Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Може ли да се намалят 140-те секунди червен сигнал на светофара на Билковата аптека

Улиците „Одрин“ и „Христо Ботев“ се срещат с бул. „Сан Стефано“ в Бургас, автомобилите се редят на колони на червен сигнал всеки ден
Ключови думи: бургас, кръстовище, сан стефано, одрин, христо ботев, светофар, 140 секунди, шофьори, алтернатива, промяна, трафик, новини

Най-безумното кръстовище в България се намира в Бургас и то трябва да бъде коригирано възможно най-бързо. Това зоват бургаски шофьори, които изпратиха до Флагман.БГ в сигнал своето мнение за продължителния червен сигнал на светофара между улиците „Христо Ботев“ и „Одрин“ и бул. „Сан Стефано“. 

Червената светлина е с умопомрачителната продължителност от 130 секунди, на самия светофар числото с оставащото време се показва едва на 99-ата секунда, тъй като има място само за две цифри. От която и страна на кръстовището да се застане, в който и да е час на деня, шансът човек да попадне на червен сигнал е многократно по-голям от това да мине на зелено, защото пропускането се извършва за период от 20-ина секунди и през кръстовището в час пик едва успяват да минат по 5-6 автомобила.

„Трафикът в Бургас не е толкова засилен, все пак колкото и голям да е града, не е от размерите на да речем София или Пловдив. Безумно е да чуваме оправдания от рода на „това е най-натовареното кръстовище в Бургас, няма друг начин“, при положение, че на най-натовареното кръстовище в България – това на Петте кьошета в столицата – червеният сигнал държи не повече от 50 секунди. Варианти има – въпросът е да се обследват и да се измисли по-добра алтернатива“, коментират в сигнала си до Флагман.БГ бургаските шофьори.

Те припомнят още, че на запад, в Европа, дори има практика подобни възлови участъци в градовете да се оставят дори без регулация. Това всъщност е моделът „Споделено пространство“, който през последното десетилетие става все по-популярен в средните по големина градове на  Великобритания и допуска свободното преминаване на автомобили, велосипеди и пешеходци, без използването нито на пътни знаци, нито на светофари. 

Бургаските шофьори предлагат няколко алтернативи за кръстовището с най-продължителния червен сигнал на светофара.

Първата е сигналът да се смали двойно, като съответно два пъти по-често има зелена светлина и чакането се намаля двойно.

Втора алтернатива, която обаче мнозина ще оценят като ненужна, е изграждането на кръгово движение. Въпреки че настроенията в Бургас относно новите кръгови кръстовища са смесени, не може да се отрече, че те действително облекчават трафика и правят излишни светофарите. Най-крещящ е примерът с кръстовището на Трапезица, което само допреди няколко години все още бе урегулирано със светофар. Проблем за втория вариант, разбира се, е централната автобусна спирка, която работи като хъб за градския транспорт на Бургас. 

Третият предложен вариант ще споменем само бегло, тъй като идеята за подземна улица на това кръстовище клони по-скоро към фантазията, отколкото като потенциална реалност. Участъкът не е достатъчно широк, а и не е толкова натоварен, че да изисква осъществяването на толкова мащабен и скъп проект.

Вариантите са хипотетични. За да се стигне до реална алтернатива обаче със сигурност е необходимо, но все още бюджетът за 2020 г. не е приет и към момента не може да се гарантира дали подобна трансформация на кръстовището между ул. „Христо Ботев“ и бул. „Сан Стефано“ е възможна в близкото бъдеще. Вероятно е обаче проблемът с дългия червен светофар да може да се реши сравнително бързо, лесно и евтино с преорганизация на движението. Все пак преди години на това кръстовище също имаше светофар и той определено не държеше толкова дълго време на червена светлина, припомнят още бургаските шофьори.
 

