Кметовете в Бургаско притеснени: Да не допускаме транспортен геноцид!
Кметовете на общини в Бургаска област са притеснени от евентуална стачка на превозвачите и предприемат действия за справяне с проблема. Транспортни фирми от цяла Бургаска област ще започнат ефективен протест и ще спрат обслужването на линиите от 13-ти януари. Тогава междуградските автобуси ще спрат да превозват пътници, а товарните камиони няма да зареждат търговските вериги и магазините. Преди месец те поискаха намаляване размера на тол таксите и обхвата на системата, справедливо разпределение на средствата за субсидиране и компенсиране на превозите, както и инкриминиране на нерегламентирания превоз на пътници. Исканията не бяха изпълнени.
Проблемът ще засегне всички области в страната, след като над 3000 превозни средства ще спрат, няма да се превозват пътници от автобусни фирми в София, Варна, Бургас, Хасково, Пловдив, Благоевград, Монтана, Плевен, Севлиево и Велико Търново.
Бургаска област остава без междуградски транспорт, превозвачите излизат на протест
Кметът на Айтос Васил Едрев днес ще проведе среща с превозвачите, на която ще бъдат обсъдени мерките за справяне със ситуацията.
Градоначалникът на Поморие Иван Алексиев заяви, че поддържа постоянна комуникация с транспортните фирми, които обслужват общината. „Засега от тях не са заявени намерения да се включат в протести. С тях ние имаме договор и ако бъде прекратен, ще има неустойки”, каза кметът Алексиев.
Той обаче изтъкна, че лично като кмет на Поморие не е получил писмо от „М-Бус”, че предстои стачка. "Ние нямаме договор с тях, но сме част от маршрути на някои линии, затова не е коректно да не бъдат уведомени всички кметове в Бургаска област”, каза Иван Алексиев.
Сред най-засегнатите слабо населени райони е Странджа. Вчера при кмета на Малко Търново Илиян Янчев е пристигнало дойде писмо, с което от „М-Бус” го уведомяват, че на 13 януари ще преустановят дейността, докато не бъдат изпълнени исканията им, основно от които е да им увеличат субсидията. „Няколко пъти говорих с министъра и наистина увеличиха субсидията. От фирмата имат обаче несъбираемост с около 20 хиляди лева още и са категорични, че ще спрат линиите, ако не се изчисти този проблем”, каза Илиян Янчев. Той е категоричен, че именно на общини като Малко Търново трябва да бъде обръщано внимание, защото линиите тук са по-специални.
„Жив геноцид е, ако останем без транспорт, защото на самия търг, който проведохме преди 2 години, нямаше нито една друга фирма-кандидат, „М-Бус” бяха единствени. Сега ще прекратим договора и в един момент възрастните хора от отдалечените села, които са по над 100 км, няма да могат да стигнат нито до Малко Търново, нито до областния център. Те се нуждаят от лекарства, от стоки от първа необходимост, а да останат без транспорт е пагубно”, категоричен е Янчев.
Той призова да има открит и ползотворен диалог и да се стигне до някакво споразумение, за да може и малкото останали хора да живеят в Странджа да имат нормална връзка с областния и общинския център. „За региони като нашия трябва да има допълнителни грижи със субсидии, предимства и привилегии, с по-малки данъци, за да поискат хората да живеят в малки населени места. А в същото време ние сме откъснати, плащаме високи данъци, нямаме транспорт… кой да остане в тези обезлюдени места, и малкото, които са тук, вече си тръгват”, каза още Илиян Янчев.
Той обясни, че в Малко Търново са генерирани най-много загуби, защото например по линията от Бургас до Граматиково днес е имало двама пътници, а разстоянието е над 70 км. „Няма как с два билета да се покрият разходите за транспорт, шофьор, амортизация и всичко останало. Но утре, ако спрат тези линии, двамата няма да могат да стигнат от точка А до точка Б и това е пагубно за нас”, каза Янчев.
В Руен и Сунгурларе за момента няма проблем, превозвачите не са уведомили кметовете за намерение за протест. „Превозвачите не са дошли при мен да отправят искания и не очаквам да протестират, те си изпълняват линиите”, каза кметът на Руен Исмаил Осман.
Очаквайте подробности във Флагман.бг.
Застанете зад протеста на превозвачите!
Това не е геноцид, защото геноцида ще бдъде когато цените за услугите се увеличат тройно! А, те ще се увеличат, или просто този бизнес загива!
По-голяма простотия не бях чел
А че има геноцид над населението има, но пък чак транспортен...
Държавата като не плаща справедливо и навреме ще плаща по-скъпо, за да им уврат главите на разни премиери, гелосани типове и разни слуги на чужди интереси, да не споменавам кои, надявам се че се сещате и сами
Другото интересно е, какво общо има тол системата с даден градски транспорт, или па вътрешни линии, които нямат достъп до въпросната система?
Точно за това и не трябваше да сключвате подобен договор г-н Алексиев с тази фирма!
Неустойките не решават проблеми, а създават дълг за потребителя! Поне такава е реалността в България.
Bcичĸo ce плaщa oт oбиĸнoвeнитe xopa!
Дoлy HATO! Дoлy U$А! Koлoнизaтopитe вън!
да не излезе, че евроатлантическата демокрация с ценностите на ибриците е геноцид?