Глобяват самолетната България Еър” заради превоз на руснаци, идвали у нас без виза
Глоба от 6 хил. лв ще отнесе българският авиопревозвач „България Еър” АД. Поводът за наказанието е, че служителите на компанията са допуснали изключително неприятна грешка по време на полет от Москва до Бургас, показа проверка на Флагман.бг в масивите на Районния съд.
Случаят е от 18 октомври миналата година, когато около 19 часа, руският гражданин Вадим Мозоливски пристига в Бургас с полет на „България Еър” от руската столица.
Обичайно при всяко кацане на самолета и слизане на пътниците, те минават през входящ граничен контрол от служители на ГПУ - Летище Бургас. При проверка на документите на руснака, дежурният командир на отделението установил, че Мозоливски е кацнал у нас без нуждата валидна българска виза или разрешително за пребиваване.
Това означавало, че самолетната компания е издала бордна карта на пътника и не е изпълнила задълженията си - да провери документите за пътуване преди да извърши услугата по превозване на лицето до Бургас. От друга страна пък служителите й са допуснали той да се качи на борда отново без необходимите документи за достъп до територията на страна-членка на ЕС.
Според решението на Бургаския районен съд действията на фирмата превозвач се означават като нарушение на разпоредбата от Закона за чужденците в Република България. Тоест тя е превозила чужденци по суша/въздух/ вода до друга държава, без да извърши необходимите проверки по документите му, а именно дали притежава валидна българска виза или разрешително за пребиваване на територията на България, дори в случаите, когато минава транзит през страната ни.
Предвид изброените пропуски на самолетната компания и наложеното административно наказание от 6 хил. лв., Бургаския районен съд се оказа по-снизходителен и намали глобата на 2 хил. лв.
Проверка на медията ни установи, че на летището в бургаския кв. Сарафово подобни ситуации са често срещани. Умишлено или не, превозвачите, които изпълняват полети от бившата съветска република до нашето Черноморие, доста често допускат именно това недоразумение и биват глобявани. В последствие пък пътниците се връщат в родината им за сметка на компанията или ако се наложи престой в страната ни, отново разходите се поемат от самолетния превозвач.
Според статията е "хванат" от командира! Командир не проверя документи, или па визи!
Граничен контрол има, както на вход, така и на изход 3-ти.
Не знам дадена авиокомпания да има правомощията да проверява визи!
Бордната карта няма нищо общо с визата!