Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Без субсидии "М бус" спира след месец автобусите до четири общини в областта

Управителят на М бус Румен Христов заяви, че без субсидии не могат да се обслужват малките селища
Ключови думи: м бус, субсидии, автобусен транспорт, румен христов

Селата от четири общини на Бургаска област - Малко Търново, Карнобат, Средец и Созопол са заплашени да останат без автобусен транспорт.  „М-Бус”, който обслужва линиите до малките населени места в тези общини, се включва в протеста на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България. Той започва на 13-ти декември и в продължение на един месец ще е символичен -  с плакати. Ако исканията на превозвачите обаче не бъдат удовлетворени, на 13-ти януари 2020г. протестът ще стане ефективен.

Управителят на  „М-Бус” Румен Христов заяви, че е готов след тази дата да спре работа по линиите. Крайната мярка ще бъде предприета, ако държавата не отпусне нужните субсидии за  слабонаселените райони в четирите общини, където фирмата търпи големи загуби, които вече не може да покрива. От бранша споделят, че подобно е положението и в останалите общини от областта, с изключение на Бургас.

В началото на годината превозвачите получиха уверение от институциите, че в бюджета ще бъдат предвидени средства, но досега това  не е изпълнено.

„За линиите в Малко Търново предвидената субсидия за тази година беше  10 000 лева, при положение, че за да можем да извършваме тези превози, са необходими 45 000 лева. Получихме обещание от премиера Борисов, че ще бъдат отпуснати допълнително 50 000 лева. За съжаление до този момент бяха преведени само  5 000 лева. Така субсидията от 10 000 стана 15 000 лева.  Ние вече няма как да покриваме загубите по тези линии. Положението е идентично и в община Карнобат. Почти всички села на нейната тертория са обезлюдаващи, а субсидия има само за превозите до село Раклица, която е едва 2 500 лв. за цялата година”, заяви Румен Христов.

Управителят на транспортната фирма обръща внимание на нещо изключително важно. Дори идната година да бъдат отпуснати някакви средства за субсидии, то няма как да стигнат до всички нуждаещи се региони. Причината е, че законодателят така и не се вслуша в  призива на бранша и не промени текста на Наредба № 14 от 2003г., според която слабонаселени райони са само високопланинските и граничните. Останалите, където също има сериозно обезлюдяване, така и не са включени в нея до този момент.

Сред исканията на превозвачите в цялата страна е и автобусите да не бъдат задължавани да плащат тол такси. Много от линиите се обслужват след  спечелени обществени поръчки, където водещ критерий е най-ниската цена, а в нея не са калкулирани тол такси. Транспортният бранш настоява и за контрол над сивия сектор, заради който изрядните фирми, също регистрират значителни загуби.

