Георги Маринчев: Няма да ми е обидно, ако избирателят ме запомни като „оня рошавия с колелетата“
- Г-н Маринчев, от години Движение Гергьовден подкрепя Димитър Николов за кмет. За първи път, обаче, сте в листата на ГЕРБ. Кой за вас е най-важния акцент програмата на партията?
Да, много хора се изненадаха, като ме видяха в листата на ГЕРБ. Това в никакъв случай не трябва да се разглежда като загуба на идентичност за партията, защото вече 12 години ПП „Движение Гергьовден“ следи и подкрепя програмата на Димитър Николов. Трябва да сме късогледи, за да не признаем това, което кандидатът на ГЕРБ за кметското място постигна в предишните си мандати. Моето участие дойде след задълбочен разговор с Димитър Николов и покана от негова страна да стана част от експертния екип, който иска да създаде. Виждате, че листата е съставена от хора, всеки постигнал много в своята област, които не търсят лични облаги в общинското място. Няма случайни хора, няма пълнеж.
Що се отнася до програмата за мандат 2019-2023 в нея няма маловажни акценти. Има конкретни и изпълними предложения, които ще бъдат ключови за развитието на Бургас. Аз отдавна съм обявил своя личен приоритет. Мечтата ми е да създадем достатъчно добра инфраструктура, която да направи придвижването с велосипеди реален алтернативен транспорт. Това ще се случи с добре организирани велосипедни маршрути, с повече стойки за велосипеди, с увеличаване на пунктовете за отдаване под наем на обществени велосипеди и т.н. Поощрението на велосипедния транспорт ще бъде от полза за всички - дори и за тези, които няма да слязат от автомобилите си. Той има капацитетът да подобри трафика и качеството на въздуха около основните пътни артерии, като изобщо не споменавам личните ползи от здравословно и икономическо естество.
- Тези дни ви виждаме с Любен Дилов – син в Бургас. Какво си казахте с хората на откритата приемна на ГЕРБ до Часовника?
За няколкото часа, които Любо успя да открадне от доста натоварената си програма, успяхме да посетим няколко общини и да направим срещи, като основният акцент, разбира се, беше да се окаже помощ на нашите кандидати. Що се отнася до откритата приемна в Бургас и след всички разговори, които съм провел не само в присъствието на Любен Дилов, бих обобщил с един основен извод и едно притеснение. Подкрепата за кмета Димитър Николов е масова. Повечето хора дори отказват да се запознаят с програмата му за развитие на нашия град за следващите четири години. А тя определено си заслужава да бъде прочетена най-вече поради своята мащабност и концептуалност, надграждайки всичко извършено през последните 12 години. Притеснението идва от това, че точно от безспорния авторитет към кмета Николов, листата, предложена от него, малко остава в сянка. Оставам с впечатлението, че хората не си дават в пълна степен сметка колко важен е всъщност съставът на общинския съвет и колко е важно да сформираме мнозинство, което да реализира програмата. Затова ще си позволя да се обърна към моите съграждани, оценящи почти денонощните усилия през последните 12 години на Димитър Николов - подкрепете и предложената от него листа за общински съвет. Нека и в следващия мандат общински съвет и кмет да работят в симбиоза, за да постигнат максимална реализация на идеите, предвидени в програмата.
- Вие сте любител на колоезденето. Направихте и среща с Вело общността и Димитър Николов. Какви бяха най-важните изводи от този разговор?
Да, аз самият не слизам от колелото вече повече от 5 години и за мен беше важно да направим тази среща. Като извод се открои това, че трябва да дадем повече за популяризацията на този спорт, за да се превърне в реална транспортна алтернатива. На срещата присъстваха както представителите на колоездачните клубове, така и граждани, които използват велосипеди в ежедневието си и мисля, че успяхме да видим всички гледни точки. Една от идеите, които ще бъдат реализирани възможно най-скоро, е създаването на пътна карта с велосипедните маршрути в Бургас, която да ориентира хората, избрали този начин на придвижване. Сред чужденците вело-транспортът е изключително популярен и това ще допринесе за по-добрия туристически облик на града. В добавка на това и бургазлии, които сега откриват колоезденето, ще могат лесно да се ориентират откъде да преминават, къде безопасно могат да оставят велосипеда си или къде да намерят общински пункт за наемане. Поговорихме и за проблемните вело-алеи, които ще бъдат ревизирани. За трасетата, които ще бъдат изградени в бъдеще, ще се допитваме до колоездачната общност, за да бъдат максимално полезни. Искрено вярвам, че както в Европа, така и в България, велосипедите са транспортът на бъдещето. Особено в град, с дадености като Бургас.
- Имате ли и други лични приоритети за развитието на Бургас?
Личният ми приоритет е колоезденето и ще се концентрирам върху него. Любопитното е, че то може да бъде разглеждано и като част от транспорта, и като част от спорта и активния начин на живот, и като част от зеления Бургас, и като част от мерките за подобряване на околната среда, и като част от туризма, и дори като част от здравеопазването. Има толкова много смисъл в популяризирането и подобряването на условията за велосипеден транспорт, че ще поема риска да го обявя като моята цел в общинския съвет. Пък дори и да остана в съзнанието на избирателя като „оня рошавия с колелетата“.