Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо водещи марки производители на минерална вода се насочиха към чешмяната

Постепенно големите брандове в производството на напитки, като Nestle, Coca-Cola и PepsiCo, добавят към своето портфолио марки бутилирана вода
Ключови думи: минерална вода, чешмяна вода, марка, бутилирана вода

През последните четири десетилетия потребителите по света са изкупили трилиони бутилки вода на различни марки. Малко от тях са си давали сметка през това време, че те всъщност плащат цената за бутилирането, транспорта и рекламата на тези продукти. А производителите често получават тази вода безплатно или срещу минимална такса. За сметка на това значителна част от разходите им в този сегмент отиват за рекламиране. Днес с нарастването на недоволството срещу пластмасовите отпадъци този бизнес започва да усеща забавяне на търсенето.

Продажбите се свиват, а някои градове по света дори забраняват продажбата на вода в пластмасови опаковки. Производителите от своя страна се опитват да отговорят с алтернативи - от минерална вода в кенчета до овкусители за чешмяна вода, които ѝ придават газировка и различни аромати, разказват от Bloomberg, цитирани от money.bg. До 70-те години на миналия век бутилираната вода се продава на ограничени пазари в Европа, като компаниите добиват суровината от извори в Алпите. През 1973 година американската DuPont патентова т.нар. PET бутилки, които са направени от пластмаса. Те са по-евтини, по-леки и по-устойчиви от стъклените, които към този момент са били използвани.

Постепенно големите брандове в производството на напитки, като Nestle, Coca-Cola и PepsiCo, добавят към своето портфолио марки бутилирана вода. Така през миналата година този сегмент допринася с приходи от 130 милиарда долара в глобален мащаб, показват изчисленията на Euromonitor. Нарастващото внимание към въглеродния отпечатък на индустрията обаче вече оказва натиск върху компаниите и те са принудени да търсят алтернативи за реорганизация на бизнеса си. През октомври миналата година френската Danone, която продава марката Evian, отчете най-големия спад на продажбите си на вода за последното десетилетие.

Отново тогава Coca-Cola съобщиха, че техните продажби са били по-слаби от очакваното. Друг лидер в индустрията - Nestle, вече работи върху това да избегне негативният ефект от промените в предпочитанията на потребителите. Конкуренцията от по-малките производители, които предлагат по-ниски цени, ограничи търсенето на по-масовите марки за фирмата като Poland Spring и Pure Life. Заради това от ръководството ѝ решиха да заложат на продуктите по-висок клас в лицето на брандовете Perrier и San Pellegrino. Друго решение за някои от компаниите са именно кенчетата вода.

В североизточните щати вече се продават такива под марката на Coke Cola Dasano. Pepsi също има опит със своя бранд Aquafina, който се продава в американските ресторанти, както и в някои магазини. В Европа Danone изпробва тази идея, но засега само на пазарите във Великобритания, Дания и Полша. Някои гиганти търсят възможност и да увеличат приходите си и като се възползват от това косвено да генерират продажби от чешмяна вода. През миналата година Pepsi инвестира над 3 милиарда долара в придобиването на SodaStream - компания, която произвежда системи за газировка на питейната вода у дома.

Също така гигантът в индустрията представи марката Drinkfinity, която продава таблетки, които обогатяват чешмяната вода с различни вкусове, витамини и електролити. Nestle от своя страна планира през следващата година да пусне диспенсърите Refill Plus, които филтрират чешмяната вода и могат да ѝ добавят различни аромати и вкусове.

"Производителите се насочват към подобни иновации, за да привлекат потребителите, които смятат, че продаваната бутилирана вода е по-здравословна от чешмяната", казва Хауърд Телфорд от Euromonitor. По неговите думи добавянето на аромати и газировка към чешмяната вода може да повиши продажбите на водещите компании в сектора, като Coca Cola, Nestle и Pepsi. "Това е поглед към бъдещето", казва Телфорд и допълва: "И той може да се окаже основният двигател за приходите от продажбите на вода.".

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Те правят от мухата слон - ето кои са царете на скандалите Вижте кои са тези 4 зодии Продават рядка находка от Титаник за 50 хил. паунда Ханс Кристенсен Гивард е сред 1500-те загинали при сблъсъка на кораба с айсберг
Носи дрехите на майка си в предаването Мацката с най-много рози в Ергенът жъне успех, след успех и по всичко личи, че се превръща в основна фаворитка на Васил Ако това се случва с вашата пералня, значи се разваля Вижте важните признаци
Почина успял българин Напусна ни Илия Пехливанов Стана ясно кой е арестуваният топ мафиот в центъра на София. Голяма клечка е! Това е Александър Любович
Иззеха анаболни стероиди за над 500 000 лева в Студентски град Месечно от схемата са печелени около 120 000 лева Какво се случи с нея? Изчезнала е безследно 
Кметът Николай Димитров: Равда има най-дългия туристически сезон в община Несебър Равда и Несебър вече се възприемат като едно цяло – туристите трудно могат да направят разлика между двете селища благодарение на унифицираната инфраструктура, отбеляза градоначалникът Лоша новина за великденската салата Пълна е с нитрати 
Този празничен Великденски козунак на плитка стана любим на синовете ми и дори свекървата ме похвали Сложих шипков мармалад в козунака и у дома са във възторг Ситроен потегли сам и помете в гръб бургазлийка до център "Мадика" Жена влезе в болница, след като...