27
Коментара по темата
27.
RE-20
11.12.2019 21:28:38
Защо пък трябва да има такива субсидии и облагодетелстване ?
Защо се издават безплатни карти на определени категории държавни служители ?
26.
до номер 20
11.12.2019 16:54:25
На колко видове бизнеси в България се дават субсидии? А на колко не се дава и една стотинка , а само се взема? Тези бизнеси да не са умрели. Какво искат превозвачите? Да им купят нови коли да им дадат и пари и те само да карат и да пълнят торбите. Това е безумие. Този с такситата и споделените пътувания също плащат данъци на колите и купуват винетки и др. Разходите на превозвачите са същите, както и на останалите. Всеки се спасява кой както може. Не трябва да се извиват ръцете на хората. Не им вярвайте. Всичко е шантаж.
25.
ядосан
11.12.2019 16:43:39
Господина преди няколко години заяви, че е основен превозвач на бургаска област. Така че има достатъчно, за да работи докога ще мъчите хората и държавата за пари. Не се ли наядахте достатъчно. Всеки гражданин в нашата държава плаща данъци и такси. Не се правете на ощетени.
24.
запознат
11.12.2019 16:39:52
Като сте подавали оферти да сте мислили. Никъде в конкурсите цената не е определяща, не заблуждавайте хората. Всички дето ревете за пари карате скъпи коли и имате по няколко имота. Държавата не е длъжна да ви финансира на 100 процента. Ще си поемате и вие загубите, а ако не ви отърва има и други.
23.
*********
11.12.2019 12:02:39
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
22.
Фръцко
10.12.2019 19:05:21
Архи щом им излиза сметката, какво ревеш.Ко се натискаш, като не става.
21.
xxl
10.12.2019 07:37:55
Като участвате в търговете вие сте си дали тази цена, която знаете, че е нереално ниска за да спечелите. Кой ви е крив сега? Отделно ви дават и печеливши линии за компенсация.Оправяйте се сами и другия път си правете сметката. Ако не си изпълнявате задълженията, предполагам в договора има неустойки, тайа че не плашете хората.
20.
Архи
10.12.2019 06:45:28
Много тъпаци коментират,които идея си нямат за какво иде реч. Бранша страда от нелоялна конкуренция от много години. 8 местни и леки коли извършват превоз без една стотинка данък. Включително споделено пътуване, трансфери и селски линии. Второ искате билета да е 13 € до София и да се возите в нови автобуси като трябва да се плащат данъци ,осигуровки, заплати,гориво и тол такси . И още и още. Умишлено пиша в евро, защото по на запад за тия пари най много може да пътувате 18 до 30 км ,а не 400 км. Това е реалността. Частен ,държавен без пари не става.
19.
Бобо
09.12.2019 20:21:50
Трябва да се разреши на 8-местни микробуси да возят пътници по селата. Не може 15-местен Спринтер да се разкарва за 5 човека.
18.
Бе каква субсидия
09.12.2019 17:49:46
Нали си частник. Айде оправяй се в пазарната икономика. Ма то и частниците ни такива. Назначени за бизнесмени. Мишоци.
17.
Siso
09.12.2019 16:51:22
10000 лева за линия че за тия пари с такси ще ги возят бе бусаджии субсидия е новата златна думичка
16.
Siso
09.12.2019 16:51:20
10000 лева за линия че за тия пари с такси ще ги возят бе бусаджии субсидия е новата златна думичка
15.
голям дерт
09.12.2019 16:45:52
има си микробуси са возим на тях , бе .пък тоя ще гледа как хората си печелят парите с возене на пътници до селата от странджата ,бе
14.
пУМАК ПОЛИЦАЙ
09.12.2019 16:43:15
в бургас за да се оцелее трябва да си или полицай или пожарника или нещо друго държавно. Когато спрат еврофондовете ще видим умствения капацитет на доктор флекс, маняка и други темподобни ...
13.
Клиент
09.12.2019 15:55:27
И на мен не ми дадоха билетче като се качих платих ,но не получих своя билет нито на слизане нито на качване . НАП да се самосезират
12.
Чайнамайна
09.12.2019 15:35:07
Изхода от ситуацията има голям безмитен внос на китайски моторчета скутери и тук тук таксита на цени от 700 - 800 лв бройката за125 кубика
Така всеки селянин с скутер
11.
koko
09.12.2019 15:29:30
тоя ще да е първия фалирал монополист-ако е вярно да си ходи човечеца нистава
10.
Пешо кура
09.12.2019 15:28:03
В Бургас изобщо някакъв бизнес съществува ли
9.
Osman aga
09.12.2019 15:05:06
Да се връщат файтоните,друг изход няма....,а супер финансиста Горанов да измисли с какви данъци да ги обложи
