Измамник "запали" стотици с луксозни калъфи за смартфони във фейсбук
Търговец-фантом лъже потребители в Интернет след покупка на луксозни калъфи за телефони. В жертви на масовата измама се превърнаха над 100 клиенти на Фейсбук страница за продажба на GSM-аксесоари. Вместо тях обаче, потребителите получават куриерски пратки с евтини калъфи и протектори, които дори не съответстват на модела телефон, за който са поръчани, каза водещият на рубриката „На твоя страна“ по Нова телевизия Георги Георгиев.
Връщането на ментетата естествено се оказва невъзможно.
От бележките върху пратките, които пристигат, става ясно, че подателят е един и същ – Кристиян Костадинов. Всички пакети с евтините аксесоари идват от куриерски офис в Петрич. Търговецът обаче е неоткриваем на посочения за връзка телефон, а недоволните потребители вече са блокирани от него във Фейсбук страницата му.
Оплаквания от ужилени постъпват и в куриерския офис, от който мнимият търговец изпраща аксесоарите. До намесата на полицията обаче от там нямат право да издават кой е измамникът, нито пък да отказват да ги изпращат, тъй като стоките отговарят на всички изисквания.
Габриела Ангелова е една от жертвите на измама. Тя си поръчала три калъфа за телефон по 15 лева за брой.
„Поръчката беше без преглед и тест при доставка. За мое учудване в пакета не беше това, което поръчах. Получих един съвсем обикновен, прозрачен, силиконов калъф, който дори не е за същия модел телефон. Поръчаните калъфи бяха за подарък за моята племенничка. Тя щеше да е много щастлива, ако ги бях получила“, сподели измамената дама.
Сред измамените е и Даниела Симеонова от Русе. „Получих използван кейс, който е за съвсем друг модел. Измамникът ми каза: „на гърба на такива рибки като теб си живея добре“. Въпросът не е за десетте лева, а е принципен“, споделя тя.
Страницата на търговеца в социалната мрежа е събрала над 8 000 последователи. Според експерти в онлайн търговията успехът на схемата се дължи на атрактивните стоки, които се предлагат, както и на ниските цени. Бърз преглед обаче показва, че лъскавите снимки дори не показват реални продукти на склад.
Въпреки малките суми, които са загубили, потърпевши потърсили съдействие и от институциите. Но при покупки от страници в социалните мрежи от Комисията за защита на потребителите се оказват безсилни, защото търговецът не е регистриран.
Според адвокат Свилена Димитрова потребителите трябва да сигнализират правоохранителните органи или да търсят правата си по съдебен път.
Проверките на полицията обаче са дълги и безрезултатни, особено когато става дума за по-малки суми. Въпреки че всеки ужилен е изгорял с между 10 и 40 лв., печалбата от схемата е огромна, изчисляват от бранша.
Съветът при пазаруване от такива Фейсбук страници е задължително да изискваме преглед и тест на пратката при доставка от куриера. Само така можем да избегнем нежеланите покупки.
Добави Коментар