 60 на 72 лева, без ДДС.

От администрацията се мотивираха, че глобата не е променяна от 8 години, а по това време заплатите и осигуровките са се повишили максимално.

Съветници от СЕК от своя страна предложиха да се направи наказателен паркинг в ж.к.”Меден рудник”, за да не се оскъпява толкова много услугата за най-големия жилищен комплекс в Бургас.

„За съжаление не е възможно. Обмисляли сме го, правили сме изчисления, но те показват, че това ще доведе до увеличаване на разходите, а не до намаляване, защото един наказателен паркинг изисква средства за неговата поддръжка. Това е паркинг със специален режим. Относно твърденията, че това е репресивна дейност, не смятам, че е така, а по-скоро насочена към контрола на неправилно паркиралите автомобили. Санкционираме гражданите, които са нарушили правилата за движение. Санкцията се заплаща от нарушителите, а не от всички граждани. Добрата новина е, че тенденцията е за намаляване на броя на нарушителите”, отговори Андрей Рунчев, директор на ОП „Транспорт”.

Председателят на групата на СЕК Константин Бачийски попита колко души работят в дружеството, защото за заплати имало предвидени 420 хил.лева. След като разбра, че на щат са 27 души той призова да се оптимизира перото, за да не се налага поскъпване на паяка.

Живко Господинов от БСП пък направи контрапредложение – да се увеличи таксата за скоба от 15 на 25 лева, за да не поскъпва репатрирането. Идеята му обаче не бе възприета от мнозинството.

 „Не одобрявам мотивите, че разходите са се повишили и трябва да се вдигне цената. Смятам, че може да се оптимизират разходите. Ще отправя призив към администрацията да има по-голяма публичност, защото темата дори да е чувствителна, хората не се дразнят на цената за нарушението, а от разходването на средствата. Гражданите искат да знаят къде отиват тези пари. Призовавам общинското предприятие да даде ясен отчет за разходването на тези средства, за да е сигурно, че тези пари се харчат в Бургас, за което съм сигурен”, каза от своя страна Живко Табаков, председател на групата на „Обединена десница”.

В крайна сметка докладната се прие с 34 гласа „За”, 13 „против” и 2 „въздържал се” и от март санкциите за нарушителите в Бургас ще скочат.

16
Коментара по темата
16.
Do 7
28.01.2020 17:41:25
Ами да дойдем, ама ни обясни и кой издаде разрешителни те за строеж там при положение, че не се направиха парко-места и всички нехаят. Изконно право на всеки данъкоплатец в този и град, освен да плаща данъци,такси,глоби,налози и др.е да му бъдат предоставени елементарните удобства касаещи неговия социален бит. Това ако не знаем - значи можем само да молим и блеем.
15.
14 съм
28.01.2020 17:32:40
Нека мнението ми да се чете до към 12,а не 10.
14.
До 10
28.01.2020 17:30:24
Що, ти да не си един от умниците изходили тази идея. Аз прочетох какво е написал 10 и има, много резон в това. Дано не са много подлогите като теб.
13.
antipolitik
28.01.2020 16:05:02
Паяците, сините и зелените зони са НЕЗАКОННИ! Това е мафиотски начин на изнудване, от мафията на общината! Те ни отнемат жизнена среда, чрез презастрояване и после, заради невъзможноста да спазваме тъпите им мафиотски правила и да живеем нормално ни наказват! Време е да се изпразним мафията на общината от съдържание!
12.
до 10
28.01.2020 15:54:22
От прочетеното става видно определено си много неграмотен и бръщолевиш на хаос,дано няма много такива като теб!
11.
Пп
28.01.2020 15:17:13
Пътната помощ от единия край на града до другия е 50лв (с включено гориво и печалба). Защо паяка да е 72лв.
10.
az
28.01.2020 14:56:03
Бабун, реприсираш нарушител, спрямо нарушител в крайна сметка. мислете с кратуните си, не за друго, ами ако един малко по-грамотен юридически човек реши да ви осъди, ще ви осъди като стой та гледай. В тази Държава си има правила и глоби описани в администратино-наказателните разпоредби на всеки закон, а стойността им е ясно обозначена. Че по тази логика, утре от КАТ, намиращ се в Славейков, ако спрат автомобил на нарушител в Славейков не трябва да му взимат пари и обратно, ако го спрат в Меден Рудник, ще трябва да го карат да им плати и горивото до комплекса ? Вий у ред ли сте ? Ами аз ще попитам, дайте разчет, че наказателния паркинг намиращ се в центъра ви е по-насметка, ако дислоцирате в Меден Рудник или Изгрев на 5-ти километър да речем, където има свободни терени. Ако един се хване, ще ви осъди по тези и по още Н на брой параграфи, като стой та гледай, ама вас тази работа не ви притеснява, щот за съдебни и разходи от личните си джбове не вадите пари, вадите ги от ония които ни ги взимате като данъци, такси и налози. Мислете с картуните си, вместо да ги имате само за равновесие и за мисли от къде да вземате повече и още.
9.
Гениални са в тая община
28.01.2020 13:54:00
Те затова ли надуха цените, щото им е далече паркинга ли? Като са толкова хитри да оборудват автобусите на Бургас бус с по един носач и да ги карат където си искат за по 1,50лв хахахаха то бива малоумници, ама нимой пойчи
8.
зурла
28.01.2020 12:59:29
Може, но ще го направят в Айтос, и да струва 200.

