БДЖ ще запази структурата си поне до 2021 г.
Бъдещата структура на БДЖ ще стане ясна до края на следващата година. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков, по време на изслушването му пред депутати в ресорната комисия. С това изказване той потвърждава, че "Холдинг БДЖ", ще продължи да съществува поне до 2021 г., заедно с двете оперативни дружества - "Пътнически превози" и "Товарни превози". Т.е. холдингът ще продължи да съществува заедно с цялата си администрация още поне година, а вероятно и повече, пише economic.bg
Пред комисията той заяви, че една от целите му е да промени политиката в бизнес плана на железницата. Той също така се оплака, че е заварил тотална липса на комуникация между отделните управленски звена на трите дружества.
Припомняме, че в края на октомври Съветът на директорите на "Холдинг БДЖ" и Министерството на транспорта направиха тотална чистка в ръководствата на двете оперативни дружества и назначиха по двама управители и един прокурист. В мотивите към решението за подмяна на мениджмънта беше посочено, че промените се извършват в съответствие с новоприетия Закон за публичните предприятия.
Освен това тогава беше взето решение двете звена да бъдат преобразувани от еднолични дружества с ограничена отговорност (ЕООД) в еднолични акционерни дружества (ЕАД).
Министър Желязков е убеден, че е необходима промяна в структурата на дъщерните предприятия, която се изразява в превръщането им в акционерни дружества и обособяването на колективен управленски орган от 4 души, който е под прекия надзор на Министерство на транспорта.
По време на изслушването той засегна и темата с разпространението на печатните издания през „Български пощи“. Състоянието на дружеството не е добро от доста време. След либерализацията на пазара, компанията не е конкурентоспособна на частните оператори. От две години обаче се наблюдава тенденция за стабилизиране. В тази връзка се очаква в края на годината загубата на компанията да е около 2 млн. лв., съобщи министърът.
Желязков съобщи, че с мениджмънта на пощите се разработват и други услуги, които ще залегнат в портфолиото на компанията. „Така че, вместо да се свиваме, трябва да увеличаваме приходите“, каза Желязков и по този начин отговори на депутатите дали се планира закриване на малки пощенски клонове.
Наред с политиката за пощите министърът информира депутатите, че за следващата година в централния бюджет са предвидени 70 млн. лв. за вътрешноградски и селски превози – друга важна услуга за малките селища и труднодостъпни райони. Сумата се увеличава спрямо тазгодишния бюджет.
"...направиха тотална чистка в ръководствата на двете оперативни дружества ..." Но не и в холдинга, който е основния виновник за това. Докато чистим рибата от опашката нищо няма да се промени. Само задълбочаваме проблемите. Холдинга трябваше да го няма вече.