37
Коментара по темата
37.
Поп Ую
15.12.2019 23:27:02
То човек и нещо чуждо може да изплющи там докато чака ха ха
36.
gost
15.12.2019 12:47:25
Решението е просто.Разкарайте тази автогара от центъра на града.Това безумно решение прецака трафика.
35.
тез пък шофьорчета
15.12.2019 08:11:07
какво кръгово , ами нали утре ще слезете от колите и ще искате да пресечете пеша? Що за тъпа идея това с кръговото? По-краткото зелено също не е алтернатива, т.к. има много заспали шофьори и тогава не по 5 коли, ми по 2 ще минават.
34.
Бургазлия
14.12.2019 23:20:26
Пак глупости, как това кръстовище без знаци и светофари, че то ще се затрудни движението много повече от ежедневни катастрофи. Замислите се колко шофьори познават правилника за движение по пътищата и какво би могло да се случи... Това е просто абсурдно
33.
Бс
14.12.2019 20:29:34
Няма един качествен проект направен в града ни. Нито кръговото на Трапезеца,нито новата транспортна схема и спирките,нито центъра,нито ремонта на моста и куп други,нито морска гара и кръчмите ,а пък спортната зала колко десетки милиона стана и колко време е строят...........
32.
Общината
14.12.2019 19:51:33
С прости хора трудно се работи
31.
От Варна
14.12.2019 16:06:00
"Трафикът в Бургас не е толкова засилен, все пак колкото и голям да е града, не е от размерите на да речем София или Пловдив", добавям "и Варна". Редно е да се добави и Варна, защото Пловдив и Варна са еднакви по големина, като добавим към Варна квартал Аксаково, който се води отделен град , но си е чист квартал с около 8000 жители.
30.
Горски
14.12.2019 15:43:45
Дрън, дрън... Туй да не ви са две селски улици? Долу ръцете от светофари те в Бургас!
29.
Чичо Кмет
14.12.2019 14:27:47
По бул.С.Стефано,само за 500 метра има 5 светофара. По ул.Хр.Ботев, за около 1 км. има 6 светофара. Това нормално ли е?
28.
BG
14.12.2019 12:28:37
NEE sutrin na tozi svetofar se brusna na obqd obqdvam tam a vecherta izpivam edno shishe huiniken dokato doide vreme
27.
FF
14.12.2019 10:29:48
Движинието в града го организираха спрямо нуждите на г.транспорт ,но и на тях не им харесва-спирката при БСУ трябва да бъде премахната/не е ефективна/.От бързите линии, авт. станаха бавни. На следващото кръстовище с пощата е по-опасно,колите от средна лента продължаващи към училище "В.Априлов"минават в горната лента,при положение че тези от ляво или завиват нагоре към х-лКосмос или карат и те направо.Тапа става и на новият надлез за кс.М.Рудник, като се отбиеш в дясно и от две ленти става една заради бус лентата.
26.
Това е
14.12.2019 09:12:10
"Не знам, кой идиот го е измислил, както и да пуска пешеходците в същото време, което налага завиващите да спрат! За безумното стекняване до новата и напълно ненужна спортна зала нама смисъл от коментар! То е видно! Олигофрени организират движението в Бургас. " НАЙ-ДОБРИЯ ГРАД ЗА ЖИВЕЕНЕ . ГЕРБ .
25.
Niki
14.12.2019 00:17:56
Нито един от предложените варианти не става. Трябва да се разкара безумната спирка и безумно организираното движение в участъка между бул.Ст.Стамболов и бел.Хр.Ботев. Идиотско е и че на автобус на градския транспорт се налага да прави десен завой , когато се движи по ул."Одрин" и трябва да продължи по бул."Сан Стефано". Става невероятна тапа. Не знам, кой идиот го е измислил, както и да пуска пешеходците в същото време, което налага завиващите да спрат! За безумното стекняване до новата и напълно ненужна спортна зала нама смисъл от коментар! То е видно! Олигофрени организират движението в Бургас. На някои направило ли му е впечатление, каква е регулацията на кръстовището на новата поща, когато се идва от ул 'Цар Симеон I", бивша Републиканска? Светофарите позволяват да направите ляв завой от крайно дясна лента. Най-лявата лента светофарът сочи, че може да карате направо и наляво. Ня средната лента, че може да карате наляво и направо. А на най-дясната има светофар, който позволява десен завой, но когато светнат допълнителните секции, едновременно с тизи на първите две ленти, те позволяват да карате направо и наляво! Знаете, че светофарът е с предимство пред маркировката и става интересно!
24.
PIF
14.12.2019 00:10:13
Колело.
23.
Еха...
13.12.2019 23:39:44
Зелена вълна , както каза колегата No 6. Във Варна са го направили от Асп.мост до Чаталджа и по други основни булеварди и върши работа. И в Бургас има идеални прави отсечки с по 2-3 светофара, една зелена вълна и даже ще решат проблема със замърсяването на въздуха от автомобили.
И да се махнат бус лентите.
22.
До 1
13.12.2019 23:06:06
А аз отивам в тоалетната на централната автобусна спирка да се изакам.
21.
Емо
13.12.2019 20:12:25
Видяхте ли най-новата простотия, която направиха пред Арена Бургас? Кой "капацитет" из... а това в дясната лента?
20.
бай Тодор
13.12.2019 20:06:47
Мажоретка за регулировчик да се врътка,врътка. И чакането ще минава бързо.
19.
бай Тодор
13.12.2019 19:59:29
Мажоретка за регулировчик и се врътка,врътка.
18.
Dr. GT2
13.12.2019 19:21:09
Има и друг проблем! Точно в тази посока( на снимката ) като се преминат 2-те пеш.пътеки, ако трябва да се движиш към "краставицата" ,трябва да застанеш в средната лента, въпреки, че и лявата е и за направо, но почти никой в нея не продължава направо, а завива само наляво. Преди беше по-удачно - дясната лента се ползваше и за направо.
17.
Озраха съ
13.12.2019 19:10:47
Целта беше да влезете от колите в градския транспорт. Кръговото вместо на Трапезица, трябваше да бъде на билковата. Пешеходен надлез от Александъровска към БСУ.
16.
XX
13.12.2019 18:48:22
Свободно пространство може, ама на село.... а кръгово е добро решение, но посредата трябва да има яма с вода...
15.
Бургазлия
13.12.2019 18:19:54
Две кръгови направете - едно подземно, едно наземно , една пасерелка и една естакада....
14.
Не
13.12.2019 18:19:43
Не! Нека ви е гадно селяни!
13.
me
13.12.2019 18:11:47
Какво ми хвалите кръговото на Трапезица!?! Там си е тото 2 дали ще оцелееш... Когато иам възможност го избягвам. А лятото особено е... ад. Дизайнера и изпълнителя заслужават да гинакараш да карат само там, по 50 пъти на ден да го минават, докато се блъснат.
12.
sori
13.12.2019 18:09:38
Нови автобуси, нови бусленти и светофари по 5 минути
11.
Бай Ганьо
13.12.2019 18:05:49
От този хъб на Бургасбус редовно изскачат случайно попаднали заблудени граждани на други градове ... предимно с първа буква на рег.номер У или СН.
10.
Спиди Гонзалез
13.12.2019 17:59:57
Такъв тип досадни кръстовища, подбуждат шофьорите да правят тарикатлъци на дребно, не рядко завършващи с ПТП!
Лично за мен този хъб на Бургасбус много бърка нещата. Кръгово не знам дали ще направят, но да намалят малко секундите. За идващите от Трапезица е мега досадно да преминат заради двете ленти с тесен завой точно преди светофара. Иначе Трапезица хубаво стана кръгово, но е малко и самото включване в него е малко на късмет и риск. Докато дадеш мигач, че влизаш, трябва да дадеш и накъде излизаш, което не дава време за добра и правилна реакция на тези които чакат да се включат. Друг въпрос е, масово шофьорите не ползват мигач.
9.
m
13.12.2019 17:57:11
град с два булеварда на кръст,ама с безброй идиотски бусленти и кръгови...е няма такава комедия като тука
8.
*********
13.12.2019 17:32:01
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
7.
Kosta
13.12.2019 17:25:05
В цял свят улиците се разширяват. В Бургас безумието продължава. С тези скоростни бус ленти. До най новата супер спортна зала платната от три станаха две. Една бус лента и за нас остава само една. Пълно безумие.
6.
.....
13.12.2019 17:08:33
Истината е ,че скапаната схема на градския транспорт разказа играта на движението. Колко години още ще трябва да минат за да има една елементарна зелена вълна по основните булеварди? Още колко камери за наблюдение и центрове за регулиране на трафика трябва са се усвоят?
5.
SR20
13.12.2019 17:05:41
Хахахаха въведете го тва "споделено пространство" и мазалото ще бъде пълно.
4.
гфд
13.12.2019 16:49:22
Ако е нямаше тази безумна бърза линия няма да се чака толкова време. А и как да има натоварено движение като хората масово се изселват от най-добрият град.
3.
Боло
13.12.2019 16:38:14
Кръгово естествено. Има голямо място на това кръстовище и е идеално за колело. А за светофар, цяла България знае за бургаските шофьори, как се изнасят все едно са на почивка тръгнали, па се огледа,па си бръкне в носа, па включи на скорост, па тръгне.

