С 50 бона в сметката ставаме баровци, начисляват ни личен банкер
Услугите на личен банкер можем да използваме, притежавайки повече от 50 000 лв., пише „Монитор“.
Това става чрез депозит на същата сума, който се изисква от някои от банките у нас. Наред с това, към клиентите на финансовите институции има и редица други изисквания, срещу които потребителят получава предимства при обслужването си.
Персоналното обслужване в банките е услуга, която се предлага от трезорите за клиенти с по-големи финансови възможности.
Основният критерий преди години, за да си годен за подобна услуга, бе нивото на кредитна експозиция или общата сума на заемите, които даден клиент е теглил.
Днес нещата стоят малко по-различно и банките се интересуват повече не от парите, които са ни дали, а тези, с които разполагаме. Затова и едно от изискванията е депозит в размер от над 50 бона.
Друго условие, за да отговаряме на изискванията и да можем да се включим в програмата, е месечната ни заплата да е между 2500 - 3000 лева.
В замяна освен собствен банкер потребителите получават приоритетно обслужване и банкови продукти със специални условия. Например Първа инвестиционна банка (ПИБ) предлага услугата в две програми.
С тях можем безплатно да открием разплащателна сметка в левове, за която няма месечна такса за поддръжка, да извършваме транзакции, които да се обработват приоритетно, да получаваме преференциални условия по кредитни и дебитни карти от висок клас по избор. ПИБ предлагат и безплатен софтуерен токен за активиране за интернет банкиране.
„Всяка банка си има таргет клиенти и харесва хора с добра кредитна способност и заделени средства“, коментира финансовият консултант Николай Устамитев.
По думите му няма общо изискване на Българската народна банка (БНБ) за това какво трябва да представлява един такъв пакет за персонално банкиране, затова и всяка институция има свои условия.
Някои държат на максимален осигурителен доход, други на спестени пари в депозит или разплащателна сметка. Срещу това получаваме личен банкер и 24/7 обслужване от него.
„Това донякъде е маркетинг – ако звъннете на банкера си в 11 вечерта, то той няма какво да направи, освен да ви успокои и да ви каже, че на следващия ден ще свършите работа“, каза Устамитев.
Той изтъкна, че подобни услуги са добри за тези, които искат да теглят кредит, тъй като лимитите са по-високи и процесът е по-лесен.
Експертът обаче изтъкна, че подобни услуги са характерни за по-големите банки и е хубаво клиентът да прецени доколко наистина му трябват.
Депозитите на домакинствата в България са над 9,5 милиона, като в тях се пазят повече от 53 млрд. лв., сочат данни на БНБ за края на септември 2019 г.
Към 30 септември депозитите на домакинствата са 9 570 815 на стойност 53 886 760 000 лв. От тях 53 663 78 броя са депозити в левове до 1000 лв. на стойност 831 096 000 лв., 384 848 броя са в евро на стойност 69 065 000 лв.
Депозитите в друга валута са 149 947 броя за 26 933 000 лв. Броят на депозитите за над 50 000 лв. в български левове е 110 938, като те пазят 1 597 173 000 лв. Тези в евро са 71 918 за 8 722 891 000 лв., а в друга валута - 15 359 броя за 1 945 346 000 лв. Цъкаме онлайн в банката по 10 пъти месечно Потребителите цъкат на телефона по 10 пъти всеки месец, за да използват мобилно банкиране, показва проучване на една от големите банки у нас. Една трета от клиентите й вече са активни и използват предлаганата услуга редовно, а спрямо година по-рано има ръст от 40% в техния брой.
Най-често потребителите са млади хора на възраст между 26-35 години, които през дигитални канали плащат ипотеки, наеми, битови сметки и лизинги. Услугите, от които най-много се интересуват, са ипотечен и стоков кредит, лизинг и възможности за спестяване.