8.
пореден удар по нас
09.12.2019 15:00:53
Ха, че откъде -накъде народа ще дава пари на частник.Нали всички се бореха преди 30 години за личен бизнес, частни фирми ??? Капитализма е като природата- побеждава по адаптивния и по силният . Ако избраните за слуги на народа решат на своя глава да раздават нашите пари, ние трябва да потърсим отговорността от нашите представители в парламента и общините си и да им кажем "НЕ".
7.
cf4e3
09.12.2019 14:11:07
и...и ма--та на сичко. без автобуси с коне с каруци ша са придвижваме. давайти. срамота. през комунизъма до сф до варна имаше самолети, сега 21 век до сф 6 часа с рейс 8 часа с влак. тъпанари с тъпанари! и...ти ма..та на сичко тъпанари с тъпанари!.таз фирма микробус експрес ли е как са казвааа.
6.
me
09.12.2019 13:49:35
Всички плюещи да ги попитам, той М-бус няма да фалира - просто ще спре линиите. И като стане скандала, държавата или ще плати или ще наеме друг. Най-лошия вариент - тотален транспортен колапс в района .Обезлюдяването да продължава с пълна сила. Абсолютно никой частник не е длъжен да работи на загуба за обществото. Достатъчно данъци, осигуровки и т.н. се плащат. Е, винаги може да се вдигнат цените на билетите, но тогава никой пък няма да иска да се вози. Пат, а?
5.
Боби
09.12.2019 13:30:40
Държавата не е длъжна да го спонсорира.
Сбирщина от частни автобуси и микробуси. Христов, купи си с лични пари същите и ги обслужвай.От 20 г. си комисионер.Натискаше и даваше рушвети за да вземеш линии,сега си ги карай.Цял живот Обината не ти е длъжник.Всеки може да си купи автобуси на гърба на общината.
4.
Експерт
09.12.2019 13:29:53
Никаква субсидия . Това е социална дейност . Като искате да обслужвате печелившите -Несебър, Созопол инт.н. Ще обслужвате и селата . Навсякъде е така - вземаш хубавите линии , но си длъжен да покриваш и някой не печеливши .
3.
Аз
09.12.2019 13:26:57
Много важно
2.
тя
09.12.2019 13:22:38
по тази ли причина не давате на всеки пътник билет? Аз лично няколко пъти се случва да се возя в една от посочените общини и плащам на шофьора а той не ми дава билет и ето няма продадени билети днес курса е бил празен уж загуба а то сива икономика
1.
!!!!!!!!!!!!!!!!
09.12.2019 13:13:53
Я бе, държавата да му плаща на частника а той да печели за себе си. Фалирайте и на бюрото за безработни. Каква стана тя, частния бизнес не може да се справи и иска държавата да го издържа. А иначе, преди да окрадат всичко, да го разпродадат и разграбят, лъжеха, че държавата не е в състояние да го стопанисва. Национализиране на всичко отново, само тогава ще има държава и народ в нея
  Добави Коментар
Дъщерята на Брус Уилис се омъжва, за да го зарадва? Решила е да внесе промяна в последните му дни живот Нов политически трус в Южна Корея! Внесоха импийчмънт и срещу действащия президент Страната изпадна в политическа криза, когато президентът Юн Сук-йол, който е временно отстранен, обяви военно положение на 3 декември
Брутални кадри от френско летище! Кюрди смляха от бой турски младежи без причина Пострадалите чакали полет за Турция на аеропорта "Шарл дьо Гол" в Париж Изхвърлиха бебе на магистрала Разследващите са претърсили района за записи от камери и хора, които може да са били наблизо, когато детето е оставено
Папата отвори „свещена врата“ в италиански затвор Франциск проявява специално внимание към лишените от свобода по време на 11-годишното си папство Босненският министър на сигурността е арестуван за корупция Акцията се води от Министерството на вътрешните работи
Крим обявява извънредно положение заради нефтения разлив Керченският проток е сцена на сериозна екологична криза Редица квартали на София са без ток Вижте къде няма електричество
На Витоша: Непочистени пътища, не може да се стигне до ски пистите Колоната от автомобили към хижа "Алеко" започва от Драгалевци и е километрична Почина Георги Христов
Три населени места в Община Троян са без ток Снежната покривка достигна 95 см Байдън иска от Пентагона да продължи активните доставки на оръжия за Украйна Светът вече тръпне в очакване пред датата 20 януари, когато сенилният старец ще бъде заменен в Белия дом от Доналд Тръмп