Най-честите оплаквания от кандидати при подбор
От приемане на покана за интервю, до лична среща и преговаряне за позиция – процесът по наемане на нова позиция може да бъде доста дълъг и изнервящ. Има случаи, в които експертите от „Човешки ресурси“ се бавят и създават напрежение у потенциалния кандидат буквално „връзвайки му ръцете“ в очакване, което го възпира да продължи напред с други интервюта в други компании, пише Tialoto.bg.
В случай, че приеме позицията после нерядко му се изсипват на главата документи, които само го объркват и се чувства излъган.
Ето и кои са най-дразнещите аспекти в процеса на подбор на кандидати според самите тях:
1. Процесът е много бавен
Има интервюта, които протичат на фази и се бавят с месеци. Обратната връзка невинаги е навременна и кандидатът трябва да се съобразява с пътуванията и графика на потенциалния си работодател, което нерядко обърква личните му планове и свободно време.
2. Преговори за заплата
Повечето фирми предлагат не само заплата, а и социални пакети, опитвайки се да убедят потенциалните си служители, че те отговарят на всички стандарти.
Понякога се влиза в сериозни спорове относно прага на осигуряване, тъй като все още има доста компании, които отказват да осигуряват на реалната сума и това провокира доста негативни емоции у кандидатите.
3. Липса на информация за статуса на интервюто
Няма нищо по-лошо от неведението. Колко пъти ви се е случвало да отидете на интервю и след това седмици да не получите обратна връзка?
Според „етикета“ е редно ако компанията наистина е сериозна, HR-специалистите да ви дадат обратна връзка най-късно в рамките на седмица след интервюто, за да ви уведомят дали то е било успешно или не.
Също така прави много добро впечатление, ако след интервюто получите имейл, с който ви благодарят, че изобщо сте проявили интерес към позицията и сте отделили от времето си, за да се явите на лично интервю.
4. Натиск за бърз отговор
Хората от „Човешки ресурси“ може и да не дават навременна обратна връзка, но пък са изискващи. Понякога имат много къси срокове за отговор, например потвърждение в рамките до края на деня или 24 часа, което не е особено коректно. Човек дори да ходи по интервюта, има нужда от време да обмисли внимателно и дали наистина това е офертата, която го устройва и това е работата и компанията, в която ще се развива.
5. Объркана длъжностна характеристика
Много от длъжностните характеристики са на практика компилации от няколко позиции и имат толкова „вратички“, че на практика кандидатът може да се наложи да прави много неща извън тези, които предполага.
Има някаква възможност да поспори с отдел „Човешки ресурси“ и да се пребори да отпаднат част от нещата, но това се случва рядко.
6. Промяна в датата на интервюто в последния момент
Както вече споменахме, ценим времето си. И може да се окаже доста фрустриращо да ти преместят интервюто за работа в последния момент.
Човек като цяло си е предвидил съответното свободно време и си е нагласил графика (особено, ако към момента на кандидатстване си има работа и е постоянно в офис) и подобни непредвидени промени не са особено приятни.