Повече – разказва самият Пламен Петров.
- Г-н Петров, защо избрахте Гранд Хотел и СПА Приморец за среща с Бургас?
- Изборът беше много лесен, тъй като Гранд Хотел и СПА Приморец и знаково място за събиране на интелигентни и търсещи хора не само за Бургас, но и на национално ниво.
- Защо обучение „Ефективна комуникация и мотивация за мениджъри" е необходимост за всеки съвременен мениджър?
- Събитието е ценно, защото в кратко време синтезира много добри практики от работата с мениджъри на различни компании, работещи в българска среда и в условията на нашите собствени национални ресурсни ограничения. Ще разберем, че в крайна сметка, единствените ограничения, които имаме в работата си са тези, които сами си поставяме.
- Бихте ли споделили повече за Екуинокс Партнерс, от които сте част?
- Компанията създадох заедно със съпругата си през 2011 в София. Името ѝ подсказва каква е философията ни за бизнеса и живота. Етимологичния произход на думата "Equinox" идва от латински и означава "равноденствие" и "равнопоставеност". Наличието на равнопоставеност, взаимно уважение и баланс са отправните ни точки в работата. Компанията е тясно специализирана в дейност като изнесен партньор на клиентите, за развитие на техните мениджъри като добри ръководители на екипи. Клиентите с които работим в последните години са най-вече от сферата на производство и ИТ.
- Как подхождате към даден проблем, с който се сблъсквате като мениджър?
- Винаги и на 100% с един обикновен въпрос. И той е: "Как аз лично "допринасям" този проблем да възникне и да съществува?". Всички проблеми в работата ми, които съществуват хронично, са налични единствено и благодарение на това, че аз по някакъв начин "допринасям" за тяхното съществуване – с моите действия или бездействия. Възникването на проблеми не е нещо лошо - те са бушони, които ни предпазват от големи кризи. Големите кризи в екипите почти никога не се случват внезапно. Те избухват внезапно, но подготовката им продължава месеци и години, тогава, когато мениджърите неглижират проблемите и обвиняват някой друг за тяхното съществуване, вместо да погледнат към себе си да видят това, как самите те "допринасят" за тяхното съществуване.
- Кой е въпросът, който най-често чувате от мениджъри в различни компании?
- Най-често задаваният въпрос е "Как да задържим и мотивираме хората, които не са мотивирани?"
- Какви са качествата, които успешният мениджър притежава?
- На първо място смиреност и вглеждане и опознаване на собствените ценности, цели и мечти. На второ място - смелост за действие. На трето място - дисциплина. И на четвърто последно място - хумор, но само в краен случай.
- Умеят ли хората на ръководни позиции у нас да общуват пълноценно с екипите си и коя е най-често срещаната грешка, която допускат?
- Хората на ръководни позиции, които общуват пълноценно с екипите са единици. Буквално са единици. Почти всички имат желание да го правят, но малко успяват да преборят собственото си его и слепи петна, за да го направят пълноценно. Най-често срещаната грешка е обвинението към другите за собствените неуспехи.
- Как бихте описали успешната връзка ръководител - екип?
- Бих я описал като човешка връзка. Това е най-важното - ръководителят и екипа да се виждат и общуват човешки като хора, а не през маски, роли и външни очаквания.
- Какво бихте посъветвали мениджърите у нас?
- Бих ги посъветвал да следват по-малко чужди съвети и да се доверяват повече на опита и интуицията си. Дори и да сбъркат, собственият им опит ще бъде по-добър учител, от чуждите съвети. Естествено, бих ги посъветвал, да не следват и моя съвет, а да пробват това, което им подсказва интуицията.
- Бихте ли препоръчали литература, която всеки мениджър е добре да прегледа?
- Силно препоръчвам 3 книги – “Към себе си” на Марк Аврелий, “Нравствени писма до Луцилий” на Сенека и “Принципи” на Рей Далио.
- Автор и водещ сте на много популярен подкаст за мениджъри. Как стигнахте до идеята за него?
- Стана спонтанно, когато една сутрин в офиса си получих по куриер персонализиран подарък от един хотел, който беше изпратил няколко много елегантни вещи за офиса ни. Когато видях с каква грижа са изпратени тези вещи, веднага изпитах реципрочно чувство да им се обадя, да им благодаря и да им върна жеста по някакъв начин. Записах този "аха" момент в един подкаст, споделяйки, че малките жестове в бизнеса имат голямо значение…и така тези записи продължават вече 388 епизода към този момент с различни научавания с моменти като този, които възникват както в офиса ни, но най-вече в тренинг залата при работата с мениджъри от различни компании.
- Трудно ли събрахте аудитория?
- Не, аудиторията се създаде и увеличи съвсем органично от човек на човек през работата ми с различни компании. Всеки месец работя със стотици мениджъри от различни екипи в страната и чужбина и реално те или вече са слушали подкастите преди да се срещнем в залата, или започват да ги слушат след това, тъй като някои подкаст епизоди са част от учебните материали в лидерските ни програми.
- Факт отскоро е първата Ви книга "Студен душ за мениджъри". Как се решихте на нея?
- Писанието на книга стоеше в списъка ми с дневни задачи от 4-5 години. Прехвърлял съм си тази цел в десетки тефтери, докато едва миналата година седнах да пиша сериозно. Първия ръкопис спрях и изтрих, когато бях до половината. Бях прекалено повлиян от философията на стоиците и си дадох сметка, че книгата ми се превръща в модерна абстрактна версия на стоицизма, вместо да има наистина плътен и собствен характер. След като изтрих всички страници, стартирах от начало и то с началото на собствените ми подкасти. Реших да използвам аудио епизодите като отправна точка и да развия тезите по всяка тема, като към това оставя линк към всеки първоначален епизод в самата книга. Има голяма времева разлика между аудио записите на подкаста и съответната глава в книгата, което ми позволи да обогатя книгата не само с основните уроци от подкаста, но и с допълнителни идеи и въпроси, които са ми са се появили след това.
- Какво е за Вас текущото Ви занятие като ценност, удовлетвореност, предизвикателство?
- В момента прекарвам работно си време в три основни неща - на първо място прекарвам време с екипа си, за да създаваме всеки ден вдъхновяваща визия за промените, които искаме да видим във и около нас. На второ място, водя всяка седмица различни лидерски програми за мениджърите на компаниите, които са ни клиенти. И на трето място прекарвам време в четене и писане. Удовлетворението се появява като страничен резултат от добре свършена работа, а не като нещо, което целенасочено преследвам на всяка цена. Единственото постоянно предизвикателство е в днешния ден да съм по-добър във всичко, което правя, от вчерашния.
Отправям покана, към ръководителите на екипи, които изпитват ежедневните болки на растежа и на работата в непрекъснато променяща се среда. Заповядайте на 28 ноември (четвъртък) в Гранд Хотел и СПА Приморец. Ще ви очаквам, за да комуникираме подробно относно „Ефективна комуникация и мотивация за мениджъри". Във времето, което ще прекараме заедно ще намерите отговори на много въпроси, които ви вълнуват при работа с вашите екипи и ще си тръгнете заредени и вдъхновени от приятния „студен душ“, който сме подготвили.
За повече информация и запазване на място:
+359 877 850 001 | concierge@hotelprimoretz.bg