Защо Летище Бургас има само два целогодишни полета, а във Варна са 20
12 % спад на туристите на летище Бургас, се отичат за първите 10 месеца на 2019 г., съобщи днес концесионерът на терминала „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“.
До октомври са обслужени 2,86 млн.пътници, което е сериозно намаление в сравнение със силната 2018 година. Трябва да се случи чудо, за да се прескочи бариерата от 3 млн. пасажери.
Малко по-добра изглежда ситуацията на летището във Варна, където до този момент са обслужени 1,93 млн. пътници.
Тенденцията със сигурност ще се промени и цифрите за Варна ще са много по-добри в края на 2019 година, защото в следващите няколко месеца, се очаква основните сили да бъдат насочени към терминала в северния град, където бе позициониран нискотарифният превозвач Wizzair и целогодишно се извършат 14 полета до градове в цяла Европа.
Към Варна бе насочен и полетът на турските авиолинии до Истанбул, които имаха огромен интерес към Бургас преди година и половина, както и голяма австрийска компания, която осигурява целогодишен маршрут до Виена.
Летище Бургас почти ще спре работа през тази зима
По този начин ще се постигне желаното от концесионера диверсифициране на полетите на двете летища.
Допреди две-три години основният интерес бе насочен към аеропорта в Бургас, който обикновено имаше три пъти повече туристи от терминала във Варна. Пренатовареността се усещаше най-силно през летните месеци, когато полетите излитаха и кацаха един след друг.
Макар и до този момент да не е публично обявено, е пределно ясно, че концесионерът предприе стъпки по „разтоварването“ на полети на гражданската авиация от Бургас и насочването им към Варна.
Сериозни са съмненията, че на Wizzair, турските авиолинии и на още няколко големи компании, е силно препоръчано да изберат Варна пред Бургас, защото тук трябва да се осигурят писти и време освен за изключително натоварения летен сезон, и за товарните полети, тъй като свързаността в Югоизточна България от гледна точка на магистрали и железница е много по-добра от тази в североизточната част на страната.
Така към днешна дата от Бургас се лети само до Лондон и Москва. За сметка на това основният товарооборот на „Фрапорт“ 4 223 тона от общо 4333 тона е обработен от летище Бургас, показва детайлен анализ на отчета на концесионера на летището.
Трудно ще помогнат и финансовите стимули, защото в момента има общински фонд за стимулиране на полетите. Към него обаче от две години не е проявила интерес нито една авиокомпания.
Припомняме, че Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“, съвместно предприятие на германската Fraport AG и българската компания „БМ Стар“, управлява двете летища в рамките на 35-годишна концесия, предоставена през 2006 г.
БУРГАДИДАСките общински тъпаци си унищожихте Бургаските Минерални Бани за 1/2 милион подарък от Турски Пътен Холдинг Доуш и прашна кариера за КАМЪНИ собственост на зам. Кмета и вместо да развие те целогодишен СПА направихте баня музей Сюлейман Топ 5 на най големите и безсмислени герб бург адидаски проекти
Общо 40 хил студента има в 5 университета и 2 колежа през зимата! В бургадидас имате.... Ммм а да, имате кмет супер герой който ви прави нови градинки ахахахаха
Когато не сме удобни и не ги хвалим само - трият, а хейтванията ги оставят......
А проблемът с летището е достатъчно сериозен, ама тези които трябва да направят нещо гледат бързо, бързо да го заметат под килимчето си
При сегашната ситуация къде е данъчната регистрация на така наречения ФРАПОРТ-ТИМ ?-във Варна . Къде се акумулират данъците от Бургаското летище? -във Варна.
Кога се случи това ?- 2006 г. Кой беше на власт тогава?-БСП със Сергей Станишев. Каква е групировката ТИМ и къде е позиционирана?- създадена то агенти на ВКР във Варна. Тогава какво чудно има и какви отговори търсите.
или май айтозлия
говоря ти на харабия
стига с тия дупки
ела на Траката да видиш яки и заможни п()()ки
Свали си адидаски цървул
ела и си купи от Варна билет за Истанбул
И с айтошки съдийки-Златки$$$
Имиджа на морска столица на Варна
и да искате не мож го барна
Казвам ви сега бай бай
идва самолета Варна за Дубай
Затриха ти го, после го пуснаха и затриха моя... защото си прав за слугинажа. И затова Бургас загива с нези "общественици".
защо ми изтри поста?
И вие сте един слугинаж.......нямам думи.