Мълчанието на бургаските агнета /по късно офтсе/ няма да доведе до нищо добро.
7.
.
28.01.2020 12:07:50
Елате да видите колко дисциплинира паяка в М.Рудник-зад Била и Райфайзен тротоарите винаги са с коли-няма къде да се мине.Никога не е минавал паяк
6.
3
28.01.2020 11:58:51
Страшна логика, заплатите на хората се вдигнаха, трябва да им ги оберем.
5.
3333
28.01.2020 11:56:09
Общината явно много се е охарчила за боя, и поддръжката на паркинг е скъпа, на всеки 20 години нов асфалт, и служителите на синята зона с тия минимални заплати.
Оядоха се и им хареса, егати бизнеса с кофа боя безотчетни милиони да въртиш.
4.
marvin gay
28.01.2020 11:55:32
ne e losho da si gei
3.
XX
28.01.2020 11:23:12
Напълно нормално е подобен паркинг да е в кварталите, а не в центъра.
2.
наблюдателен
28.01.2020 11:12:21
Отново необосновано вдигане на таксите. При положение че разходите и заплатите не са се повишили с 25% с колкото вдигат таксата за репатриране. Оправдението, че това се плаща от нарушителите и не е от всички граждани отново засяга гражданите, които по-някога нарушават поради липса на паркоместа. Явно средствата от репатрирането намаля и с вдигането на таксата компенсират намалелите приходи от тази дейност за да се достигне нужните средства за харчене, който някой е ришил да събира. Администрацията не казва публично как и за какво се харчат тези средства и оптимизирани ли са разходите на дейността за синята зона.
1.
Иларион
28.01.2020 10:39:29
"От администрацията се мотивираха, че глобата не е променяна от 8 години, а по това време заплатите и осигуровките са се повишили максимално."

В Общината може и да е максимално ама в реалността сме на същите заплати от 8 години. Слезте на земята, моля !
  Добави Коментар
Без паника! Зимата смалява пенисите с 50% Просто влезте в топла стая или си вземете хубава топла вана и ще се оправите, посочват експерти 6 начина да разберете дали връзката ви с любимия е реална или е просто илюзия Това вълшебно чувство „любов от пръв поглед“ може да не е толкова истинско
4 зодии, които обичат да симулират щастие Ето кои са те  Най-вкусната и мека домашна питка с мак и сусам Вижте рецептата
Храните, които борят стреса, напрежението и безпокойството Тези храни и напитки ни помагат да се отървем от негативните емоции и да си дадем поне малко спокойствие Тийнейджъри нападнаха продавач е столичен мол 16-годишните хулигани избягали, извикаха полиция и линейка в търговския център
Йордан Цонев: Санитарният кордон не ни притеснява Ние не сме участвали в нито една коалиционна конфигурация, когато Бойко Борисов е бил премиер, заяви още той Ще донесе ли новата седмица затопляне на времето Над планините ще бъде предимно слънчево с разкъсана облачност
Общините борят боклука с вдигане на промилите Повече с 2000 тона Дянков: Много вероятно е да влезем в еврозоната през 2028-2029 година Инфлацията, дефицитът и още други дупки са все още спънка за влизането ни в еврозоната, посочва екс финансовият министър
Официално зарязва чалгата, ето с какво ще се занимава Ромският славей прохожда в актьорството Отиде си режисьорът, обучил Иво Димчев, Нети, Орлин Павлов, Елена Петрова Творецът Николай Георгиев основа легендарния Театър-студио 4ХС и Театър – лаборатория „Алма Алтер"