Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Община Пловдив да обясни на гражданите за разрушаването на Бетонния мост, а не да се всяват ненужни смутове

Няма да допуснем да пропадне проектът – това би било безотговорно, категоричен е Росен Желязков
Ключови думи: Росен Желязков, Община Пловдив, Бетоновия мост, Пловдив, Славчо Атанасов, парламент, Министерство на транспорта, НКЖИ

На последния парламентарен контрол транспортният министър Росен Желязков отговори на въпрос на депутата Славчо Атанасов относно стартиралата процедура за разрушаване на Бетонния мост – ключова връзка на район „Южен“ с район „Централен“ в Пловдив. Министърът защити спорната идея, която е част от изпълнението на европроект „Развитие на железопътен възел – Пловдив“. Депутатът обаче го репликира, че събарянето на съоръжението ще предизвика „революция“ сред гражданите заради очаквания транспортен хаос. "Единственото спасение“ според Атанасов е повдигане на Бетонния мост. Дуплика от министъра не последва. Затова потърсихме Росен Желязков за коментар в кулоарите на парламента.

- Г-н министър, за Бетонния мост не отговорихте на репликата на Славчо Атанасов. Не стана ясно – има ли шанс за друго решение на този проблем?

- Ще ангажирам колегите с темата, но винаги изграждането на новата инфраструктура е съпътствано с известни неудобства. Аз мисля, че за града това, което се прави, ще бъде много по-добро. Ако може да се минимизират проблемите, свързани с намаляването на достъпността между двете страни, ще направим каквото е необходимо. Разбира се, има ангажименти на НКЖИ и ангажименти на Общината. НКЖИ не може да поеме ангажименти на Общината, и обратно.

- (Възможно ли е) препроектиране или повдигане на моста, както обяснява Славчо Атанасов?

- Винаги стои въпросът – кой поема цената. Дали цената трябва да се поеме от гражданите през техните данъци. Т.е. ако е общински модел - през общинския бюджет, тогава това е въпрос на артикулация между Общината и гражданите на Пловдив кой ще поеме тази цена. От друга страна, трябва да се види, ако е свързано с бюджетиране по оперативната програма, дали такова нещо е допустимо. При всяко положение ще търсим оптимално решение, защото никой не иска да създава затруднения. Едно нещо, когато се прави за подобрение, не трябва да генерира напрежение и да бъде компрометирано от самото начало с някакви негативни очаквания.

- Някакво недоглеждане ли е имало, че се е стигнало до тази ситуация?

- Не, не, не, не – просто инженерно няма как да се направи едното, без да се разруши Бетоновия мост. Другото означава да се чака да се надгради Бетоновия мост, след това да се прави другото решение, при което ще изпуснем и програмния период и средствата по него. Така че това са много тежки решения и тук също Общината има своя ангажимент да обясни на гражданите за какво става въпрос, а не само да се всяват ненужни смутове и негативни очаквания. Всъщност това, което се прави, е да стане по-добре за Пловдив, да стане по-добре за цялата зона, за гарата. Това ще подобри и условията на живот и трафика. Ще подобри и инфраструктурата, ще подобри екологията. Дори, ако щете, ще вдигне цените на имотите в този район. Да, възможно е за известно време да се създадат затруднения, но в големите градове – там, където така е изградена самата жилищна, административна и пътна инфраструктура, няма как да се прави нещо ново, като се запази нещо старо. Освен ако за това не се вложат изключително много ресурси и то не представлява историческа или архитектурна ценност. Ние в момента говорим за едни транспортни съоръжения, които трябва да бъдат подобрени с други - по-добри такива.

 - Може ли да пропадне проектът заради тази ситуация?

- Няма да допуснем да пропадне проектът, защото когато има добри проекти, финансирани с европейски ресурси, е безотговорно да си позволим тази неблагодарност, бих казал.

1
Коментара по темата
1.
!
15.12.2019 10:13:02
И тоя министър няма да го запомним с нищо
  Добави Коментар
Нечуваният феномен "Гръмотевичен сняг" удари Земята Знаете ли какво представлява? Отваря топ ресторант в Истанбул Актьорът, известен с ролите си в успешни турски сериали, е развил страст към готварството през пролетта на 2023 г.
Бивша звезда на Нова разкри шокиращи подробности за миналото си и любовната драма със съпруга си! Тя разкри за първи път за най-тежкия момент в кариерата си като млада репортерка, когато била на крачка от това да изостави телевизионната журналистика. Отказано е вписване на старостилната православна църква Тя е потенциална заплаха за държавата, заяви премиерът при изслушването в Народното събрание
Костадин Костадинов се помисли за Тръмп: Поиска България да се обедини със Северна Македония Аналогичен е случаят и с Южна Бесарабия, смята лидерът на Възраждане Лос Анджелис не може да се справи с пожарите, защото дари запасите си на Украйна, смята синът на Тръмп Позицията му подкрепа и Илон Мъск
Организират среща във връзка с инвестиционно намерение върху терена на бившия Колодрум Тя ще се проведе в залата на Общинския съвет на 16 януари Президентът поздрави Алберт Попов за историческата му победа в ските Успехът му донесе жадувана радост на всички българи, очакващи този триумф вече 45 години, каза Радев
Показа гаджето си Въпреки че вече му роди три дъщери, Стоян, който има брак близнак, все още не се е бракувал за туркинята Сарафов с писмо до Киселова за имунитетите на Лена Бориславова, Ибрямов и Рангелов Главният прокурор очаква Народното събрание да предостави информация на държавното обвинение
Разведе нов мъж В момента е с богат транспортен бос Защо се развеждат Джесика и Кеш започнаха връзката си през 2004 г. и се ожениха през 2008 г. Те са родители на три деца – две дъщери и един син, които винаги са били основен приоритет за тях