И да се научат, че в кръгово движение се ползва МИГАЧ за да индикират посока и да става изнасянето на другите участници в движението по бързо.
Ай със здраве
2.
Боло
13.12.2019 16:38:08
Кръгово естествено. Има голямо място на това кръстовище и е идеално за колело. А за светофар, цяла България знае за бургаските шофьори, как се изнасят все едно са на почивка тръгнали, па се огледа,па си бръкне в носа, па включи на скорост, па тръгне.

И да се научат, че в кръгово движение се ползва МИГАЧ за да индикират посока и да става изнасянето на другите участници в движението по бързо.
Ай със здраве
1.
в Момента
13.12.2019 16:38:01
Там скато спра отивам за кафе, изпивам го и чак тогава тръгвам
  Добави Коментар
7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация 
Китайци луднаха по това място у нас Πлaнинcĸият peгиoн ce пpoмoтиpa нa ĸитaйcĸия пaзap, блaгoдapeниe нa пoпyляpнocттa нa село, свързано с кулинарно изкушение Жена се закани да се изкъпе във ВиК Последните седмици квартал Виница във Варна често е на режим, а на хората започна да им писва
„Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света Докладът обхваща 138 локации по целия свят и подрежда търговските улици според тяхната привлекателност за международни и местни търговски марки Никой не вярва, че този течен шоколад е домашен, вкусът му е неустоим Приготвя се само за около 10 минути
Мъж изгони съпругата си от бащината ѝ къща и се опита да я удуши пред полицаи Трима мъже са задържани за насилие спрямо жените си в Софийско за една вечер Теле вкара бургазлия в болница Мъжът е с фрактура на таза
Тази дама отсече, че Димо Алексиев е... Нежна подкрепа за водещия на Игрите, бил незаменим за тях Жилищните кредити у нас растат с 26,5% до 24,1 млрд. лева За последните 12 месеца сумата по отпуснатите заеми за жилище от търговските банки на българския пазар нараства с малко над 5 млрд. лева.