Приходите от повишения данък на старите автомобили – за шумозащитната стена в Сарафово
Приходите от повишения данък на старите автомобили в Бургас да отиде за изграждането на шумозащитната и прахозащитната стена край кв. Сарафово. Това предложи току-що кметът на Бургас Димитър Николов.
Преди минути започна разискването на най-горещата точка от дневния ред на 5-ото заседание на ОбС – вдигането на данъците на старите автомобили, а градоначалникът призова за подкрепа и гарантира, че средствата ще се вложат в екологични инициативи.
Старите автомобили ще плащат по-високи данъци в Бургас
„Не ни достигат 450 хил.лева за шумозащитна и прахозащитна стена в кв.Сарафово. Предлагам завишените ставки от автомобили да отидат именно за тази дейност. Трябват ни и 500 нови фиданки, с които да продължим зелената политика”, каза Николов.
Според изчисленията на зам.-кметът по финанси Красимир Стойчев приходите за 2020 година от повишения данък МПС ще са в размер на 510 хил.лева.
Общинският съветник от ГЕРБ Красимира Маркович подчерта, че промяната на този местен данък, е свързана преди всичко с екологичната политика.
"Всеки един от нас се интересува от жизненоважен фактор – чистотата на въздуха. С докладната не разглеждаме целеви данък, а политиката за намаляне на замърсяването на атмосферния въздух в Бургас. Пряка ангажираност на общината е да следи за качеството на фините прахови частици. Една от основните причини са големия брой стари автомобили, които обгазяват градската среда. Не трябва да има компромиси за тях", изтъкна Красимира Маркович.
От БСП се обявиха против повишаването, обявявайки, че с това ще се натовари най-уязвимите социални групи. Против са и от Движение "България на гражданите", както и ПП "Възраждане".
Предложението бе прието с 30 гласа "за", 10 "против" и 6 "въздържал се".
В половината град осветлението е с крушки от 20 стотинки най - ниско качество лед (за домашна употреба) или умишлено не се пуска тока на цели улици (осветлението), за да се пести. Във Възраждане не бяха почиствали улиците поне 2 месеца и бяха заринати в фекалии, купчини листа и прочие.
Отгоре на това редовно смърди и е публична тайна че вечер мирише като за световно (след 12 часа).
Не на последно място нямате си на идея какви пари ФраПорт (тоест ТИМ) взимат за елементарни услуги като например автобуса на пистата да направи курс от гейта до самолета.
И понеже всичко по - горе е нормално, Кмета решава, че трябва да дига стена, която да обслужва само Сарафово. То дори не се знае дали стената ще свърши работа, но къде останаха по важните проблеми като сметопочистване и осветление, редовно обгазяване след полунощ?
С глупости ни занимават
Догодина ще трябва да асфалтират улица в Комлука и пак ще повишат ставката /като в София/.
Изолиране от шума да се прави от тези. които го причиняват, и от тези които строиха като луди в Сарафово, все едно очакваха летището да изчезне .
Март месец се хвалите ,че финансирането е осигурено,а сега пари не ви стигали.
Всъщност не стaрите, a ДИЗЕЛОВИте aвтомобили сa причинa зa фпчaстици. Остaнaлите зaщо дa плaщaт??????
Всъщност не стaрите, a ДИЗЕЛОВИте aвтомобили сa причинa зa фпчaстици. Остaнaлите зaщо дa плaщaт??????
Бил съм до коли които са един вид саждени производители, те дори не може да работят нормално. Те са подкупили органите за да карат тея евтини трошки. Време е за бастията!
Аут всички стари и всички замърсителки.
МВР повторно да спира колите и да замерва аспуха им.
Също сложете глоби за коли които не са измити. Те нарушават обществения ред и естетика.
Града му трябва много още дървета и храсти около пътищата защото са изсечени и затова страната е станала жълта и суха.