Живуркайте си в мишата дупка.....загубихте ме
тази статия е като детско оправдание на виновно момиченце от ЦДГ за коментара ми под предната статия от 10.11.2019.
Осланяйки се на написаното тук, ако има истина в това, че WIZZ и Turkish са "посъветвани" да изберат Варна пред Бургас.......то ТИМаджии определено работят против интереса на града ни.
На базата на всичко това могат да се изведат следните заключения:
1 грешка - още при процедурата по концесиониране тези, които (в МТ ли, другаде ли) са определяли условията, умишлено или не са допуснали грешката да позволят двете летища взаимно директно или не да са конкуренти, създавайки предпоставка за сегашната ситуация от която града ни е губещ.
2 грешка - липсата на адекватно бургаско лоби в централната власт, недалновидност, непрозорливост едно такова решение как ще се отрази в бъдеще на перспективите на града и региона, независимо кои са били управляващи, всички без изключение за тези 30 години са гледали само личния си интерес и са ни хвърляли само лицемерие, без абсолютно да мислят в перспектива или как една такава концесия ще се отрази на региона.
3 грешка - ако е имало или има такива индикации за действията на концесионера, принципала защо не потърси сметка за тези действия. Още повече, че развитието на летище Варна на практика е в последните няколко години, през които управляващи се скъсаха да наливат нужни и ненужни пари в Бургас и да ни навират в лицето колко са загрижени за нас тук, а никой не се сети колко е важно и летище Сарафово да има редовни ежедневни полети до летища хъбове в Европа. (Лутън не е такова и са само 2 полета седмично, а Варна имат вс.ден!).
4 грешка - кмета и екипа му определено проспаха важността на ситуацията и залутани да усвояват евроресурси и поласкани от похвалите колко добре се справят недооцениха, че без редовни полети така бленувания от чичо Митко сериозен бизнес няма да дойде в града ни.
И последна грешка, че ние като граждани, че не намерихме начин да се противопоставим на управляващите , да покажем, че сегашната ситуация не ни устройва, на кмета да му потърсим сметка защо не беше толкова активен в привличането на авиокомпании, защо не разбра колко е важно това за нас, ако за него е без значение.
И докато това не се промени, нека не се заблуждаваме, че лятната чартърна програма носи за града нещо (приходи, перспективи и т.н.) - оставаме си глуха провинция.
Варненци вземат по-високи заплати.
Стандартът във Варна е по-висок, жилищата са по-скъпи.
Варна е 350,000 население, Бургас е 200,000 барбар със селата наоколо.
Варна има 5 университета и няколко колежа, Бургас има 2.
Къде сте тръгнали, бе миришещи на нафта селяни? Айде марш в родната ви Странджа на чистия въздух!
Иначе всичко е привидно спокойно и се извъшват постоянни инвестиции и програми, НО....Нас истинските бургазлии отдавна ти изгониха от тоя град и съвсем естествено на наше място дойдоха от околията и си се кефят на воля!
Бургас отдавна не е Бургас....
АМИН!
Затовриха най-дълбоките корабни места и направиха развъдици за паяци и наклонената кула по пшодобие на тази в Пиза, вече 4-ти път я укрепват с държавни пари, вместо виновниците за тая глупост в центъра на залива да са в затова!
Руснаците пускат отрови, а си плащат данъците в София,
ТИМ-аджии затварят летище Бургас....
Няма работа, няма предприятия.... само крадци по европроекти и лакеи на мафията.
Егаи, от къде пари да живеем, м@м@ ви мръсна!
Те убиват града за сметка на Варна за да пестят пари. Обаче на нас това не ни отърва!
Не може да говорим за град с 2 полета на ден!!!!!
Нова компания ще сложи нови полети които да са конкурентни и във по различни градове от Варна.
Не се бавете прекратете договора с Фрапорт!!!
Трябва да има клауза минимални полети от Бургас със номер на полето и имена на центрове до които да се пътува редовно.
Това ви остана от прехода. Грешна приватизация. Не стига че руснаците ви пият кръвта със цената на бензина ами и тези ви крадат.
Ако не излезете на протест и да счупите договора Бургас ще изчезне. Просто тези изрпди ще го купят на ниска цена.
Протестирайте веднага!!!!!!
Малко по-добра изглежда ситуацията на летището във Варна, където до този момент са обслужени 1,93 млн. пътници.
еми какво да кажем! Вива Бургас!
Не се правете на ощипани, че не знаете.