Вече се забелязват положителни промени в Първа Лига след спонсорството на Ефбет
Практиката да се брандират първенства е добре позната в световния спорт. Едно от най-силните световни футболни първенства, Висшата лига на Англия, неведнъж приема имена на спонсори (Carling, Coca-Cola и др.). У нас обаче това се случи за първи път през 2019 г., когато Първа лига на България бе преименувана на Efbet лига. Какво е значението на подобна промяна за родния спорт?
Какво се промени след преименуването на Първа Лига с "Efbet Лига"
Най-големият български онлайн букмейкър е и най-сериозният частен спонсор на родния спорт. Ефбет от години е част от българските първенства на всички нива. Той е спонсор на редица отбори, сред които Лудогорец, Локомотив Пловдив, ЦСКА-1948, Верея, Берое, Витоша и много други. И ако резултатите на всеки от тези тимове е ярко доказателство за положителното влияние на доброто финансиране върху качеството на играта, то партньорството между Efbet и БФС няма как да не се отрази на цялостното ниво на първенството.
Не е оповестено на каква финансова стойност е двугодишният договор между Футболния съюз и Бробет Лимитед (Brobet Limited - компанията, собственик на Ефбет), но е ясно, че той подпомага финансово както отделните отбори, така и футбола като цяло. Сред видимите промени са:
- Вече са подобрени редица съоръжения. А по-качествената материална база, означава по-голям потенциал за акредитация на престижни турнири и по-голям зрителски интерес;
- Влагат се средства и в по-доброто визуално отразяване на първенството, за да е по-атрактивно телевизионното излъчване;
- Най-съществената промяна идва от качеството на футбола. През настоящия сезон головата разлика между отборите в класирането видимо намаля. Лидерите в таблицата се борят за всяка точка, което прави двубоите много по-интересни, а интригата – по-голяма. Класирането е по-динамично и може лесно да претърпи промени във всеки кръг.
Очаква се значителен ръст на приходи в българския футбол следващите години
А каква е мотивацията на Ефбет да влага толкова сериозни суми в родния спорт? Ясно е: това е скъпа, но отлична реклама. Постоянното споменаване на марката утвърждава нейния авторитет и създава доверие към онлайн платформата. А и колкото по-оспорвани са мачовете, толкова по-вълнуващи за феновете на спортните залози са предлаганите опции за залози.
Собствениците на Ефбет Цветомир Найденов и Боян Найденов – Цеките поясняват, че тяхната е първата частна компания, която е поставила началото на такъв тип спонсорства. В последствие обаче много други имена от сферата на хазарта са ги последващи. Това недвусмислено говори, че посоката е вярна, категорични са братята. През 2020 се очаква още по-голям брой фирми да проявят интерес към различен тип финансова подкрепа за футбола. А това може да бъде единствено в интерес на всички, които обичат този спорт.
Цветомир Найденов посочва, че напоследък доста голяма е конкуренцията за спечелване на интереса на футболните запалянковци у нас. Излъчват се турнири с доста високо качество (Шампионска лига, Висша лига на Англия и др.). Въпреки това българското първенство продължава да привлича огромен зрителски интерес пред екраните. Това означава, че ако качеството на предлагания спорт и на визуалното му представяне са по-високи, този интерес може само да се покачва. Целите са да се привлекат по-младите зрители, както и да бъдат стимулирани да дойдат да наблюдават и на живо - на стадионите.